Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 21 jan 2020, 12:57 
4. Gaia Project (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2076
Woonplaats: Montezuma
Afgelopen weekend eindelijk eens de 100+ gehaald met Wingspan. Nou ja, ik niet, maar mijn zoon wel. Mijn ik-ben-niet-van-de-spelletjes zoon, mijn flierefluitende vogel liefhebbende zoon. Die weleens meedeed met Wingspan, maar dan vooral om een mooi tableau aan te leggen van zoveel mogelijk roofvogels. Ermee winnen deed hij niet. Hij was al tevreden met een uil, een arend, een sperwer.
Nu won hij dus wel. Duidelijk. Versloeg zijn broer, zijn vader en zijn moeder met meer dan 30 punten. En ja, hij begon meteen met een killdeerplevier en een raaf in de eerste ronde. In zijn grasland. Zoveel wist hij dan weer wél van het spel. En daarna was hij niet meer te houden. Eieren leggen, voedsel pakken, kaarten pakken en door. Als hij wat minder fanatiek had geprobeerd álle roofvogels te spelen die hij in zijn handen kreeg en wat meer geluk had gehad met zijn bonuskaart, had hij zomaar nog meer punten gepakt. 107 werden het er uiteindelijk.
Zo'n gelukkie moet je hebben af en toe. Dat onder andere maakt Wingspan zo ontzettend leuk: dat dit heel af en toe óók gebeurt.

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 jan 2020, 13:20 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Dit zijn de leuke herinneringen van mooie spelmomenten uit onze hobby!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 23 jan 2020, 17:53 
9. Earth (2023)
Avatar gebruiker

Berichten: 2076
Woonplaats: Montezuma
Edwin84 schreef:
Dit zijn de leuke herinneringen van mooie spelmomenten uit onze hobby!

Inderdaad. Dank je. Was ook de reden van het delen hier. Ik zou eerlijk gezegd nog veel meer van dit soort verhalen willen lezen op BSM. Ik doe niks met in- en verkoop en allerlei meer statistische draadjes. Geen waardeoordeel trouwens, want heel nuttig, maar ikzelf vind persoonlijke verhalen gewoon zo leuk.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 23 jan 2020, 19:45 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Vind dit soort ervaringen ook altijd leuk om te lezen.

Pf iemand die de regels heel goed snapt en wint met een hele aparte tactiek die niet in de geest van het spel is maar wel volgens de regels bijvoorbeeld.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2020, 11:07 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Leuk om te lezen.
Is hij nu al wat meer een liefhebber na deze ervaring?

Ik heb een soortgelijke kleinzoon, een enkele hobby: gamen, gamen en nog eens gamen.
Een bordspel was saai in zijn ogen.
Totdat in afgelopen kerstvakantie zijn vader Scythe bij mij wilde spelen en hij mee moest.
Hij vond het zowaar leuk en won ook nog.
Vorige week had hij een dag geen school en vroeg of hij Scythe mocht komen spelen!
's Avonds belde hij zelfs nog voor een revanche. :lol:
Ik ga nu heel voorzichtig, zonder opdringen hem binnenkort nog wat meer leuke spellen tonen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2020, 11:20 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Kinderen zijn vaak verpest door spellen als mens erger je niet, yachtzee of monopoly sessies van 4 uur.

Snap wel dat bordspellen dan saai worden gevonden.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2020, 11:45 
5. Brass: Birmingham (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 2076
Woonplaats: Montezuma
Edwin84 schreef:
Kinderen zijn vaak verpest door spellen als mens erger je niet, yachtzee of monopoly sessies van 4 uur.

Snap wel dat bordspellen dan saai worden gevonden.


Inderdaad. En het digitale tijdperk zit wat dat betreft ook niet mee. Maar wij mogen ons gelukkig prijzen dat tussen PS4, netflix, smart en tv nog zat ruimte is voor een spel aan tafel.

@roubosga: van de zomer had je ook al een kleinzoon met een mooie spel anekdote als ik me goed herinner. Echt cool dat hij Scythe meedoet! Staat bij ons op het verlanglijstje en hoop toch ook (iig de twee oudste) kinderen mee te krijgen hier.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Wingspan: de favoriete vogels van mijn zoon  

Gebruikers die deze topic waarderen

dirk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 12 gasten


Tags

Wingspan



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®