Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 31 jul 2009, 20:22 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Volgens QWG zouden Space Alert en Tinners' Trail in juli verschijnen.
Heeft iemand ze al in de winkel zien liggen?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 31 jul 2009, 20:42 
la Vida
Avatar gebruiker

Berichten: 498
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen
Zag bij internet-winkel "Spellenenzo" nu een release-datum voor Space Alert van September (geplaatst 28/07/09):
http://www.spellenenzo.nl/product/1799/Space-Alert.html

Verder vond ik op de website van QWG ook de volgende tekst naar aanleiding van Space Alert:
Citaat:
Er wordt nog steeds hard gewerkt aan de NL/FR versie, we verwachten het spel deze zomer in de winkels, vlak voor het beurzenseizoen!


De zomer is nog niet voorbij...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 31 jul 2009, 22:37 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Viva schreef:
De zomer is nog niet voorbij...


en ze lopen alweer achter op de gepubliceerde planning......


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 31 jul 2009, 23:10 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Okee, nou kan het wel weer, Erwin. Je weet donders goed wat er allemaal komt kijken bij de publicatie van een spel, en dus ook donders goed hoe makkelijk het is om een paar tot zelfs veel weken te verliezen. Vooralsnog vind ik de vertragingen niet bepaald interessant. Als het Valley Games-achtige proporties aanneemt---alhoewel JKLM Games ook met zeer veel tegenslag te kampen had---ja, dan kan ik me voorstellen dat mensen een beetje pissig worden. En zelfs dan nog zijn het alleen diegenen die vooruit hebben betaald die recht van spreken hebben.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 31 jul 2009, 23:28 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
cymric schreef:
Okee, nou kan het wel weer, Erwin. Je weet donders goed wat er allemaal komt kijken bij de publicatie van een spel, en dus ook donders goed hoe makkelijk het is om een paar tot zelfs veel weken te verliezen. Vooralsnog vind ik de vertragingen niet bepaald interessant. Als het Valley Games-achtige proporties aanneemt---alhoewel JKLM Games ook met zeer veel tegenslag te kampen had---ja, dan kan ik me voorstellen dat mensen een beetje pissig worden. En zelfs dan nog zijn het alleen diegenen die vooruit hebben betaald die recht van spreken hebben.


QWG Games doet via zijn website, nieuwsbrieven en info aan winkeliers beloften over de verschijningsdata van nieuwe spellen, die met grote regelmaat niet worden nagekomen. Hierdoor wordt iedere consument die op die spellen zit te wachten onjuist geinformeerd. Hierdoor worden bijv. winkeliers regelmatig benaderd door teleurgestelde klanten, die voor Jan met de korte achternaam naar die winkel zijn gekomen.

Meneertje Maarten maakt niet uit of deze mensen recht van spreken hebben, dat doen ze zelf wel!

Mijn kennis over hetgeen er bij de productie komt kijken lijkt me hier niet relevant. Bij deze uitgever komt immers bijna alles later dan aangekondigd. Dit heeft vermoedelijk niets meer met productieproblemen te maken, maar veel meer met een onhandige communicatie. Als QWG zijn scherpe beloftes niet kan waarmaken, moeten ze maar voorzichtiger communiceren (en op zijn minst de releasekalender op de website actueel houden).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 aug 2009, 12:23 
7. Memoir '44 (2004)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Erwin schreef:
Hierdoor worden bijv. winkeliers regelmatig benaderd door teleurgestelde klanten, die voor Jan met de korte achternaam naar die winkel zijn gekomen.


Gelukkig is het een niche markt, dus dat kunnen er nooit veel zijn ;)

On a serious note: het niet halen van planningen is ook in andere branches aan de orde van de dag. Ik maak het nog dagelijks mee in de platenindustrie; producers die opeens tóch niet kunnen, platenlabels die het geschreven materiaal afkeuren, bandleden die plots vertrekken, etc. Heel veel zaken die wij als consument niet eens zien/weten/horen en die vaak ook niet relevant zijn voor ons.

