Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 13 maart 2018, 22:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
White Goblin Games komt volgende week met de Nederlandstalige editie van het kaartspel The Mind. Bij dit kaartspel vormen alle spelers één team. In de eerste ronde krijgt iedereen één kaart van de stapel met honderd genummerde kaarten, in de tweede ronde twee kaarten enzovoort. Het team moet elke ronde de handkaarten van de teamleden één voor één afleggen in een oplopende volgorde op een open aflegstapel. Er is geen speelvolgorde, je legt een kaart af wanneer je wilt. Daarbij moet je altijd de laagste kaart spelen en de spelers mogen de waardes van hun eigen kaarten niet verraden. Bij een tussentijds foutje verliest het team één leven en gaat de ronde verder. Na een succesvolle ronde wordt het team beloond met een extra leven of een werpster. Met een werpster kun je het spel onderbreken: wanneer alle spelers het eens zijn, legt iedereen vervolgens zijn laagste handkaart ongebruikt af. Er is een variant met een gedekte aflegstapel.

Afbeelding

The Mind is ontworpen door Wolfgang Warsch en geïllustreerd door Oliver Freudenreich. Het spel is geschikt voor 2-4 spelers vanaf acht jaar en heeft een speelduur van 15-20 Minuten.

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2018/03/13/the-min ... lin-games/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 13 maart 2018, 23:55 
8. Keyflower (2012)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Dit 'ruikt' wat naar The Game?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 14 maart 2018, 00:01 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1495
Woonplaats: Beverwijk
Kevin schreef:
Dit 'ruikt' wat naar The Game?
Dat dacht ik vooraf ook, maar het voelt totaal anders. Ik weet niet of ik dit een spel moet noemen, maar ik vond de ervaring van het spelen erg geslaagd. Je kunt als groep echt leren om op dezelfde golflengte te komen. Vast ook geschikt als "teambuilding"-tool :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - The Mind bij White Goblin Games  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags

Bordspeler.nl, Oliver Freudenreich, The Mind, White Goblin Games, Wolfgang Warsch



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®