Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




27 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2015, 12:50 
Jakkiebak!

Berichten: 64
Woonplaats: Amsterdam
Aangezien ik voor de nieuwe Catan collectie nog even geduld moet hebben, heb ik besloten mij aan Carcassonne te wagen. Wat ik er van heb gezien leek mij erg leuk, redelijk simpel te leren dus leuk om te spelen met beginners, maar genoeg mogelijkheid voor diepgang als ik het zo bekijk.

Alleen, ik zie veel verschillende uitbreidingen en zelfs verschillende big boxen.. :crazy:
Dus, als je op dit moment een beginnende Carcassonne speler was, wat zou je als eerste aanschaffen en waarom? :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2015, 14:44 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Viranikr schreef:
Aangezien ik voor de nieuwe Catan collectie nog even geduld moet hebben, heb ik besloten mij aan Carcassonne te wagen. Wat ik er van heb gezien leek mij erg leuk, redelijk simpel te leren dus leuk om te spelen met beginners, maar genoeg mogelijkheid voor diepgang als ik het zo bekijk.

Alleen, ik zie veel verschillende uitbreidingen en zelfs verschillende big boxen.. :crazy:
Dus, als je op dit moment een beginnende Carcassonne speler was, wat zou je als eerste aanschaffen en waarom? :D

Misschien hier eens opteren voor een big box ? Kostprijs valt mee en je hebt al meteen een paar kleine uitbreidingen erbij.
Ik ken van Carcassonne bijlange alle uitbreidingen niet maar er zijn er hier heel wat die die wel kennen.

Persoonlijk vind ik Carcassonne veel beter dan Catan. Simpel en vlot om uit te leggen, iedereen kan altijd wel iets nuttigs doen in zijn beurt. Enige extra regeltje dat wij meestal toe passen is deze : in je beginbeurt trek je twee tegels ipv ééntje, je legt er één af en trekt er één bij. Zo hou je altijd de keus tussen twee tegels wat je iets meer mogelijkheden biedt.

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2015, 14:48 
Jakkiebak!

Berichten: 64
Woonplaats: Amsterdam
Een big box lijkt mij inderdaad het meest logische, alleen de verhouding tussen 'reguliere' uitbreidingen en 'mini' uitbreidingen is mij niet geheel duidelijk. Zowel qua inhoud als toegevoegde waarde ten opzichte van het basisspel. Met name voor een groep beginnende spelers.

Alle uitbreidingen zijn overigens gewoon compatibel met de big boxen? Niet zoals Catan dat er verschillende uitvoeringen zijn met plastic en hout.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2015, 15:05 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 858
Woonplaats: Rotterdam
Mocht je interesse hebben, ik heb momenteel een Carcassonne pakket te koop staan.

in-de-aanbieding/topic11784.html

_________________
"I am a tattooed sexy dancing monkey"


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2015, 17:06 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1976
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Waar je mee moet beginnen is een Basisspel met als je meteen wilt De Uitbreiding (evt met Rivier 1) en Kooplieden en Bouwmeesters.

Deze 3 zie ik als 'het basisspel'. Verdere uitbreidingen zijn soms leuk - meer tegels - maar soms maken ze het spel ook onnodig ingewikkeld of halen ze voor mij juist het plezier in het spel eruit. Niet alle uitbreidingen zijn een toevoeging - eerder een afbraak.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2015, 18:12 
Jakkiebak!

Berichten: 64
Woonplaats: Amsterdam
Klopt het dat deze allen in big box #2 zitten? Want daar neigde ik al naar, ivm de 'grote' uitbreidingen.
En bedankt voor het aanbod, maar ik ben nogal een zeikerd met spullen dus ik koop het liever nieuw. :shifty:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2015, 18:55 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Viranikr schreef:

En bedankt voor het aanbod, maar ik ben nogal een zeikerd met spullen dus ik koop het liever nieuw. :shifty:

De meeste spullen dat je hier tweedehands koopt zijn van 'boardgames addicts' hier en die bewaren hun spullen zeer zorgzaam zodat de meeste tweedehandse spellen er nog zoals nieuw uitzien :wink: (een enkeling niet te na gesproken)

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2015, 23:39 
Meeple

Berichten: 12
Viranikr schreef:
Een big box lijkt mij inderdaad het meest logische, alleen de verhouding tussen 'reguliere' uitbreidingen en 'mini' uitbreidingen is mij niet geheel duidelijk. Zowel qua inhoud als toegevoegde waarde ten opzichte van het basisspel. Met name voor een groep beginnende spelers.

