Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Revolver VS Revolver 2
BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2014, 20:07 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Ik speelde eens Revolver op Spel en het kon me wel bekoren. Alhoewel mijn vrouw het minder vond, kon ik me vinden in de balans en het thema.

Er is een kans dat dit toch in onze kast zal eindigen.
Maar wat met Revolver 2?
Zijn de 2 volledig vergelijkbaar? Is de 2 een "verbeterde" versie van de 1?

Pro's en contra's?

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 01 jul 2014, 09:37 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 156
Woonplaats: Heist-op-den-Berg
Zelfde verhaal, ooit gespeeld op spel, vrouw kon het wel smaken.

Met dat verschil dat ik 2 nu zelf gekocht heb ( maar nog moet spelen) ... op het eerste zicht: gelijkaardig, maar er zit een tikkeltje meer spel in. De speelstijlen van de 'goeien' en de 'slechten' zijn ook omgedraaid.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 01 jul 2014, 10:00 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Ik heb ze beiden gespeeld, maar niet zo vaak dat mijn mening nu echt gefundeerd is.
Voor mij zit denk ik het verschil meer in de nuances (die ik nog niet ontdekt heb dus)
Ik heb meer het idee dat ik het zelfde spel speel met hier en daar een andere twist.
Een groot verschil tussen 1 en 2 is wel dat er voor Revolver 1 een aantal uitbreidingen al zijn. Dat maakt wellicht de herspeelbaarheid en variatie wel wat groter dan bij Revolver 2.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 01 jul 2014, 12:31 
Professor Pimpel

Berichten: 247
Woonplaats: Roosendaal
Het core-mechanisme van Revolver 1 en 2 is in de basis hetzelfde.
Het accentverschil is dat de uitgangspositie van de goeierikken en slechterikken in beide spellen omgedraaid is (alhoewel het verschil tussen goed en slecht redelijk schimmig is in de wereld van Revolver :wink: )

Revolver 1 heeft op dit moment 5 uitbreidingen die elk nieuwe mechanismes en mogelijkheden aan het spel toevoegen. Daarnaast heb je de mogelijkheid om, wanneer je verschillende uitbreidingen hebt, een eigen deck samen te stellen.

Revolver 2 is qua mechanismes iets uitgebreider. De mechanismes zorgen bij met name de laatste battlefields letterlijk voor wat vuurwerk.
In het begin van het spel speel je een soort van mini-game (het pokertoernooi) en dat bepaalt de route van de reis.... een gunstigere route voor de slechterikken, die langer is waardoor je onderweg meer verliezen kunt leiden of een gunstigere route voor de goeierikken, die korter is en je dus sneller nieuwe "Guardians" kunt krijgen.
Die "Guardians" kun je vergelijken met de "Bandits" uit Revolver 1. Het verschil is wel dat je met (ik geloof uit mijn hoofd) zeven Guardians begint (dus slechts 7 "levens" hebt") en je in de eerste drie battlefields dit aantal kunt uitbreiden tot (weer uit mijn hoofd) twaalf. Aangezien een aantal beurten in de eerste battlefields optioneel is (ga ik door en leid ik minder verliezen of speel ik nog een extra beurt om die extra Guardian te krijgen) valt er ook echt wat te kiezen.

Revolver 1 geeft het gevoel van sheriff op jacht naar een niets- en niemandontzienende bandiet.
Revolver 2 geeft, m.n. door de verschillende battlefields, het gevoel van film met verschillende plottwists.

Zie ook: http://www.boardgamegeek.com/thread/841763/differences-and-similarities-between-revolver-and


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 01 jul 2014, 17:05 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Bedankt!
Revolver 2 lijkt me een betere keuze

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Revolver VS Revolver 2  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags

Revolver 2, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®