Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




1 bericht | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2017, 18:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
Afbeelding Afgelopen maandag is de uitslag van de Deutsche Spiele Preis, de in mijn optiek belangrijkste publieksprijs in spellenland, bekendgemaakt. In mijn commentaar vroeg ik mij af wat er was gebeurd met de bijbehorende juryprijs de Essener Feder, de speciale prijs van de stad Essen voor het spel met de beste spelregels. Vandaag werd mij duidelijk dat uit de vruchtbare samenwerking van het Friedhelm Merz Verlag en de stad Essen dit jaar een nieuwe spellenprijs is geboren, de innoSPIEL. Zoals de titel verraadt, is dit een prijs voor het meest innovatieve spel van de jaargang.

De vakjury heeft voor de verkiezing van dit jaar drie genomineerden geselecteerd:

  • FABELSAFT van Friedemann Friese (2F-Spiele/White Goblin Games), vanwege het fabelsysteem.
  • LYNGK van Kris Burm (HUCH!), vanwege de strategische keuze van de speelkleuren.
  • MAGIC MAZE van Kasper Lapp (Pegasus/Sit Down!), vanwege de nieuwe coöperatieve speelwijze.
De winnaar wordt bekendgemaakt tijdens de persconferentie voorafgaand aan Spiel 2017.

Commentaar: deze prijs voor innovatief vind ik een geslaagd initiatief. Ze hebben drie spellen gekozen die het predicaat innovatief dubbel en dwars verdienen  (al zullen zeurkousen vinden dat Fabelsaft een doorontwikkeling van het ‘legacy’ principe is). Wie mag er winnen? Ik vind Fabelsaft geen klap aan, die valt hier meteen af. Uit de andere twee durf ik niet te kiezen. Ik vind Magic Maze ontzettend leuk, maar de hersenkraker van Kris is ook erg aantrekkelijk.

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2017/09/20/nominat ... piel-2017/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
1 bericht | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - Nominaties innoSPIEL 2017  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

2F-Spiele, Bordspeler.nl, Fabelsaft, Friedemann Friese, HUCH!, Kasper Lapp, Kris Burm, LYNGK, Magic Maze, Pegasus, Sit Down!, Spiel 2017, White Goblin Games, innoSPIEL, nominaties, spellenprijs



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®