Alle uitbreidingen zijn overigens gewoon compatibel met de big boxen? Niet zoals Catan dat er verschillende uitvoeringen zijn met plastic en hout.


De mini uitbreidingen zijn zoals de naam het al zegt kleine uitbreidingen van 8 tegels. Ze voegen allemaal iets kleins toe (meestal een manier om meer punten te verdienen of punten af te nemen van tegenstanders), maar gaan niet echt het spel overheersen. De reguliere uitbreidingen hebben een veel grotere toegevoegde waarde, omdat ze het spel echt wel anders maken.

Heb zelf big box 1 en hier is op de tegels de kleur van het gras donkerder dan dat van het basisspel zelf en de aparte uitbreidingen. Mij stoort het niet echt, maar aangezien je vermeldt dat je nogal veel belang hecht aan de compatibiliteit dacht ik het hier toch maar te vermelden. :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2015, 09:27 
Jakkiebak!

Berichten: 64
Woonplaats: Amsterdam
Bedankt! Dat is zeker iets waar ik rekening mee zou houden inderdaad. Weet iemand hoe dit met big box 2 zit?
Ik heb inderdaad gelezen dat de Duitse versie een 'update' heeft gekregen, met nieuw artwork, wellicht is dit al doorgevoerd in big box 1?
En bedankt voor de toelichting Dirk, maar de helft van het plezier zit voor mij al in het openmaken van een nieuwe verpakking.
Ja, ik ben er zo eentje.. :oops:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2015, 12:46 
Meeple

Berichten: 12
Viranikr schreef:
Bedankt! Dat is zeker iets waar ik rekening mee zou houden inderdaad. Weet iemand hoe dit met big box 2 zit?
Ik heb inderdaad gelezen dat de Duitse versie een 'update' heeft gekregen, met nieuw artwork, wellicht is dit al doorgevoerd in big box 1?
En bedankt voor de toelichting Dirk, maar de helft van het plezier zit voor mij al in het openmaken van een nieuwe verpakking.
Ja, ik ben er zo eentje.. :oops:


Big box 1 bevat nog niet het nieuwe artwork. Het gaat hier enkel en alleen over de kleur van de weiden (donkergroen in big box vs lichtgroen in de aparte uitbreidingen).
Ik weet niet hoe dit zit met big box 2...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2015, 13:04 
Jakkiebak!

Berichten: 64
Woonplaats: Amsterdam
Aha oke. Ach, zolang de huidige uitbreidingen nog beschikbaar zijn moet het geen probleem zijn.
Heb inmiddels besloten de big box 2 aan te schaffen. Bedankt voor jullie advies! :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2015, 20:55 
Orange Dwarf

Berichten: 15
Woonplaats: Hellevoetsluis
dirk schreef:
Enige extra regeltje dat wij meestal toe passen is deze : in je beginbeurt trek je twee tegels ipv ééntje, je legt er één af en trekt er één bij. Zo hou je altijd de keus tussen twee tegels wat je iets meer mogelijkheden biedt.


Dat is een leuke variant, kort vraagje: speel je de beide tegels open of blind?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2015, 01:30 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Zandhaas schreef:
dirk schreef:
Enige extra regeltje dat wij meestal toe passen is deze : in je beginbeurt trek je twee tegels ipv ééntje, je legt er één af en trekt er één bij. Zo hou je altijd de keus tussen twee tegels wat je iets meer mogelijkheden biedt.


Dat is een leuke variant, kort vraagje: speel je de beide tegels open of blind?

Die keus is natuurlijk aan jezelf maar wij spelen het blind

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 30 jun 2015, 18:05 
Joker

Berichten: 6
Woonplaats: Almere
Carcasonne is wel het meest gespeelde spel hier in huis. Is makkelijk te leren en speelt lekker vlot. En hoewel het basisspel nog steeds mijn favoriet is speel ik ook graag de Stad. Deze variant heeft toch net even iets meer dan het basisspel ondanks alle uitbreidingen.
Zo , ik doe mijn best om te reageren en zo te komen tot het juiste aantal berichten om te kunnen plaatsen in de markt :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2015, 15:32 
Grote Dienaar

Berichten: 121
Woonplaats: Asse (Belgie)
Basisset + eerste uitbreiding + kooplieden zijn een must.
De rest van de sets zijn niet goed (genoeg) om te kopen.

Veel succes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
27 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Beginnende Carcassonne speler  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Carcassonne



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®