Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Merlin
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2018, 10:09 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
Gisteren voor het eerst Merlin gespeeld. Dit lag al te wachten op een stapel sinds de terugkomst van Essen. We hebben het spel met 2 speler gespeeld. Na enkele filmpjes te hebben gezien en de regels enkele keren overlezen zijn er toch nog enkele onduidelijkheden opgedoken tijdens het spelen. Zo stel ik me de vraag of je zoveel van die vlaggen mag bezitten als je wil. Links en rechts naast het spelersbord is er plaats voorzien waar je ze kan aanleggen, maar mag je ook opstapelen en meerdere van dezelfde soort in je bezit hebben?

Verder vroeg ik me af wat jullie bevindingen over het spel zijn? Wij hebben het spel dus met 2 gespeeld en naar mijn mening is dit niet meteen het meest aantrekkelijke spelersaantal voor dit spel. Er is te weinig concurrentie op vele vlakken. IK vind het spel spelen op zich wel leuk, fijne mechanismen en zoveel keuze. Zoals het een Feld betaamt, ook vele manieren om punten te sprokkelen. Maar ik vermoed dat het fijner speelt met 3 of 4 spelers.

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Merlin
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2018, 10:35 
10. Pandemic Legacy: Season 1 (2015)

Berichten: 1441
Woonplaats: Woudenberg
Ja, die vlaggen kun je opsparen. Heb het met 2,3 en 4 gespeeld en met 2 is m.i. minder leuk dan met 3 of 4. 3 is wat mij betreft de sweet spot, met 4 heb je nog minder controle. Zeker wel een aardige Feld, en niet zo slecht als sommige reviews doen geloven. Wel wordt je grotendeels gestuurd door de bedreigingen die een groot deel van je beurten bepalen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Merlin
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2018, 10:37 
.

Berichten: 206
Woonplaats: Hoofddorp
Ik heb Merlin eenmaal met vier en eenmaal met twee gespeeld en inderdaad; het spel speelt veel leuker met vier spelers. Ik denk zelfs dat ik het met twee niet meer op tafel zal leggen.
Bij mijn weten mag je van alles zoveel hebben als je wilt en mag je de vlaggen inderdaad gewoon stapelen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Merlin
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2018, 10:46 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
Bedankt voor de antwoorden.

Het staaft ook al mijn vermoeden dat met 2 spelers toch niet geweldig is voor dit spel. Wat betreft Feld, vind ik dit inderdaad wel een leuke. Ik ben toch weer aangenaam verrast met hoe het spel loopt en ik heb het vermoeden dat elk spel interessante dilemma's met zich meebrengt. Je wil zoveel doen, maar soms is dat niet mogelijk omdat je aan bepaalde dingen niet aanraakt. Ik had de indruk dat er wel redelijk wat balans is in het spel. Vanavond ga ik het proberen op de tafel te krijgen met 4 spelers, ik ben alvast benieuwd.

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Merlin
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2018, 10:42 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
Gisteren hebben we op onze clubavond dit spel opnieuw gespeeld, deze keer met 3 speler. Ik moet zeggen dat gaf al direct een andere dynamiek aan het spel. Er was stevige concurentie op het spelbord, waardoor er soms al wat van je plannen in het water liep op punten op het laatste nippertje voor de scorefase werden afgesnoept. Het spel en de mechanismen kwamen veel emer tot hun recht. Wat me wel opviel in het spel was dat ikzelf ongelooflijk veel geluk had met de kaartjes. Ik kon elke ronde wel enkele uitspelen waardoor ik al snel met heel wat punten voorop wandelde. Terwijl mijn medespelers daar duidelijk minder geluk in hadden. Dit werd door mezelf en door de andere toch als lastig ervaren. Ikzelf heb het spel dan gewonnen met een 19 punten verschil. Is dat iets dat andere spelers ook is opgevallen? Het lijkt (maar dat is nu natuurlijk maar met een 2 de keer spelen) een beetje ongebalanceerd.

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Merlin
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2018, 12:18 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Ik geloof iet dat het geluk is, het kan wel eens meezitten. Ik heb het nu ook 2x met twee gespeeld en beide keren ruim gewonnen. Of het dan dus geluk is of constant kijken wat beste optie is en blijven anticiperen op de huidige situatie. Kan ik mogelijk na een derde keer wel bevestigen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Merlin  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Tags

Merlin, Queen Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®