Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



35 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014, 10:28 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
In 2004 werd Funkenschlag (Hoogspanning) in de huidige versie uitgebracht door 2F Spiele. Om dit jubileum te vieren verschijnt dit jaar op Spiel een Deluxe uitgave van het spel. Een extra groot, tweezijdig speelbord van Europa en Noord Amerika, nieuwe energiecentrales, nieuwe, houten grondstoffen en plastic munten als Electro's. Ook wordt een nieuwe grondstof toegevoegd: gas. Nog geen nieuws over eventuele anderstalige uitgaven.

Afbeelding

Beschrijving op BoardGameGeek:
Citaat:
Funkenschlag Deluxe: Europa/Nordamerika is a standalone game in the Power Grid universe, and to celebrate the tenth anniversary of the updated version of Funkenschlag, this game includes brand new components: two giant-sized maps (Europe and North America), completely new power plants, a new resource type (natural gas), new wooden pieces for resources and player tokens, and new plastic coins as currency.

The goal of Funkenschlag Deluxe is to supply the most cities with power when someone's network reaches a predetermined size. Players mark pre-existing routes between cities for connection, then bid against each other to purchase the power plants that they need to power these cities. However, as power plants are purchased, newer, more efficient plants become available, so by merely purchasing, you're potentially allowing others access to superior equipment.

What's more, players must acquire the resources (coal, oil, natural gas, and uranium) needed to power said plants (except for the "renewable" windfarm plants, which require no fuel), making it a constant struggle to upgrade your plants for maximum efficiency while still retaining enough wealth to quickly expand your network to get the cheapest routes.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014, 12:17 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Ik doe mijn best om een leuke woordspeling te bedenken met "electriciteit" en "melkkoe", maar het lukt me niet.

Fantastisch spel hoor, daar niet van, maar ik ga niet de hoofdprijs betalen voor nog een keer hetzelfde spel met een paar kleine wijzigingen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014, 12:29 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Mac-S schreef:
Ik doe mijn best om een leuke woordspeling te bedenken met "electriciteit" en "melkkoe", maar het lukt me niet.

Fantastisch spel hoor, daar niet van, maar ik ga niet de hoofdprijs betalen voor nog een keer hetzelfde spel met een paar kleine wijzigingen.


Ik kan uit de beschrijving nog niet opmaken dat de wijzigingen 'klein' zijn. Een mix van nieuwe borden, nieuwe centrales en een nieuwe grondstof kan per saldo best interessant zijn. Ik zet 'm met potlood op het verlanglijstje.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014, 12:30 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Nu ben ik niet heel erg thuis in Funkenschlag (niet mijn spel), maar afgaand op bovenstaande beschrijving klinkt het alsof de "nieuwe grondstof" gas gewoon in plaats komt van het afval?

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014, 13:59 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4028
Ugur schreef:
Nu ben ik niet heel erg thuis in Funkenschlag (niet mijn spel), maar afgaand op bovenstaande beschrijving klinkt het alsof de "nieuwe grondstof" gas gewoon in plaats komt van het afval?


Dat viel mij ook op ja! Als het puur een "blokjes"-verandering betreft, lijkt het me al minder interessant. Misschien als alles te combineren is, dat het me wat lijkt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014, 14:09 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
1 voordeel... betekent dat de huidige versie van Funkenschlag goedkoper wordt !! ;-)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2014, 15:20 
4. Grand Austria Hotel (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 360
Woonplaats: Antwerpen
Ik zit niet echt te wachten op een deluxe editie van het spel. Voor mij is de huidige versie prima en ik zie op deze moment ook nog niet echt waar de nieuwe versie zich onderscheidt van de huidige (vraag me idd ook af of gas niet gewoon in de plaats komt van afval).

Dus mocht het belangrijkste verschil een nieuw bord zijn (europa/noord-amerika) hoop ik dat dit ook los verkrijgbaar zal zijn - en doe gelijk een nieuwe verzamelbox want de huidige barst ook uit zijn voegen.

(maar iets in mij zegt dat dit niet geval zal zijn - het winkeltje moet draaien natuurlijk :roll: )

_________________
- Instagram -

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 08 maart 2014, 14:23 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Nee, niet meteen geïnteresseerd. De uitgebrachte landkaarten van het origineel hebben nooit de variatie gebracht waar ik op hoopte, dus zie ik weinig reden om voor deze Deluxe Edition warm te lopen. Het zal een iets ander spel zijn, natuurlijk, en het nieuwe materiaal is ongetwijfeld leuk om te zien en te bezitten... maar dat is aan mij toch al minder gauw besteed.

Desondanks een knappe prestatie om een dermate populair spel neer te zetten dát er na 10 jaar een Deluxe Edition komt, dus felicitaties aan Friedeman zijn op hun plaats.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2014, 14:26 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Afbeelding

Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2014, 14:39 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1361
Woonplaats: Leerdam
Ik vind het toch knap dat men het voor elkaar heeft gekregen om de vormgeving van een toch al niet aantrekkelijk spel, nog lelijker te maken. Ik zou dit eerder een budget-uitvoering noemen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2014, 15:00 
2. Tzolk'in: The Mayan Calendar (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 232
Woonplaats: Sleeuwijk
ik heb onlangs voor de tweede keer het origineel gespeeld. ik vind hem dermate leuk, dat ik hem wil toevoegen aan de collectie. .. maar wilde deze even afwachten..... maar hij is idd enorm lelijk, dus twijfel nu om wellicht toch maar het origineel aan te schaffen

Verstuurd vanaf mijn GT-I9305 met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2014, 15:54 
1. El Grande (1995)

Berichten: 162
Woonplaats: Herent - België
de vraag is natuurlijk of dit foto's van een prototype zijn of niet...
Het aantal gebieden is aangepast en de toekomstige centrales zijn ook toegenomen naar 5 stuks...
Dus wie weet zijn deze kaarten prototypes om enkele wijzigingen te testen....
Laat het ons hopen :-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2014, 16:02 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Willy the Kid schreef:
Ik vind het toch knap dat men het voor elkaar heeft gekregen om de vormgeving van een toch al niet aantrekkelijk spel, nog lelijker te maken. Ik zou dit eerder een budget-uitvoering noemen.


Hmm, ik zou niet zulke conclusies willen verbinden aan het uiterlijk van een paar simpele printjes. Dit lijkt me overduidelijk proefmateriaal.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2014, 18:25 
Bronzen Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 8492
Woonplaats: Groningen
Erwin schreef:
Willy the Kid schreef:
Ik vind het toch knap dat men het voor elkaar heeft gekregen om de vormgeving van een toch al niet aantrekkelijk spel, nog lelijker te maken. Ik zou dit eerder een budget-uitvoering noemen.


Hmm, ik zou niet zulke conclusies willen verbinden aan het uiterlijk van een paar simpele printjes. Dit lijkt me overduidelijk proefmateriaal.


Dit zijn volgens mij de definitieve borden. Tenminste zo lees ik het bericht op bgg. Ik zie dat daar ook enige discussie is.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2014, 20:09 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
grunnboy schreef:
Dit zijn volgens mij de definitieve borden. Tenminste zo lees ik het bericht op bgg. Ik zie dat daar ook enige discussie is.


Dat kan, maar zo'n geprint en bij elkaar geplakt exemplaar komt meestal niet in de buurt van de gedrukte bestanden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
35 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Funkenschlag Deluxe - 10 Jaar Funkenschlag  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Tags

Friedemann Friese, Hoogspanning, Hoogspanning Deluxe, Spiel 2014, funkenschlag



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®