Volgens mij moeten we er in ieder geval ook weer niet zo zwaar aan tillen; het is zuur als een product later in de winkel belandt (zeker als je niet kunt wachten om het in je handen te hebben!), maar uitstel is geen afstel en een slimme consument gaat ook niet zomaar op de bonnefooi naar de winkel als een gestelde releasedatum van een half jaar geleden dateert. Ik in ieder geval niet (waarmee ik mezelf overigens niet 'slim' wil noemen ;)).

En natuurlijk; als alle uitgevers hun planningen halen, hoeft Erwin hier niet maandelijks op de laatste dag van de maand een topic te plaatsen over uitgevers die hun deadlines niet halen. Maar dat hoeft wat mij betreft sowieso niet, maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik snap Maarten's reactie namelijk wel. Of een spel in de winkel ligt, is relevant voor bezoekers hier om te weten. De eventuele vertragingen en redenen voor vertragingen doen eigenlijk niet eens ter zake. Ik ben in de eerste plaats gewoon hartstikke blij met het palet aan bordspellen dat al die Nederlandse uitgevers* - klein en groot, professioneel en minder professioneel - hier uitbrengen, en dan ben je al snel wat coulanter.


* U weet dat ik een NL bordspellen-adept ben en zo mijn collectie en deze hobby kunstmatig klein en betaalbaar houd ;)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 aug 2009, 14:13 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Bartjes! schreef:
Of een spel in de winkel ligt, is relevant voor bezoekers hier om te weten. De eventuele vertragingen en redenen voor vertragingen doen eigenlijk niet eens ter zake.


Ik heb geen moeite met het fenomeen vertraging, ik vraag niet om verklaringen, maar stoor me wel aan de ongelukkige communicatie over releasedata. Een voorbeeld: 22 juni kondigt QWG aan dat Roll through the Ages ‘eind deze maand’ in de winkels ligt, de spelers moeten ‘dus nog een paar dagen geduld hebben’. Pas in de derde week van juli was het spel te koop. Dit is publicitair onhandig, hiermee stuur je mensen voor niets naar een spellenwinkel . Het was een kleine moeite om de nieuwe releasedatum even op de website te vermelden. En laten we wel wezen, we hebben het hier niet over incidenten, maar over vertragingen aan de lopende band.

Ik snap dat een QWG-fanboy als jij dit punt niet wilt zien, maar ik vind dit – vanuit een wat objectiever perspectief - een minder professionele handelwijze van zo’n uitgever.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 aug 2009, 17:45 
7. Memoir '44 (2004)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Erwin schreef:
Het was een kleine moeite om de nieuwe releasedatum even op de website te vermelden.


Ik ben het op dit front overigens volledig met je eens, Erwin. De communicatie had inderdaad beter gekund. Tegelijkertijd denk ik ook dat we er niet te zwaar aan moeten tillen.
En omdat je hier met enige regelmaat op het begin of einde van de maand wel een kritisch berichtje post over deadlines van uitgevers, zou mogelijk zelfs bijna de indruk kunnen ontstaan dat het je daar om te doen is; uitgevers 'pakken' op foutjes. Ik ga zelf echter uit van het goede in de mens en neem aan dat je die berichten post, omdat je zelf graag de spellen in huis wilt gaan halen.

Erwin schreef:
Ik snap dat een QWG-fanboy als jij dit punt niet wilt zien, maar ik vind dit – vanuit een wat objectiever perspectief - een minder professionele handelwijze van zo’n uitgever.


