Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2015, 17:37 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3723
Woonplaats: Amersfoort
Uitleg & Review van de uitbreiding "Steden & Ridders" voor het spel "De Kolonisten van Catan", uitgegeven door , door Nox' Spellenzolder.
Vragen, opmerkingen of verzoekjes, mail mij gerust.
3-4 Spelers
120 Minuten Speeltijd

* Wat zit er in de doos? - 01:15
* Opzetten v/h Spel - 02:45
* Speluitleg - 05:01
* Review - 15:10

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2015, 22:44 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Hoi Sebastiaan.

Ik ben wel verbaasd dat je een spel dat al zo lang op de markt is reviewed. Dit is echter wel een topper en een must-have toevoeging aan het basisspel. Na het zien van je video krijg ik weer zin om eens te "Catannen".

Een paar opmerkingen:
- Het blauwe dorp mag daar niet staan; er moet altijd minstens een vrije driesprong tussen dorpen en/of steden zitten.
- Je plaatst een tekst in beeld waarin je zet dat je met 4 dobbelstenen werpt. Het is echter zo dat de rode dobbelsteen een witte vervangt. Beide dobbelstenen geven aan welke tegel grondstoffen en/of handelswaren produceert. Daarnaast geeft de rode dobbelsteen aan of er een ontwikkelingskaart mag worden getrokken.
- Je zegt dat als je een graan betaalt een ridder mag activeren. Dit is correct, maar op het speelbord verander je juist een acieve ridder in een passieve ridder.
- Je zegt dat je de metropool van een kleur krijgt als je het laatste blad van de stadskalender omdraait, maar je krijgt de metropool al na het vierde blad (zie icoon op stadskalender).
- Als bij een ridder de zwarte kant met de handschoen naar boven ligt, is deze actief. Een ridder moet al actief zijn op het moment dat de barbarenboot binnenkomt. In jouw voorbeeld is de ridder met kracht 3 dus actief en die met kracht 2 passief op het moment van binnenkomst. Niet omdraaien dus.
- Je plaatst de handelaar op 1 tegel naar keuze naast een eigen dorp of stad, niet op een driesprong.

Grtz. William.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2015, 23:22 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3723
Woonplaats: Amersfoort
De reden voor de review lag hem ook in de Wishlist. Dus vandaar dat deze klassieker langs komt.

Bedankt voor je scherpte en verbeteringen, ik zie dat ik met een kenner te maken heb.
Blauw speelt inderdaad vals, maar ik durf niets te zeggen. Blauw is nogal gevoelig. :P
En verder had ik voorheen de Engelse versie, die had andere ridder fiches (met op beide zijdes een ridder en een andere kleur achtergrond), vandaar mijn verwarring met de ridders.

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 14 mei 2015, 10:27 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Dharquen schreef:
ik zie dat ik met een kenner te maken heb.


Ik heb Catan met Zeevaarders en Steden en Ridders meer dan 200 keer gespeeld, nog voordat ik ging loggen, dus je mag me inderdaad als kenner kwalificeren :D .

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 14 mei 2015, 14:06 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3723
Woonplaats: Amersfoort
pleunie.william schreef:
Dharquen schreef:
ik zie dat ik met een kenner te maken heb.

Ik heb Catan met Zeevaarders en Steden en Ridders meer dan 200 keer gespeeld, nog voordat ik ging loggen, dus je mag me inderdaad als kenner kwalificeren :D .

Daar kan ik niet aan tippen!

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Videoreviews en speluitleg  
 Feed - Onderwerp - Nox' Spellenzolder - Catan "Steden & Ridders"  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

Kolonisten van Catan: Steden & Ridders



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®