Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




18 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 13 okt 2015, 22:56 
Meeple

Berichten: 18
Woonplaats: Diemen
Ik ben een enorm fan van Andor en zou het fantastisch vinden als de borden van spel 1 en 2 gecombineerd kunnen gaan worden.

Weet iemand of hier in de toekomst een uitbreiding of iets dergelijks voor komt?
Weet iemand of er sowieso nog nieuwe uitbreidingen komen of een derde hoofdspel? Want ik had gelezen over een drie-luik.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 13 okt 2015, 23:11 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Ik heb al 2 keer (met 2 spelers) met beide borden gespeeld, die mooi op elkaar aansluiten. We spelen dan op elk bord een andere legende. We selecteren voor elk bord een eigen held, die ook op z'n eigen bord moet blijven en spelen telkens een hele dag op 1 bord alvorens over te schakelen naar de andere held op het andere bord. Met de valk kunnen we wel voorwerpen overvliegen tussen beide borden.

Leuk om te doen!

Bijlage:
De bijlage 20150915_192319.jpg is niet langer beschikbaar.


Bijlage:
De bijlage 20150915_192329.jpg is niet langer beschikbaar.


Bijlage:
De bijlage 20150915_192515.jpg is niet langer beschikbaar.


Bijlage:
De bijlage 20150915_192613.jpg is niet langer beschikbaar.


Bijlage:
De bijlage 20150915_192704.jpg is niet langer beschikbaar.


Bijlage:
De bijlage 20150327_121142.jpg is niet langer beschikbaar.


Bijlage:
De bijlage 20150327_122915.jpg is niet langer beschikbaar.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 13 okt 2015, 23:34 
Meeple

Berichten: 18
Woonplaats: Diemen
He wat cool!
Dus je speelt gewoon zelf twee legendes tegelijkertijd.
En kiezen jullie dan iedere beurt opnieuw met welke held je speelt?
En wat is dan 1 dag?
Is 1 dag nadat je op de twee borden een volledige dag hebt gespeeld?
Of lopen de dagen op de borden uiteen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2015, 07:19 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
arianne61281 schreef:
He wat cool!
Dus je speelt gewoon zelf twee legendes tegelijkertijd.
En kiezen jullie dan iedere beurt opnieuw met welke held je speelt?
En wat is dan 1 dag?
Is 1 dag nadat je op de twee borden een volledige dag hebt gespeeld?
Of lopen de dagen op de borden uiteen?

We spelen inderdaad twee legenden tegelijk, maar we kiezen vooraf met welke held we op het basisbord spelen; ik speel bijvoorbeeld met de krijger en Maarten met de tovenaar. Deze helden verlaten het basisbord niet. Voor het Noorbord spelen we met twee andere helden, die eveneens het Noordbord niet verlaten.
We beginnen de dag op het basisbord, lezen de legendekaarten met de letter A voor en spelen om beurten totdat we op het basisbord allebei onze dag beeindigen en onze speelfiguren op het zonsopgangsveld staan.
Hierna schuiven we letterlijk een stoel op en gaan naar het Noordbord, waar we ook beginnen met het voorlezen van de legendekaarten met de letter P en daarna om beurten onze dag doorbrengen totdat allebei de helden op het zonsopgangsveld staan.
Nu schuiven we weer naar het basisbord en handelen de gebeurtenissen op het zonsopgangsveld van het basisbord af en spelen hierna weer een nieuwe dag. Uiteraard heb je een vervangend figuur als verteller nodig op het Noordbord.
Het kan voorkomen dat één legende eerder afgelopen is dan de andere.

Om jouw eerdere vraag te beantwoorden:
Er is een 2-spelervariant uitgebracht bij Kosmos: Chada & Thorn.
Die betreft een compleet nieuw spel en is dus geen uitbreiding.
Aangezien 999-Games erg veel uitbrengt van De Legende van Andor, heb ik erg goede hoop dat deze ook in het Nederlands zal verschijnen.

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door pleunie.william op vr 27 jul 2018, 21:27, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2015, 08:48 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Buiten dat het er heel cool uit ziet, vraag ik me zelf toch af wat de meerwaarde is van het spelen van beide borden te gelijk. Kun je dan niet als nog beter de legendes na elkaar spelen?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2015, 11:05 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Wat een cool idee William!

En wat hoop ik toch erg dat die 2p door 999 games wordt uitgebracht, ik ben erg fan van Andor geworden, wat ik van te voren niet had verwacht.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2015, 17:11 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
finalstruggle schreef:
Buiten dat het er heel cool uit ziet, vraag ik me zelf toch af wat de meerwaarde is van het spelen van beide borden te gelijk. Kun je dan niet als nog beter de legendes na elkaar spelen?


Het gaat om het gevoel Mark, dat je op twee fronten tegelijk aan het vechten bent.
Natuurlijk kun je het ook na elkaar spelen, maar dat voelt toch anders vind ik...
En het ziet er natuurlijk fantastisch uit op zo'n groot speelbord!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2015, 17:15 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
missiloon schreef:
Wat een cool idee William!

En wat hoop ik toch erg dat die 2p door 999 games wordt uitgebracht, ik ben erg fan van Andor geworden, wat ik van te voren niet had verwacht.


