Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 12 sep 2015, 12:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
Afbeelding In het vierde kwartaal komt White Goblin Games met Qwinto, een nieuw dobbelspel in de lijn van Qwixx. Qwinto is een ontwerp van Bernhard Lach en Uwe Rapp. Iedere speler probeert op zijn scoreblad zoveel mogelijk getallen in te vullen in elk van de drie rijen. Je bent niet verplicht om de getallen in een bepaalde volgorde in te vullen, maar je moet wel rekening houden met de volgende twee regels. Binnen de rij van een kleur mag elk getal maar één keer voorkomen en moeten de getallen van links naar rechts oplopen. Tussentijdse gaten mag je later alsnog met de juiste getallen invullen. Binnen een kolom mag elk getal ook maar één keer voorkomen. De actieve speler kiest of hij met 1, 2 of 3 dobbelstenen wil gooien. Is hij niet tevreden met het resultaat dan mag hij één keer opnieuw gooien. Alle spelers mogen het resultaat van de worp invullen in één van de velden op hun scoreblad. De rij moet dezelfde kleur hebben als één van de gegooide dobbelstenen. Kan de actieve speler het getal nergens invullen, dan moet hij een mislukte worp aankruisen.

Het spel is voorbij wanneer iemand twee rijen volledig heeft ingevuld of zijn vierde mislukte worp heeft aangekruist. Een onvoltooide rij levert 1 punt per veld op, een voltooide rij scoort de waarde van het laatste veld. Een voltooide kolom scoort de waarde uit het bonusveld. Mislukte worpen leveren strafpunten op.

Ik heb het spel nog niet in mijn handen gehad, maar na het lezen van de spelregels kan ik niet wachten om het op de speeltafel te leggen. Dit zou hier zomaar een nieuwe dobbelhit kunnen worden.

Meer informatie:



Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2015/09/12/meer-do ... lin-games/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 12 sep 2015, 12:24 
5. Catan: Cities & Knights (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Bordspeler.nl schreef:
Ik heb het spel nog niet in mijn handen gehad, maar na het lezen van de spelregels kan ik niet wachten om het op de speeltafel te leggen. Dit zou hier zomaar een nieuwe dobbelhit kunnen worden.


Ik heb de spelregels mogen vertalen en in dat kader het spel een paar keer gespeeld. Hier een absolute hit. Samen met Qwixx ideale afsluiters van de spellenavond en spellen die je snel nog een keertje op tafel legt!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 12 sep 2015, 12:53 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Qwixx heb ik 47 keer gespeeld en daarmee heb ik het voorlopig wel gehad. Uiteraard zjn er bitter weinig spellen waarvan ik kan zeggen dat ik ze meer dan 45 keer heb gespeeld dus Qwixx heeft zijn herspeelbaarheid zeker al bewezen. Het spel zal mijn spellenkast ook niet snel verlaten. Qwinto lijkt mij ideaal om wat afwisseling te bieden voor Qwixx. Een must buy voor mij!

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 12 sep 2015, 12:56 
9. Carson City (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
ditterio schreef:
Qwixx heb ik 47 keer gespeeld en daarmee heb ik het voorlopig wel gehad. Uiteraard zjn er bitter weinig spellen waarvan ik kan zeggen dat ik ze meer dan 45 keer heb gespeeld dus Qwixx heeft zijn herspeelbaarheid zeker al bewezen. Het spel zal mijn spellenkast ook niet snel verlaten. Qwinto lijkt mij ideaal om wat afwisseling te bieden voor Qwixx. Een must buy voor mij!


Ik precies 100x momenteel en het verveelt nog steeds niet :-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 12 sep 2015, 13:27 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Bordspeler.nl schreef:
Ik heb het spel nog niet in mijn handen gehad, maar na het lezen van de spelregels kan ik niet wachten om het op de speeltafel te leggen. Dit zou hier zomaar een nieuwe dobbelhit kunnen worden.

Ik ben hier ook heel benieuwd naar!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Meer dobbelpret bij White Goblin Games  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Tags

Bordspeler.nl, Qwinto, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®