Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





28 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 23 apr 2017, 19:53 
.

Berichten: 233
Terra Mystica in space, oftewel het Gaia Project.

Er was nog geen draadje van, of ik zie hem over het hoofd. Het is in ieder geval een spel waar ik naar uit kijk. Eindelijk een solo versie van een van de beste spellen die er nu is.

Gaia Project met z'n variabel spelbord, solo, en een uitgebalanceerde 2p versie (info BGG)... een must-have voor mij, en hij komt uit bij White Goblin Games!

Ik ben benieuwd naar jullie meningen?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 23 apr 2017, 20:51 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Is het een stand alone game of uitbreiding waarvoor de basis nodig hebt?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 23 apr 2017, 20:58 
.

Berichten: 233
Edwin84 schreef:
Is het een stand alone game of uitbreiding waarvoor de basis nodig hebt?


Nee het wordt een stand alone game.

BGG beschrijving:
Citaat:
Gaia Project is a new game in the line of Terra Mystica. As in the original Terra Mystica, fourteen different factions live on seven different kinds of planets, and each faction is bound to their own home planets, so to develop and grow, they must terraform neighboring planets into their home environments in competition with the other groups. In addition, Gaia planets can be used by all factions for colonization, and Transdimensional planets can be changed into Gaia planets.

All factions can improve their skills in six different areas of development — Terraforming, Navigation, Artificial Intelligence, Gaiaforming, Economy, Research — leading to advanced technology and special bonuses. To do all of that, each group has special skills and abilities.

The playing area is made of ten sectors, allowing a variable set-up and thus an even bigger replay value than its predecessor Terra Mystica. A two-player game is hosted on seven sectors.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 23 apr 2017, 21:03 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
El Rubinio schreef:
Ik ben benieuwd naar jullie meningen?


Ik vind Terra Mystica een briljant spel. Deze galactische opvolger komt zeker op mijn verlanglijstje, zelfs in een versie van White Goblin Games.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 23 apr 2017, 21:14 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Ik houd hem in de gaten voor meer info maar ben sceptisch. Ik vind Terra Mystica geweldig maar hoef niet ook nog een spel dat er heel veel op lijkt in mijn collectie.

Ik heb hier toevallig onlangs een geeklist aan gewijd, zie hier.

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 24 apr 2017, 10:33 
Avatar gebruiker

Berichten: 541
Woonplaats: Emmeloord
Is er al iets meer bekend over een release date? Laatste wat ik las was Essen 2017. Ik verwacht deze wel weer aan te schaffen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 24 apr 2017, 11:16 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Ik hou hem ook in de gaten. Hoop wel dat ze idd niet teveel op elkaar lijken.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 24 apr 2017, 13:58 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2219
Woonplaats: Den Haag
Jammer dat we hier gemist hebben dat ze testspelers zochten; zowel voor meerspelerspel als Automa. Iemand die er wel op tijd bij was?

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 12 nov 2017, 20:32 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1200
Woonplaats: Woerden
voor alleen al de doos moet je groter gaan wonen.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 10:05 
Avatar gebruiker

Berichten: 541
Woonplaats: Emmeloord
kosterix schreef:
voor alleen al de doos moet je groter gaan wonen.


Ik weet niet welke andere spellen je speelt, maar dat valt echt reuze mee. Hij is iets langer dan andere spellen.

Heb hem zelf op Essen aangeschaft en het regelboek doorgelezen, ik heb het nog niet gespeeld, maar het lijkt enorm Terra Mystica, als je dat kent is het volgens mij goed te doen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 16 nov 2017, 18:02 
Sojaboon

Berichten: 21
Woonplaats: Eindhoven
MADG0BLIN schreef:
Heb hem zelf op Essen aangeschaft en het regelboek doorgelezen, ik heb het nog niet gespeeld, maar het lijkt enorm Terra Mystica, als je dat kent is het volgens mij goed te doen.


heb je het inmiddels gespeeld? Ik ben erg benieuwd of het heel anders is dan Terra Mystica, daar zijn we namelijk groot fan van. Maar als het meer van hetzelfde is, dan geef ik mn geld liever uit aan een ander spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 18 nov 2017, 12:24 
Avatar gebruiker

Berichten: 541
Woonplaats: Emmeloord
HummelM schreef:
MADG0BLIN schreef:
Heb hem zelf op Essen aangeschaft en het regelboek doorgelezen, ik heb het nog niet gespeeld, maar het lijkt enorm Terra Mystica, als je dat kent is het volgens mij goed te doen.


heb je het inmiddels gespeeld? Ik ben erg benieuwd of het heel anders is dan Terra Mystica, daar zijn we namelijk groot fan van. Maar als het meer van hetzelfde is, dan geef ik mn geld liever uit aan een ander spel.


Nee nog niet, heb sinds Essen en de komst van wat Kickstarters iets teveel op de te spelen lijst en te weinig tijd. :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 18 nov 2017, 16:35 
8. Galaxy Trucker (2021)
Avatar gebruiker

Berichten: 65
Ik heb Gaia Project inmiddels drie keer gespeeld en ben gemiddeld positief. Terra Mystica heb ik nooit gespeeld.

Gemiddeld positief, omdat het spel mij nog regelmatig doet duizelen van opties en mogelijkheden. Zelfs in mijn derde spel moest ik herhaaldelijk de regels erop nalezen. Ik heb het idee dat dit spel een 'kleine' groep mensen zal aanspreken.
Daarnaast vind ik de speelduur van het spel aan de lange kant. Een spel voor drie personen haalt makkelijk de 4 uur.

Al met al lijkt het spel goed gebalanceerd en ben ik zeer te spreken over het modulaire board, verschillende win-condities en het gevoel dat mijn beslissingen in het spel een grote invloed hebben op het verloop van het spel. Dit maakt het spel minder gevoelig voor geluk.

Zondag ga ik voor de twee spelers variant.
Ben heel benieuwd hoe dat uitpakt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 22 sep 2018, 09:17 
8. Keyflower (2012)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Verschilt Gaia Project genoeg van Terra Mystica om beide in de collectie te hebben? Zoja, in welke opzichten (behalve dan het thema)?
Moet ik het wat zien als Agricola vs Caverna?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 22 sep 2018, 09:24 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Kevin schreef:
Verschilt Gaia Project genoeg van Terra Mystica om beide in de collectie te hebben? Zoja, in welke opzichten (behalve dan het thema)?
Moet ik het wat zien als Agricola vs Caverna?

Daarop kan ik je geen antwoord geven want ik heb Gaia Project niet gespeeld. Dat is deels omdat het thema me niet trekt, maar ook juist omdat ik verwacht dat ze te weinig van elkaar verschillen. Daarbij is er ook een uitbreiding voor Terra Mystica onderweg die waarschijnlijk de verschillen van Gaia Project alsnog toevoegt aan Terra Mystica; een soort doorontwikkeling. Ik kijk ernaar uit :).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
28 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Terra Mystica: Gaia Project  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

Gaia Project, Terra Mystica, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®