Ik vind je woordkeuze wat ongelukkig hier, want ik denk er dus hetzelfde over als jij. Bovendien denk ik daar bij elke andere Nederlandse uitgever precies hetzelfde over, Erwin, of dat nu The Game Master, QWG, 999 of Ravensburger is. En mocht je het willen weten; in mijn collectie is 999 Games momenteel nog immer ruimschoots lijstaanvoerder; zo'n 70% van de spellen die ik bezit is van 999 en jaarlijks zorgen zij voor de grootste aanwas. Wel vind ik dat QWG de laatste jaren goed en hard aan de weg heeft getimmerd met topspellen als Pandemie, Caylus en Vorsten van Florence. Daarmee is een deel van mijn spellenbudget van 999 richting QWG geschoven; puur een kwaliteitsissue.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 aug 2009, 20:50 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Erwin schreef:
QWG Games doet via zijn website, nieuwsbrieven en info aan winkeliers beloften over de verschijningsdata van nieuwe spellen, die met grote regelmaat niet worden nagekomen. Hierdoor wordt iedere consument die op die spellen zit te wachten onjuist geinformeerd. Hierdoor worden bijv. winkeliers regelmatig benaderd door teleurgestelde klanten, die voor Jan met de korte achternaam naar die winkel zijn gekomen.

We hebben het dus, blijkbaar, over mensen die zo enthousiast zijn dat ze bijhouden wanneer QWG dingen publiceert, en niet over Jan Modaal die een winkel binnenloopt en zomaar wat koopt. Spellenliefhebbertje Jan, dus. Dan is die Jan slim genoeg om vóóraf even te checken op de website of er inderdaad daadwerkelijk iets is uitgeleverd, of even een telefoontje te plegen. Of anders gewoon z'n schouders op te halen en alsnog te gaan, want het is een leuke winkel waar 'ie graag is, ook al is er niet meteen iets te kopen.

Verder schrijf je dat 'winkeliers regelmatig [worden] benaderd door teleurgestelde klanten'---daar heb je vast wel getallen over. Getallen over aanverwante klagers, de winkeliers zelf bijvoorbeeld, mogen natuurlijk ook. Zijn die niet voorhanden, dan heeft de discussie of het stelselmatig te laat zijn van QWG bij wie en hoe problemen veroorzaakt natuurlijk erg weinig zin, wel?

Citaat:
Meneertje Maarten maakt niet uit of deze mensen recht van spreken hebben, dat doen ze zelf wel!

Meneertje Erwin realiseert zich blijkbaar niet dat hij er dan dus óók niets over te zeggen heeft, en dat het een beetje misplaatst is om voor al die zogenaamd teleurgestelde klanten op te komen. Of is Meneertje Erwin zelf al vaak trillend van voorpret naar een winkelier gegaan en vervolgens zwaar teleurgesteld afgedropen met _)*()(#@&%)(!---klote uitgever!! op zijn lippen?

Citaat:
Mijn kennis over hetgeen er bij de productie komt kijken lijkt me hier niet relevant. Bij deze uitgever komt immers bijna alles later dan aangekondigd. Dit heeft vermoedelijk niets meer met productieproblemen te maken, maar veel meer met een onhandige communicatie. Als QWG zijn scherpe beloftes niet kan waarmaken, moeten ze maar voorzichtiger communiceren (en op zijn minst de releasekalender op de website actueel houden).

Zie je wel, je kan het best. Als je dat laatste nou netjes had aangekleed was er misschien nog een reactie van een van de Quispels verschenen. Dat kan je nu natuurlijk rustig vergeten. En zelfs dan nog: als QWG hun eigen reputatie op deze manier wil verkloten---vooropgesteld dat er van daadwerkelijk verkloten inderdaad sprake is---dan is dat hun zaak, en niet de jouwe. En als je het allemaal écht zo erg vindt, dan is de remedie simpel: niets meer van QWG kopen. (Of je diensten aanbieden om de PR te doen, kan natuurlijk ook en is waarschijnlijk constructiever.) Klagen op een forum als dit heeft niet echt veel zin, medunkt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 aug 2009, 22:33 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
cymric schreef:
Klagen op een forum als dit heeft niet echt veel zin, medunkt.


