Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





30 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 02 mei 2016, 22:14 
2. Concordia (2013)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Weet iemand per toeval waar je de Nederlandse spelregels van Rococo kan vinden?
Ik heb 'm onlangs 2e hands gekocht, maar blijkt de Duitse/Engelse versie te zijn.

Alvast bedankt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 02 mei 2016, 23:23 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Woonplaats: Heerlen-Welten
Misschien even contact opnemen met white goblin.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 02 mei 2016, 23:39 
8. Keyflower (2012)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Sheila75 schreef:
Misschien even contact opnemen met white goblin.


Had ik aan gedacht, maar kan je dat maken: "Hè, ik heb je product goedkoper gekocht bij de concurrentie, maar kan je toch even de spelregels doorsturen aub zodat ik kan spelen en jullie geen cent verdienen"? komt wat vreemd over, niet?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 02 mei 2016, 23:43 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Woonplaats: Heerlen-Welten
Kevin schreef:
Sheila75 schreef:
Misschien even contact opnemen met white goblin.


Had ik aan gedacht, maar kan je dat maken: "Hè, ik heb je product goedkoper gekocht bij de concurrentie, maar kan je toch even de spelregels doorsturen aub zodat ik kan spelen en jullie geen cent verdienen"? komt wat vreemd over, niet?


Hoef je toch niet te vertellen. gewoon doen als Jan de gek.


Laatst bijgewerkt door Sheila75 op ma 02 mei 2016, 23:51, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 02 mei 2016, 23:48 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Sheila75 schreef:
Kevin schreef:
Sheila75 schreef:
Misschien even contact opnemen met white goblin.


Had ik aan gedacht, maar kan je dat maken: "Hè, ik heb je product goedkoper gekocht bij de concurrentie, maar kan je toch even de spelregels doorsturen aub zodat ik kan spelen en jullie geen cent verdienen"? komt wat vreemd over, niet?


Hoef je toch niet te vertellen. gewoon doen als Jan de gek.


@Kevin: Klopt, dat is nogal vreemd. Daarom vind ik dat je maar iets meer moet betalen voor een NL versie, of het moet doen met de regels die je hebt (in dit geval Duits en Engels).

@Sheila75: Dat vind ik nog vreemder, maar als dit jouw werkwijze is...?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 03 mei 2016, 07:37 
9. Raiders of the North Sea (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 110
Woonplaats: Franeker
Toch is het een optie om contact op te nemen met White Goblin.
Je hebt 'm tweedehands gekocht dus niet echt van de concurrent.
Daarnaast als je bereid bent WGG onkosten te betalen voor regels (nederlandse versie) lijkt mij het zowiezo geen probleem. (afhankelijk natuurlijk wat ze dan vragen..)

Of er moet iemand zijn met de nederlandse versie welke deze wil inscannen voor je....


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 03 mei 2016, 07:48 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Opzich vind ik dat uitgevers best hun regels in pdf vorm online kunnen zetten. Ik lees graag de regels voor ik een spel koop.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 03 mei 2016, 09:24 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Soms wel soms niet.

Sommige spellen zijn heel makkelijk na te maken als je al veel spelmateriaal hebt. Dus werkt het ook weer tegen een uitgever.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 03 mei 2016, 10:09 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2219
Woonplaats: Den Haag
Mijn stelling is dat het voor niemand nut heeft anno 2016 om in oud denken te blijven hangen. Informatie is zo breed beschikbaar dat Kevin die regels wel gaat vinden. Als White Goblin hem helpt, is dat gewoon aardig en heeft Kevin een positieve ervaring met ze. Dat zal in het "slechtste" geval een neutraal effect hebben op zijn toekomstige aankopen en wellicht zelfs een positief effect. In ieder geval zal hij mensen vertellen over de goeie service en worden er mensen blij. Kevin en zijn spelvrienden met zijn regels en zijn spel en White Goblin omdat ze iemand geholpen hebben. Kosten? Een PDF e-mailen kost niets. En zelfs een papieren exemplaar met een postzegel wegen niet op tegen service en blijdschap.

Een paar maanden terug zocht iemand hier een Essen promo voor Glasstraat. Die heb ik hem gratis gestuurd en daar waren we allebei heel blij over. Weken later stuurde hij mij een promo gratis. Zo zie je maar...

@Kevin, als het niet lukt, help ik je met plezier zoeken naar de NL regels. Heb je al contact met White Goblin?

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 03 mei 2016, 11:00 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Ben het wel met je eens met bovenstaande hoor.

Wilde alleen aangeven wat een reden kan zijn om regels niet publiekelijk online te zetten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 10 mei 2016, 20:26 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Edwin84 schreef:
Wilde alleen aangeven wat een reden kan zijn om regels niet publiekelijk online te zetten.

