Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




4 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2015, 11:51 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 925
Woonplaats: Utrecht


Let op, één foutje in de uitleg:
De 2 punten die je in fase 2 (vent-phase) voor een tandwiel krijgt om je dobbelstenen te verlagen mag je ook spreiden over 2 dobbelstenen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2015, 13:23 
Condottiërre

Berichten: 908
Ik heb met veel interesse naar de video gekeken. Het enige wat me afvraag is of dit spel en meerbepaald de dobbelstenenmechaniek niet te veel lijkt op Roll for the Galaxy. Dat is een spel dat ik heel snel beu was. Je rolt, past toe en scoort. Hier zit het drafting element in, wat me wel aanspreekt, de tandwielen waarmee je alles kan beïnvloeden... Roll vond ik na een spelletje of 4 vreselijk eentonig worden. Je gaat voor bouwen of voor goederen transporteren, je rolt, past toe en klaar. Er is bijzonder weinig speler interactie en je speelt vooral je eigen spel. Is dat hier ook het geval?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 07 sep 2015, 10:28 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 925
Woonplaats: Utrecht
eateasse schreef:
Ik heb met veel interesse naar de video gekeken. Het enige wat me afvraag is of dit spel en meerbepaald de dobbelstenenmechaniek niet te veel lijkt op Roll for the Galaxy. Dat is een spel dat ik heel snel beu was. Je rolt, past toe en scoort. Hier zit het drafting element in, wat me wel aanspreekt, de tandwielen waarmee je alles kan beïnvloeden... Roll vond ik na een spelletje of 4 vreselijk eentonig worden. Je gaat voor bouwen of voor goederen transporteren, je rolt, past toe en klaar. Er is bijzonder weinig speler interactie en je speelt vooral je eigen spel. Is dat hier ook het geval?


Bedankt voor je reactie!
Roll for the Galaxy heb ik nog niet gespeeld, dus kan daar helaas geen vergelijking voor geven.
Inderdaad zit er in dit spel niet heel veel interactie:
Tijdens de draft-fase uiteraard, verder is de enige interactie die je met elkaar hebt het spelen van actie-kaarten die anderen beinvloeden. (Bijvoorbeeld: elke speler die met zijn racemonster op een bepaald soort tegel staat krijgt een schade, of jij krijgt 3 tandwielen en de tegenstanders 1). Verder blijft het daar wel bij, ook in de regels staat dat alle fases in principe ieder voor zich uitvoert en je daarna tegelijk doorgaat naar de volgende fase.
Met 2 of 3 spelers vind ik het leuker om de race-fase omstebeurt te doen, maar ben je met meer spelers dan wordt de wachttijd te lang, omdat je soms aardig wat acties kan uithalen als je een effectieve machine hebt gebouwd.

Toch denk ik niet dat dit spel snel verveelt omdat je machine nooit het zelfde zal zijn)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 sep 2015, 13:39 
PIONier

Berichten: 3
Woonplaats: Leeuwarden
Zelf nu 2.5X gespeeld

1e keer spelen was op een nacht 01:15 begonnen en hebben we maar een half potje gespeeld

2x een volledig spel gespeeld eerst 3 spelers lekker op elkaar wachten en kijken wat de andere doen
andere keer was met 5 spelers 1e 2a3 rondes wel op elkaar wachten maar daarna begon iedereen het wat door te krijgen en speelden we telkens meer tegelijk

Ben zelf erg tevreden over dit spel en heb er zelfs nog 2 kickstarter versies nieuw in doos thuis in Leeuwarden liggen deze staan ook op http://link.marktplaats.nl/m961366274 voor de liefhebbers


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
4 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Videoreviews en speluitleg  
 Feed - Onderwerp - De Spellenreporter - Steampunk Rally  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags

Steampunk Rally



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®