Erwin schreef:
QWG Games doet via zijn website, nieuwsbrieven en info aan winkeliers beloften over de verschijningsdata van nieuwe spellen, die met grote regelmaat niet worden nagekomen. Hierdoor wordt iedere consument die op die spellen zit te wachten onjuist geinformeerd. Hierdoor worden bijv. winkeliers regelmatig benaderd door teleurgestelde klanten, die voor Jan met de korte achternaam naar die winkel zijn gekomen.
We hebben het dus, blijkbaar, over mensen die zo enthousiast zijn dat ze bijhouden wanneer QWG dingen publiceert, en niet over Jan Modaal die een winkel binnenloopt en zomaar wat koopt. Spellenliefhebbertje Jan, dus. Dan is die Jan slim genoeg om vóóraf even te checken op de website of er inderdaad daadwerkelijk iets is uitgeleverd, of even een telefoontje te plegen. Of anders gewoon z'n schouders op te halen en alsnog te gaan, want het is een leuke winkel waar 'ie graag is, ook al is er niet meteen iets te kopen.
Verder schrijf je dat 'winkeliers regelmatig [worden] benaderd door teleurgestelde klanten'---daar heb je vast wel getallen over. Getallen over aanverwante klagers, de winkeliers zelf bijvoorbeeld, mogen natuurlijk ook. Zijn die niet voorhanden, dan heeft de discussie of het stelselmatig te laat zijn van QWG bij wie en hoe problemen veroorzaakt natuurlijk erg weinig zin, wel?
Citaat:
Meneertje Maarten maakt niet uit of deze mensen recht van spreken hebben, dat doen ze zelf wel!
Meneertje Erwin realiseert zich blijkbaar niet dat hij er dan dus óók niets over te zeggen heeft, en dat het een beetje misplaatst is om voor al die zogenaamd teleurgestelde klanten op te komen. Of is Meneertje Erwin zelf al vaak trillend van voorpret naar een winkelier gegaan en vervolgens zwaar teleurgesteld afgedropen met
_)*()(#@&%)(!---klote uitgever!! op zijn lippen?
Citaat:
Mijn kennis over hetgeen er bij de productie komt kijken lijkt me hier niet relevant. Bij deze uitgever komt immers bijna alles later dan aangekondigd. Dit heeft vermoedelijk niets meer met productieproblemen te maken, maar veel meer met een onhandige communicatie. Als QWG zijn scherpe beloftes niet kan waarmaken, moeten ze maar voorzichtiger communiceren (en op zijn minst de releasekalender op de website actueel houden).
Zie je wel, je kan het best. Als je dat laatste nou netjes had aangekleed was er misschien nog een reactie van een van de Quispels verschenen. Dat kan je nu natuurlijk rustig vergeten. En zelfs dan nog: als QWG hun eigen reputatie op deze manier wil verkloten---vooropgesteld dat er van daadwerkelijk
verkloten inderdaad sprake is---dan is dat hun zaak, en niet de jouwe. En als je het allemaal écht zo erg vindt, dan is de remedie simpel: niets meer van QWG kopen. (Of je diensten aanbieden om de PR te doen, kan natuurlijk ook en is waarschijnlijk constructiever.) Klagen op een forum als dit heeft niet echt veel zin, medunkt.