Ik hoop het ook Ilona en ik heb er ook alle vertrouwen in!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2015, 23:47 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
pleunie.william schreef:
finalstruggle schreef:
Buiten dat het er heel cool uit ziet, vraag ik me zelf toch af wat de meerwaarde is van het spelen van beide borden te gelijk. Kun je dan niet als nog beter de legendes na elkaar spelen?


Het gaat om het gevoel Mark, dat je op twee fronten tegelijk aan het vechten bent.
Natuurlijk kun je het ook na elkaar spelen, maar dat voelt toch anders vind ik...
En het ziet er natuurlijk fantastisch uit op zo'n groot speelbord!


Het ziet er zeker imposant uit! Plus de borden passen aan elkaar! Toch zou het gaaf zijn dat er of een officiële legende komt waarbij je beide borden direct nodig hebt of iemand creatief genoeg is om er een te schrijven!


Sent from my iPad using Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 15 okt 2015, 05:31 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
finalstruggle schreef:
pleunie.william schreef:
finalstruggle schreef:
Buiten dat het er heel cool uit ziet, vraag ik me zelf toch af wat de meerwaarde is van het spelen van beide borden te gelijk. Kun je dan niet als nog beter de legendes na elkaar spelen?


Het gaat om het gevoel Mark, dat je op twee fronten tegelijk aan het vechten bent.
Natuurlijk kun je het ook na elkaar spelen, maar dat voelt toch anders vind ik...
En het ziet er natuurlijk fantastisch uit op zo'n groot speelbord!


Het ziet er zeker imposant uit! Plus de borden passen aan elkaar! Toch zou het gaaf zijn dat er of een officiële legende komt waarbij je beide borden direct nodig hebt of iemand creatief genoeg is om er een te schrijven!


Sent from my iPad using Tapatalk

Daar hoop ik ook op, creatieve geesten genoeg! Het lijkt mij persoonlijk best lastig om een legende te verzinnen die goed gebalanceerd is, niet te moeilijk en niet te makkelijk. Het spel zou dan niet alleen qua fysieke lengte, maar ook qua tijd twee keer zo lang kunnen zijn. De verteller kan vanaf veld N doorlopen naar veld P.
Ik krijg er al zin in terwijl ik dit typ!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 15 okt 2015, 10:40 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
pleunie.william schreef:
finalstruggle schreef:
pleunie.william schreef:
finalstruggle schreef:
Buiten dat het er heel cool uit ziet, vraag ik me zelf toch af wat de meerwaarde is van het spelen van beide borden te gelijk. Kun je dan niet als nog beter de legendes na elkaar spelen?


Het gaat om het gevoel Mark, dat je op twee fronten tegelijk aan het vechten bent.
Natuurlijk kun je het ook na elkaar spelen, maar dat voelt toch anders vind ik...
En het ziet er natuurlijk fantastisch uit op zo'n groot speelbord!


Het ziet er zeker imposant uit! Plus de borden passen aan elkaar! Toch zou het gaaf zijn dat er of een officiële legende komt waarbij je beide borden direct nodig hebt of iemand creatief genoeg is om er een te schrijven!


Sent from my iPad using Tapatalk

Daar hoop ik ook op, creatieve geesten genoeg! Het lijkt mij persoonlijk best lastig om een legende te verzinnen die goed gebalanceerd is, niet te moeilijk en niet te makkelijk. Het spel zou dan niet alleen qua fysieke lengte, maar ook qua tijd twee keer zo lang kunnen zijn. De verteller kan vanaf veld N doorlopen naar veld P.
Ik krijg er al zin in terwijl ik dit typ!

Dat was ook het eerste dat mij direct op viel aan deze uitbreiding het gaat verder bij N dus was mijn idee dan moeten er dus ook langere scenario's mogelijk zijn!


Verzonden vanaf mijn iPhone 5S
met behulp van Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2015, 15:37 
Meeple

Berichten: 18
Woonplaats: Diemen
Ja, juist doordat het alfabet doorloopt ga ik er eigenlijk vanuit dat het uiteindelijke doel is dat de spelmakers met scenario's komen waar de beide borden gecombineerd gaan worden.
Dus ik verwacht wel een uitbreiding die dit mogelijk gaat maken of zoiets. Was benieuwd of iemand daar al geruchten over had gehoord :)
Nog niet dus, maar twee scenario's tegelijkertijd spelen klinkt ook super leuk :P

Wel leuk dat zoveel mensen het spel ook zo kunnen waarderen als ik!!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2015, 18:46 
Grote Dienaar

Berichten: 148
Had niet gezien dat die 2 borden aan elkaar pasten! Toch maar eens kijken of die uitbreiding ergens op de kop te tikken valt :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 29 dec 2018, 03:51 
Meeple

Berichten: 16
Hoi Pleunie, het spelbord van de Laatste Hoop sluit weer aan op de "Zuid" kan van het basisbord. Heb je nu al 3 legendes simultaan kunnen spelen? :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 29 dec 2018, 09:33 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Uiteraard! Het is William by the way. Pleunie plaatst al lang geen berichten meer op bsm.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(klik op afbeelding voor groter beeld)

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Mistharfare op zo 20 okt 2019, 14:22, in totaal 3 keer bewerkt.
invoeging bijlagen als afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
18 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Andor - combineren spel 1 + 2??  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 6 gasten


Tags

De Legenden van Andor



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®