Dat kan je inderdaad niet maken, want er bestaat nog zoiets als copyright.

mazinho schreef:
Kosten? Een PDF e-mailen kost niets. En zelfs een papieren exemplaar met een postzegel wegen niet op tegen service en blijdschap.

Uiteraard zou dit mooie service zijn die Kevin blij zou maken. Maar hou er rekening mee dat de Nederlandstalige markt voor kennersspellen een vrij kleine markt is. Dat maakt dat de kosten hoger oplopen dan bij internationale uitgevers. In onze spellenclub merk ik dat toch een aanzienlijke groep spelers Nederlandse spelregels verkiest. Daarom geven we ook graag wat meer, als er een Nederlandstalige editie beschikbaar is. Als we allemaal buitenlands gaan kopen en spelregels kopiëren, dan zullen er mettertijd minder Nederlandstalige spellen op de markt komen.

mazinho schreef:
Een paar maanden terug zocht iemand hier een Essen promo voor Glasstraat. Die heb ik hem gratis gestuurd en daar waren we allebei heel blij over. Weken later stuurde hij mij een promo gratis. Zo zie je maar...

Een mooie ruil onder particulieren, dat is geweldig en sympathiek als je mekaar zo kan en wil helpen. Voor een bedrijf dat investeringen moet maken en diverse kosten heeft, ligt dat net iets anders.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 10 mei 2016, 21:23 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2219
Woonplaats: Den Haag
We komen denk ik van totaal andere werelden Bart en dat is ook oké en respecteer ik. Ik handel graag uit vertrouwen en niet vanuit angst; zélf als ik daar zo nu en dan verlies op maak. Transparantie en delen brengen mij zo veel meer dan afschermen en per definitie transactioneel handelen.

Ik geloof in asynchrone wederkerigheid.

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 10 mei 2016, 21:45 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
mazinho schreef:
We komen denk ik van totaal andere werelden Bart en dat is ook oké en respecteer ik. Ik handel graag uit vertrouwen en niet vanuit angst; zélf als ik daar zo nu en dan verlies op maak. Transparantie en delen brengen mij zo veel meer dan afschermen en per definitie transactioneel handelen.

Ik geloof in asynchrone wederkerigheid.

Mooie term: "asynchrone wederkerigheid"!

Of we van andere werelden komen weet ik niet (zeker niet uit "a galaxy far far away"), hoogstens uit andere landen, maar dat zal niet echt het verschil maken. Ook ik handel graag in vertrouwen. Een onbekende speler op een beurs ontmoeten en gelukkig maken met een mooie ruil vind ik telkens weer de moeite waard, ook als deze ruil niet helemaal evenwichtig is.

Ik wil enkel maar aangeven dat er een verschil is tussen spelers die mekaar onderling willen helpen en een uitgever die telkens weer een afweging moet maken of hij bij een nieuwe titel uit de kosten denkt te komen.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 10 mei 2016, 22:06 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2219
Woonplaats: Den Haag
Dank @Bart
@Kevin ben je er al uit?

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 11 mei 2016, 22:52 
10. Azul (2017)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Bedankt voor jullie reacties. Ik begrijp de gemengde gevoelens over dit onderwerp.
Ik begrijp dat Nederlandse uitgevers een kleinere afzetmarkt hebben en meer moeten knokken om rond te komen en dat we ze in dat opzicht als spellenliefhebber moeten steunen. Maar als je die denklijn volgt, kunnen we net zo goed de tweedehandsmarkt platgooien, want die is ook niet bevorderlijk voor de uitgevers, toch? Bovendien maak ik me geen zorgen dat grote vissen zoals 999 Games en WGG in rode cijfers zouden eindigen. Maar ik hoop natuurlijk wel dat ze spellen in het Nederlands zullen blijven uitbrengen... Dus ik begrijp beide meningen ten volle.
In my defense: Ik heb ook al véél nieuwe spellen gekocht bij WGG e.a. hoor :D
En ik heb tevens al zeer goede ervaringen met WGG, bijvoorbeeld bij het opsturen van ontbrekend materiaal. Dus wat dat betreft ook een dikke duim voor hun (maar dat is the issue niet)

Om een lang verhaal kort te maken: Ik heb de Duitse versie tweedehands goedkoop gekocht. Ik krijg binnenkort de Nederlandse spelregels (waarvoor grote dank!). Dat bespaarde me centjes. Ik blij. De gespaarde centjes spaar ik voor een aankoop in de toekomst, wie weet bij WGG (een dat ik normaal niet zou kunnen komen omdat ik er geen centjes meer voor zou hebben). Dus WGG ook blij. Wij hebben elkaars mening hier ontdekt en elkaar beter leren kennen. Conclusie: Iedereen blij.

Als jullie graag de discussie voort zetten, moeten we misschien eens afspreken aan een speltafel :) ...wie weet aan Rococo.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
30 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Rococo Nederlandse spelregels  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

Rococo



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®