Volgens mij begon ik gewoon met vragen. De grotendeels misplaatste inkleuring en het zinloze geneuzel laat ik vooral voor jouw rekening.

Jouw kinderachtige gedram nodigt mij uit tot te scherp reageren. Dat straalt mogelijk wat negatief af op QWG. Dat heb ik liever niet. Zullen we het erop houden dat jij je puntje hebt gemaakt (wat het ook zijn mag) en dat ik er hard om heb gelachen?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 aug 2009, 22:43 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Bartjes! schreef:
En omdat je hier met enige regelmaat op het begin of einde van de maand wel een kritisch berichtje post over deadlines van uitgevers, zou mogelijk zelfs bijna de indruk kunnen ontstaan dat het je daar om te doen is; uitgevers 'pakken' op foutjes. Ik ga zelf echter uit van het goede in de mens en neem aan dat je die berichten post, omdat je zelf graag de spellen in huis wilt gaan halen.


Ik heb hier gevraagd of iemand die spellen al ergens heeft gezien. Deze vraag had maar één doel: geinformeerd worden. Bedoel je dit met mijn regelmatige kritische berichten over deadlines?

Ik ben en blijf kritisch op de communicatie van uitgevers. Als ze daarmee fouten maken, wijs ik erop. Als een uitgever structureel blijft aanmodderen, wijs ik er wat scherper op. Als een forumtijgertje als Cymric daar vervolgens verkrampt en pissig op reageert, wordt zoiets tijdelijk een toefje te scherp.

Overigens wil ik deze spellen zelf niet in huis halen. Ik heb de oorspronkelijke edities al in de kast staan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 aug 2009, 22:44 
21 10 20 10

Berichten: 356
Woonplaats: Klein plekje in een grote wereld
Zucht........ steun....... kreun. Kan dit niet via de PB of ga lekker chatten???

Of beter....... ga lekker een spel met elkaar spelen!!!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 aug 2009, 10:07 
9. Terra Mystica (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
't Is een discussieforum, Tassie...

Erwin schreef:
Ik ben en blijf kritisch op de communicatie van uitgevers. Als ze daarmee fouten maken, wijs ik erop. Als een uitgever structureel blijft aanmodderen, wijs ik er wat scherper op. Als een forumtijgertje als Cymric daar vervolgens verkrampt en pissig op reageert, wordt zoiets tijdelijk een toefje te scherp.

Overigens wil ik deze spellen zelf niet in huis halen. Ik heb de oorspronkelijke edities al in de kast staan.


In dit geval kan ik me niet anders dan volledig achter het standpunt van Cymric scharen: dan snap ik niet wat je hier doet en kun je beter telkens wanneer zoiets zich voordoet de uitgever aanschrijven, in plaats van posten op een forum waarvan het maar de vraag is wie het leest. Dat is véél en véél effectiever en dan hebben mensen als Tassie er geen 'last' van ;)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 aug 2009, 10:54 
21 10 20 10

Berichten: 356
Woonplaats: Klein plekje in een grote wereld
Bartjes! schreef:
Dat is véél en véél effectiever en dan hebben mensen als Tassie er geen 'last' van ;)


Ach...... echt 'last' is het niet meer. Ben al tijden gestopt met het echt lezen met posts van Erwin. Ze zijn naar mijn mening altijd negatief, suggestief, voegen niks toe en stemming makend.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 aug 2009, 12:52 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Ik begrijp het. Als QWG Games (aardige mensen, mooie spellen, een verrijking van het Nederlandse spellenklimaat en daarnaast ook structureel onhandig en slordig met PR en communicatie) of een andere uitgever publicitair of anderszins iets verprutst, mag ik er hier vooral geen aandacht aan besteden. Kritiek op uitgevers doen we hier niet aan, daarvoor sturen we uitgevers mailtjes. Dit is helder forumbeleid. Ik zal er rekening mee houden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Nieuwe QWG titels gezien?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Tags

QWG Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®