Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





2 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dominion Ultimate
BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2018, 22:08 
Meeple

Berichten: 18
Ik speel regelmatig Dominion. Eigenlijk altijd met maar twee spelers en we spelen dan de Welvaart uitbreiding. Omdat je elk potje andere kaarten hebt, is elk potje ook echt anders. En ook sommige kaarten die in het ene potje goed zijn, zijn helemaal niet zo goed in het volgende potje.
Nou heb ik laatst een experiment gedaan dat we met alle kaarten tegelijk speelden (ik heb er een blogpost over geschreven). En wij kwamen tot de conclusie dat Charlatan misschien wel de beste kaart van Dominion Welvaart is. Niet heel duur, levert je twee geld op en is super irritant voor je tegenstander. Vooral combinatie Koningshof + Charlatan vroeg in het spel is gewoon game-over voor je tegenstander.
Wat denken jullie, andere favorieten?

_________________
Schrijver bij boardgametheories.com


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Dominion Ultimate
BerichtGeplaatst: di 11 jun 2019, 07:01 
Uno

Berichten: 1
Wij spelen Dominion de laatste tijd alleen nog maar met de koninkrijkkaarten met blauwe achterkant. Dat zijn de kaarten waarvan er maar een in het spel zit. Ik heb Basisspel, Intrige, Welvaart, Achterland, Middeleeuwen en Overvloed. Sommige kaarten kunnen niet meedoen, omdat die een actie vereist die niet mogelijk is als je maar een kaart hebt. We schudden alle kaarten door elkaar en maken dan vier stapels op zijn kop met alleen de bovenste kaart zichtbaar. Het leuke is dat dus niemand dezelfde kaart kan kopen en je dus geen tactiek kan overnemen van een andere speler. Het spel eindigt als de provincies op zijn. Door Welvaart hebben we ook een stapel met Kolonie en Platina.
Bij een tweede spel halen we de gebruikte koninkrijkkaarten eruit en hebben een compleet nieuw spel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
2 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Dominion Ultimate  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Tags

Dominion



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®