Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



25 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kingdomino D-Day
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2017, 14:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
AfbeeldingWhite Goblin Games brengt komende zaterdag het nieuwe familiespel Kingdomino uit. Helemaal nieuw is dit spel overigens niet, de originele editie van Blue Orange was al voorzien van Nederlandstalige spelregels en ligt sinds het najaar in de speciaalzaken. De Goblinversie lijkt op het eerste gezicht hetzelfde materiaal te bevatten. Ik hoor uit winkelierskringen dat de Goblins torenhoge verwachtingen van dit spel hebben. Wie weet, lukt het de Drentse dozenschuivers om Kingdomino succesvol in de markt te zetten. Hoe dan ook, Kingdomino is een verdomd leuk familiespel, dat komend voorjaar een goede kans maakt op een plekje op de nominatielijst van het Spiel des Jahres.

Afbeelding

Iedere speler beschikt over een vierkante starttegel, waarop een klein kasteeltje wordt geplaatst. Dit is de basis van jouw eigen koninkrijkje, dat in de loop van het spel met langwerpige dominotegels (met twee vakken) wordt uitgebreid. Deze dominotegels hebben een getal op de achterzijde en een of twee landschapssoorten op de voorzijde. De tegels worden elke ronde vanuit een compartiment in de speldoos getrokken. Aan het begin trek je zoveel tegels als er spelers meedoen. Deze worden eerst in een oplopende rij naast de doos gelegd en daarna omgedraaid naar de landschapszijde. Daarna mogen de spelers in een toevallige volgorde een tegel claimen met hun speelfiguur. Vervolgens wordt op dezelfde manier een nieuwe rij tegels neergelegd. De speelvolgorde wordt bepaald door de positie van de speelfiguren in de rij tegels. De actieve speler legt de gekozen tegel in zijn koninkrijk en claimt vervolgens met zijn speelfiguur een tegel uit de nieuwe rij. Een nieuwe tegel moet je verbinden met jouw starttegel of met minstens één overeenstemmend landschap op een andere tegel. Het is de bedoeling om een koninkrijk van 5×5 vakken te vormen. Aan het einde scoor je punten voor jouw aaneengesloten landschappen. Daartoe vermenigvuldig je het aantal vakken van zo’n landschap met de daarop afgebeelde kronen.

Kingdomino is geschikt voor 2-4 spelers vanaf acht jaar en heeft een speelduur van ongeveer 15 minuten. Het spel is ontworpen door Bruno Cathala en geïllustreerd door Cyril Bouquet.

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2017/02/23/kingdomino-d-day/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Kingdomino D-Day
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2017, 15:20 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2952
Woonplaats: Deerlijk
Hier zit nog een enthousiaste speler van Kingdomino. Het spelletje heeft ruim voldoende diepgang om te blijven boeien. En dit ondanks heel eenvoudige regels.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Kingdomino D-Day
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2017, 15:44 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
En voor de fans, er is een vervolg prototype opgedoken van Bruno, QueenDomino :roll:

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Kingdomino D-Day
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2017, 16:06 
what's in a game...

Berichten: 214
Woonplaats: oostende
ook ik wacht om deze te kunnen aanschaffen!

leuk, vlug uitgelegd, en toch met heel veel finesse!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Kingdomino D-Day
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2017, 16:39 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 509
Woonplaats: Rijswijk
el_crosso schreef:
En voor de fans, er is een vervolg prototype opgedoken van Bruno, QueenDomino :roll:


Wat is QueenDom dan? :o :wink:

Leuk spel!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Kingdomino D-Day
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2017, 16:42 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 184
Woonplaats: BE - Boutersem
Super! Deze doet het bij ons uitzonderlijk goed en is voor mij het familiespel van 2016. Hopelijk krijgt dit spel zo meer bekendheid bij het grote publiek. Hopelijk met een leuk prijskaartje zodat ik het als cadeautje kan geven als de kindjes naar een verjaardagsfeestje moeten :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Kingdomino D-Day
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2017, 17:17 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Helemaal eens met de vorige reacties. Heerlijk eenvoudige regels, mooi speelmateriaal, aantrekkelijke prijsklasse en een type spel dat ook nog heel verfrissend speelt. Voor mij een hele serieuze kandidaat voor zowel SdJ als de NSP. :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Kingdomino D-Day
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2017, 17:54 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Dierik schreef:
mooi speelmateriaal


Ik vind het spel persoonlijk mooi ogen (houd van dat stijltje), maar in vergelijking met de grafische oogstrelingen die we tegenwoordig gewend zijn, ziet Kingdomino er wel een beetje uit als een product uit de jaren negentig. Ik vraag me af of de doos er voldoende uitspringt op de schappen. Ik hoor al van winkeliers dat het uiterlijk geen selling point is.

Dierik schreef:
Voor mij een hele serieuze kandidaat voor zowel SdJ als de NSP. :thumbup:


En zo zijn er nog veel meer. :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Kingdomino D-Day
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2017, 18:07 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Ik demo hem as zaterdag bij het cadeauhuis in ede. En volgens mij ook qwixx duel.

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Kingdomino D-Day
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2017, 19:29 
Stamhoofd

Berichten: 578
Woonplaats: Makkum
Wat is het verschil met de blue orange versie? Die heeft ook een NL handleiding, namelijk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Kingdomino D-Day
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2017, 20:19 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Joel22 schreef:
Wat is het verschil met de blue orange versie? Die heeft ook een NL handleiding, namelijk.


Op het eerste gezicht is het formaat van de doos anders en lijkt het spelmateriaal hetzelfde.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Kingdomino D-Day
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2017, 20:33 
Stamhoofd

Berichten: 578
Woonplaats: Makkum
Erwin schreef:
Joel22 schreef:
Wat is het verschil met de blue orange versie? Die heeft ook een NL handleiding, namelijk.


Op het eerste gezicht is het formaat van de doos anders en lijkt het spelmateriaal hetzelfde.


thx!Ik kon op de foto's ook weinig verschil ontdekken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Kingdomino D-Day
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2017, 23:52 
2. Wingspan (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Ten tijde van SpellenSpektakel deze op de zondag meerdere keren op de stand van Roll the Dice uitgelegd. Sommige beursgangers weten inmiddels de gang naar de stand van Roll the Die goed te vinden vanwege de SPIEL collectie. Er werd zelfs soms specifiek naar dit spel gevraagd. Daarbij tevens reclame gemaakt voor White Goblins omdat ik toen al wist dat deze via hem zou worden uitgegeven. Zelf verwacht ik ook mede door die dag dat het een hit gaat worden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Kingdomino D-Day
BerichtGeplaatst: vr 24 feb 2017, 10:20 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 299
Woonplaats: Nieuwenhove
Vorige week Kingdomino uitgelegd op Spellewaarde. Uitstekend spel om niet-spelers te overtuigen om een spelletje te spelen. Korte uitleg, vlot speelbaar en toch zit er veel tactiek in.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Kingdomino D-Day
BerichtGeplaatst: vr 24 feb 2017, 10:24 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Dierik schreef:
aantrekkelijke prijsklasse


Ik zag vanmorgen voor het eerst de prijs (20 euro, een paar eurootjes minder bij de bekende webshops). Da's een prima prijsje voor zo'n spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
25 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Kingdomino D-Day  

Gebruikers die deze topic waarderen

Erwin

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Tags

Blue Orange, Bordspeler.nl, Bruno Cathala, Cyril Bouquet, Kingdomino, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®