Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





21 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Rise of Empires
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009, 13:01 
Spelmagazijn.com
Avatar gebruiker

Berichten: 684
De spelregels van Rise of Empires zijn op de website van Phalanx Games al te vinden:
http://www.phalanxgames.de/uplfiles/regeln/Rise_of_Emp_Rules_DE.pdf


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 31 jul 2009, 08:10 
9. Terra Mystica (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Heeft iemand dit spel al gespeeld? En wat zijn de bevindingen?

Ik vond dit op de site van 999:

Citaat:
In tegenstelling tot andere ontwikkelingsspellen heeft Rise of Empires een beperkte speelduur, waardoor het ook op een doordeweekse avond prima speelbaar is.


Opvallend, want bij de speelduur staat 150 (!) minuten aangegeven; dat is niet bepaald wat ik 'een beperkte speelduur' zou noemen. Met 2 spelers duurde Age of Empires bijvoorbeeld 'slechts' anderhalf uur (ik heb verder overigens geen idee of deze spellen anders dan de naam en het gegeven dat het beiden ontwikkelingsspellen betreft uberhaupt vergelijkbaar zijn, dus misschien mag ik die twee totaal niet naast elkaar leggen, maar anderhalf uur vind ik toch een stuk beperkter dan 2 en een half uur).

Edit: Ik ben te vlug; hij is nog niet uit, geloof ik, dus ik hoef waarschijnlijk nog niet te rekenen op speelervaringen hier... ;)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 31 jul 2009, 13:27 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Bartjes! schreef:
Opvallend, want bij de speelduur staat 150 (!) minuten aangegeven; dat is niet bepaald wat ik 'een beperkte speelduur' zou noemen.


Hoezo opvallend? 150 minuten valt ruim binnen de bewering dat het spel op een doordeweekse avond speelbaar is.

(Met een beetje goede wil zal iedereen toch snappen dat de kwalificatie 'beperkt' betrekking heeft op de vergelijking met andere ontwikkelingsspellen als Civilization & co.).

Zoek je de spijkers vandaag op extreem laag water?
Pas op dat je die onschuldige mier niet teveel uitwoont!

:wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 31 jul 2009, 13:34 
8. Istanbul (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Erwin schreef:
(Met een beetje goede wil zal iedereen toch snappen dat de kwalificatie 'beperkt' betrekking heeft op de vergelijking met andere ontwikkelingsspellen als Civilization & co.).


Ik ben helaas totaal niet bekend met Civilization; heb het nooit gespeeld en ken het verder totaal niet.

2 en een half uur past op een doordeweekse avond, maar bij mij valt dat toch al snel in de categorie 'spellen met een langere duur' die ik niet zomaar eventjes gauw op tafel leg. Dan denk ik persoonlijk toch eerder aan spellen als Dominion, Carcassonne, Stenen Tijdperk, e.d. Dát vind ik nou écht spellen voor op een doordeweekse dag.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 okt 2009, 22:51 
9. Terra Mystica (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Speelervaringen met dit spel zijn nog steeds van harte welkom. Hij zit al in de spellendatabase van deze site, dus mensen; houd uzelf niet in! ;)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 okt 2009, 23:23 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Bartjes! schreef:
Speelervaringen met dit spel zijn nog steeds van harte welkom. Hij zit al in de spellendatabase van deze site, dus mensen; houd uzelf niet in! ;)


Welke speelervaringen? Ligt de NL-versie al in de winkels?
De releasedatum van deze titel is immers een paar keer verschoven (verhip, het lijkt wel een QWG-titel).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 okt 2009, 06:30 
9. Terra Mystica (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Erwin schreef:
Welke speelervaringen? Ligt de NL-versie al in de winkels?
De releasedatum van deze titel is immers een paar keer verschoven (verhip, het lijkt wel een QWG-titel).


Ah, geen idee. Het laatste nieuws dat mij bereikt heeft, was dat de release gepland stond voor september. Op de nieuwe 999 site zie ik 'm niet meer staan, en op www.phalanxgames.nl word ik ook niet veel wijzer.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 okt 2009, 15:07 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
De Nederlandse regels zitten volgens en medewerker van 999 Games ook in de doos. In Essen ligt dan wellicht een meertalige handleiding in het spel.

De enige reviews staat volgens mij alleen op BGG
http://www.boardgamegeek.com/thread/449067

http://www.boardgamenews.com/index.php/boardgamenews/comments/kris_hall_a_martin_wallace_rules_preview/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2009, 07:54 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 299
Woonplaats: Nieuwenhove
Op de spellendag van Spellenwinkel, zaterdag 3 oktober 2009, lag het ding te koop. Luk had wel maar één exemplaar kunnen bemachtigen. Ik heb de doos in mijn handen gehad, zware doos alvast.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2009, 12:40 
Matroos

Berichten: 45
Woonplaats: Edam
Was dat een NL uitvoering?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2009, 14:54 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1050
Woonplaats: Amersfoort
Ik heb vandaag de Nederlandse versie zien liggen bij Speldorado in Delft.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2009, 19:21 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 299
Woonplaats: Nieuwenhove
Het was inderdaad een Nederlandse uitvoering


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 okt 2009, 20:35 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Heb er vandaag eentje opgepikt bij de Amersfoortse Spellenwinckel (samen met Martinique).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 okt 2009, 22:37 
4. El Grande (1995)

Berichten: 244
Woonplaats: Ranst
Erwin schreef:
Heb er vandaag eentje opgepikt bij de Amersfoortse Spellenwinckel (samen met Martinique).


Heb ik vandaag ook gedaan maar dan bij Adriaensen in Antwerpen. Martinique heb ik begin deze week bij mijn spellenboer opgepikt. 8)

Rise of Empires ziet er in elk geval veelbelovend uit! Ik vind het wel wat jammer dat de spelonderdelen gewoon los in de doos zitten (is dit niet vaak het geval bij Phalanx, of vergis ik mij nu?). Dus geen vakjes of andere voorzieningen om materiaal in op te bergen, wat in mijn exemplaar al wat voor lichte averij had gezorgd: de speloverzichten hadden al serieuze ezelsoren bij het openen van de doos. Wel zijn een aantal hersluitbare zakjes meegeleverd. Hoop dit spel snel te kunnen spelen!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 okt 2009, 22:11 
6. BattleLore (2006)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Erwin schreef:
Heb er vandaag eentje opgepikt bij de Amersfoortse Spellenwinckel (samen met Martinique).


Eén van beiden al kunnen spelen, Erwin, of nog niet in de gelegenheid geweest? Sorry voor m'n ongeduld, maar ik ben benieuwd naar beide titels ;)
Van Martinique heb ik een aardig beeld en ik denk dat ik die wel leuk ga vinden, van Rise of Empires heb ik werkelijk g-e-e-n idee.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
21 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Rise of Empires  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

Phalanx Games, Rise of Empires



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®