Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




4 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Errata Scuba
BerichtGeplaatst: ma 26 jun 2017, 15:33 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
We hebben geluisterd naar alle feedback die we op Scuba hebben ontvangen en omdat we veel reacties hebben gehad over het 'stapelen' van tegels hebben we besloten om een regel aan te passen. Deze regel zorgt ervoor dat het handiger is om de dieren over het bord te bewegen. Je kunt hier de errata downloaden:
Bijlage:
Scuba errata NL.pdf [1.06 MiB]
264 keer gedownload

We horen graag jullie mening hierover en hopen dat dit het issue oplost.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Errata Scuba
BerichtGeplaatst: ma 26 jun 2017, 17:58 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Niet om flauw te doen, maar "errata" zijn vergissingen in de regels, bijvoorbeeld om te verbeteren waar "5" staat als er "6" had moeten staan. Jij presenteert herziene regels. In de wargame-wereld wordt dat vaak "Living Rules" genoemd; door voortschrijdend inzicht wordt een spel zo verbeterd.

Goed bezig dus! :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Errata Scuba
BerichtGeplaatst: ma 26 jun 2017, 19:27 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Ik zit er dubbel in. Ik vind deze aanpak aan de ene kant sympathiek (deze auteur/uitgever gaat sowieso prettig om met zijn publiek). Aan de andere kant vind ik dit het zoveelste signaal dat dergelijke Kickstarters de professionele test- en ontwikkelstraten van de betere uitgevers node missen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Errata Scuba
BerichtGeplaatst: ma 26 jun 2017, 20:51 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Hi Erwin,

Ik snap je punt. Ik heb Scuba echt heel erg uitgebreid getest. De originele prototypes lijken niet eens meer op het eindresultaat. En door veel alfa en beta playtests heb ik ook veel verbeteringen doorgevoerd, en in mijn optiek was alle 'fiddlyness' dan ook uit het spel. Maar van mensen die Scuba gekocht en gespeeld hebben hoor ik toch dat (teveel) mensen het stapelen van fiches vervelend vinden. Dan kan ik doen alsof ik dat niet zie, maar dan kies ik er liever voor om deze regels aan te passen zodat dat handiger speelt. Mijn mening is niet belangrijk, het gaat erom wat de mensen vinden die Scuba gekocht en gespeeld hebben. En had ik dat niet al kunnen inzien voor ik de definitieve regels schreef, of had dat met meer playtesten voorkomen kunnen worden? Ik denk het eerlijk gezegd niet. Want de definitieve versie van het spel is er pas als alle spellen al geleverd zijn. Met prototypes en pre-productie samples was zo uitgebreid getest dat daar alle oneffenheden al waren gladgestreken. Deze onhandigheid was in de prototypes en samples nog niet opgevallen.
Aan de andere kant wil ik ook gerust toegeven dat het als beginnend uitgever niet te voorkomen is om fouten te maken. De grootste fout met Scuba was overigens om niet de 10% Kickstarter fee in de verzendkosten in te bouwen. Maar je weet ook dat je een beginnend uitgever steunt op Kickstarter, daar is de site voor. En ik ben persoonlijk blij dat ik Kickstarter als spellenliefhebber heb ontdekt. Ik heb hier hele leuke spellen in de kast staan die waarschijnlijk daar nooit hadden gestaan als ik ze niet op Kickstarter had gebackt. En je hebt vaak het gevoel dat je betrokken wordt in het hele proces, heel anders dan wanneer je gewoon een kant en klaar spel in de winkel koopt. Dus om nou te zeggen dat Kickstarters professionaliteit van grotere uitgevers missen is een open deur intrappen. Of Kickstarter spellen niet goed genoeg zijn getest; niet in mijn ervaring als heavy Kickstarter backer. Ja, dat komt soms wel eens voor, maar dat zie ik ook nog steeds bij grotere uitgevers terug.

@Jerome; Oh ja daar heb je wel gelijk in denk ik.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
4 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Uitgevers  
 Feed - Onderwerp - Errata Scuba  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Keep Exploring Games, Scuba



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®