Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 30 okt 2017, 22:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
Afbeelding Tijdens de persconferentie voorafgaand aan de Internationale Spieltage is de eerste winnaar van de nieuwe spellenprijs innoSPIEL bekendgemaakt. Deze spellenprijs waardeert het meest innovatieve spel van de jaargang. De innoSPIEL 2017 is gewonnen door MAGIC MAZE van Kasper Lapp (uitgegeven door Pegasus/Sit Down!). Dit spel is beloond voor de nieuwe coöperatieve speelwijze. De andere genomineerden waren FABELSAFT van Friedemann Friese en LYNGK van Kris Burm.

Afbeelding
de uitreiking van de innoSPIEL 2017

De innoSPIEL is een samenwerking van het Friedhelm Merz Verlag en de stad Essen. Deze prijs vervangt als het ware de Essener Feder, de speciale prijs van de stad Essen voor het spel met de beste spelregels. Tijdens de huldiging liet Dominique Metzler doorschemeren dat dankzij de huidige spelregelkwaliteit hiervoor niet langer een speciale spellenprijs nodig is.

Afbeelding
de jury van deze spellenprijs

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2017/10/30/magic-m ... piel-2017/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 31 okt 2017, 16:44 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
Bordspeler.nl schreef:
Tijdens de huldiging liet Dominique Metzler doorschemeren dat dankzij de huidige spelregelkwaliteit hiervoor niet langer een speciale spellenprijs nodig is.


Waarmee ze ongetwijfeld slechts gedeeltelijk gelijk heeft. De kwaliteit van spellen, de vormgeving en het materiaal dat gebruikt wordt, vind ik persoonlijk elk jaar mooier, beter, aangenamer.
Maar ik vind niet dat spelregels er almaar beter op worden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 31 okt 2017, 19:05 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Piet schreef:
Waarmee ze ongetwijfeld slechts gedeeltelijk gelijk heeft. De kwaliteit van spellen, de vormgeving en het materiaal dat gebruikt wordt, vind ik persoonlijk elk jaar mooier, beter, aangenamer.
Maar ik vind niet dat spelregels er almaar beter op worden.


Bij de (middel)grote Duitse uitgevers zie ik de afgelopen twintig jaar wel degelijk een verbetering van de kwaliteit van de spelregels. De rest van de wereld (ik weet het, ik zit schaamteloos te generaliseren) heeft nog wat in te halen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - Magic Maze wint de innoSPIEL 2017  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Bordspeler.nl, Kasper Lapp, Magic Maze, Pegasus, Sit Down!, Spiel, coöperatief, innoSPIEL 2017, spellenprijs, winnaars



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®