Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




12 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 20 aug 2016, 10:20 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 75
Woonplaats: Kampen
Misschien is deze vraag al eens beantwoord (sorry dan) maar ik kon zo gauw niet vinden.
Mijn vrouw en ik hebben 3 dagen geleden dominion intrige aangeschaft.
We hebben inmiddels 12 potjes gespeeld (lang leve de vakantie!), maar..
Zodra één van ons puur op geld speelt, dus steeds voor ziver/goud gaat ipv actiekaarten, om na ronde 13/14 voor de punten te gaan, wint die persoon steeds.. :eh:
Hoe kunnen we hier wat aan doen (met in het achterhoofd houdend dat we alleen intrige bezitten)?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 20 aug 2016, 11:31 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2651
Woonplaats: Etten-Leur
Aanvals kaarten zoals de oplichter of martelaar lijken me goede strategieën.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 20 aug 2016, 12:35 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 75
Woonplaats: Kampen
Edwin84 schreef:
Aanvals kaarten zoals de oplichter of martelaar lijken me goede strategieën.


Dat hebben we ook 2x gedaan combi saboteur/oplichter maar dit vertraagde het spel alleen wat en degene die saboteur/oplichter speelde kwam zelf nauwelijks aan punten kopen toe.. Waarschijnlijk komt dit mede doordat wij nog geen motor hebben opgebouwd?..


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 20 aug 2016, 14:03 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2651
Woonplaats: Etten-Leur
Andere optie maar dat is algemeen:

Bouw inderdaad met de beschikbare kaarten een efficiëntere motor op dan de geldkaarten strategie.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 20 aug 2016, 21:04 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Wij hebben Dominion, Intrige, Heis de zeilen en Welvaart.
En het valt ons ook wat op dat de zonen vooral op geld spelen en meestal winnen. Zelfs met de dief enzo kunnen we de balans niet zo snel omgooien

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 20 aug 2016, 23:48 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 75
Woonplaats: Kampen
Joverowa schreef:
Wij hebben Dominion, Intrige, Heis de zeilen en Welvaart.
En het valt ons ook wat op dat de zonen vooral op geld spelen en meestal winnen. Zelfs met de dief enzo kunnen we de balans niet zo snel omgooien


Ja en dan denk ik bij mezelf als er Nederlands kampioenschappen met een spel gespeeld worden moet er niet één strategie de boventoon voeren om te winnen.. Dus moeten we maar weer verder spelen/oefenen om de juiste motors te vinden voor het verslaan van de geld-rush. Hoe zijn jullie bevindingen met 4 spelers dan?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 21 aug 2016, 10:41 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Geurt schreef:
Ja en dan denk ik bij mezelf als er Nederlands kampioenschappen met een spel gespeeld worden moet er niet één strategie de boventoon voeren om te winnen.. Dus moeten we maar weer verder spelen/oefenen om de juiste motors te vinden voor het verslaan van de geld-rush. Hoe zijn jullie bevindingen met 4 spelers dan?

Dat is ook niet volledig zo hoor! Wij hebben dat gevoel maar ik denk dat we, ondanks het aantal potjes dat we al speelden, het niet goed genoeg kunnen.
Vorige maand deed ik hier in de buurt mee aan het BE kampioenschap met mijn 13 jarige zoon.
Het eerste potje won ik grandioos en de andere potjes werd ik zo hard afgedroogd dat ik voorlaatste werd op de algemene ranking. Ik leerde heel wat dingen bij (ook hoe je vals kan spelen... :evil: ). Ik zat ook op een bepaald moment met iemand aan tafel dat alle dorpen kocht en festivals. Als die aan de beurt was, dan had je bijna tijd genoeg om naar het toilet te gaan. Ik vond dat niet leuk maar hij won wel. Hij had weinig geld in zijn deck dus de dief kon niet veel komen halen maar hij speelde wel elke beurt bijna zijn hele deck erdoor dus had hij dat weinige geld steeds allemaal op hand.

Dus een volledige winnende strategie is het naar mijn mening niet. Ik ben ervan overtuigd als je de combo's goed doorhebt je dit wel zal kunnen counteren

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 21 aug 2016, 11:50 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 75
Woonplaats: Kampen
Goed om te horen (niet dat je 1na laatste werd :wink: hoor) Maar wel dat er andere winnende strategieen zijn. Je noemt alleen wel kaarten uit het basisspel. Misschien moeten we die aanschaffen. Maar mijn gevoel zegt dat we beter een andere uitbreiding kunnen aanschaffen. Of misschien wel moeten doorspelen met intrige om dat goed in de vingers te krijgen..


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 21 aug 2016, 13:35 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Ik denk dat je nog heel wat potjes bij de intrige kan spelen vooraleer je overstapt naar een ander deck.
Met de tribute kaart kan je mee profiteren van zijn geld. Met de swindeler kan je zijn geldkaarten dumpen en hem actiekaarten in de plaats geven.
Met de saboteur laat je hem door zijn deck gaan zonder hij er iets mee kan doen en zo kan je wel wat dikke geldkaarten uit zijn deck halen en prullen voor in de plaats geven.
Ik denk dat er wel wat manieren zijn om hem de andere speler te temperen

PS: Ik heb Engelse decks dus daarom de Engelse namen

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 23 aug 2016, 23:28 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 75
Woonplaats: Kampen
Inmiddels heel wat potjes verder. Met 3 of 4 personen blijkt het nog knap lastig een motor op te bouwen. Met 2 loopt het lekker, EN is "gelukkig" lang niet altijd de "geld rush"-speler winnaar.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 25 aug 2016, 12:56 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
Ik zou eens naar strategieën kijken om je deck uit te dunnen. Wees ook niet bang om Koper weg te doen. Het komt regelmatig voor dat ik geen enkele van mijn startkaarten meer in m'n deck heb.

Geld rush zou nooit mogen winnen. Zelfs één actiekaart kopen is vaak al zoveel malen beter dan alleen maar geldkaarten kopen. Koop ook niet teveel actiekaarten. Ik probeer vaak zo snel mogelijk Goud in m'n deck te krijgen. Uiteindelijk moet je toch die Provincies bemachtigen.

Met een Swindler kun je overigens ook Koper uit iemands deck spelen en degene Curses ervoor teruggeven. Beiden kosten 0.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 25 aug 2016, 14:55 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 75
Woonplaats: Kampen
RvdH83 schreef:
Ik zou eens naar strategieën kijken om je deck uit te dunnen. Wees ook niet bang om Koper weg te doen. Het komt regelmatig voor dat ik geen enkele van mijn startkaarten meer in m'n deck heb.

Geld rush zou nooit mogen winnen. Zelfs één actiekaart kopen is vaak al zoveel malen beter dan alleen maar geldkaarten kopen. Koop ook niet teveel actiekaarten. Ik probeer vaak zo snel mogelijk Goud in m'n deck te krijgen. Uiteindelijk moet je toch die Provincies bemachtigen.

Met een Swindler kun je overigens ook Koper uit iemands deck spelen en degene Curses ervoor teruggeven. Beiden kosten 0.


Ja inmiddels zijn we zo ver dat we koper en landgoed trashen.. En ook de oplichter(swindler) wordt dikwijls gebruikt :lol:
We hebben op dit moment verschillende motoren ontdekt dus beleven we veel plezier met dit spel. Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
12 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Dominion 'intrige' vastloper...  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

999 Games, Dominion: Intrige



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®