Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 14 dec 2005, 00:33 
PIONier

Berichten: 3
Hallo,
Sinds kort heb ik het Eufraat en Tigris Kaartspel in mijn bezit. Ik moet zeggen dat ik de regels van het kaartspel vrij ingewikkeld vind, ook nog na een paar keer spelen. Het bordspel ken ik overigens niet, misschien dat dat uitmaakt..
Waar ik met name een vraag over heb zijn de schepen.
Stel er is een koninkrijk met een zwarte, een groene en een blauwe leider van dezelfde soort en een rode leider van een ander soort. Alle drie de schepen (zwart/blauw, rood/blauw en groen/blauw) liggen in dit koninkrijk. Wat voor kaart mogen de spelers dan aan het einde van hun eigen beurt afleggen? De ene speler zwart, blauw en groen en de andere rood? Of vervalt het recht op die blauwe kaart omdat de andere leiders ook al aanwezig zijn?
En een andere situatie: er ligt een zwart/blauw schip in een koninkrijk en de speler heeft er zijn zwarte en blauwe leider liggen. Mag hij dan een zwarte en een blauwe kaart afleggen of slechts 1 van beiden?
Dan nog een laatste vraag: waarom zou je een leider op een andere kaart dan een rode willen leggen? (er van uitgaande dat er genoeg rode kaarten beschikbaar zijn).

Bedankt! Marije


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 jan 2006, 09:37 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 224
Woonplaats: Sint Truiden/ Belgie
Hoi Marije,

de regels zijn inderdaad niet zo duidelijk geschreven. Als je het bordspel kent, zijn ze wat overzichtelijker omdat je ongeveer weet hoe het mechanisme in elkaar zit.

Wat de schepen betreft, krijg de leider van de kleur een kaart per schip in die kleur. In het eerste geval krijgt de eerste speler een zwarte, een groene en drie blauwe kaarten. De andere speler krijgt dan een rode kaart op het einde van zijn beurt. Dit natuurlijk alleen als de kaarten beschikbaar zijn in de handen van de spelers.

Het is inderdaad best om je leiders op een rode kaart te leggen maar soms is het niet mogelijk omdat een koninkrijk niet voldoende rode kaarten bevat. Het kan trouwens een interessante zet zijn om het aantal rode kaarten in een koninkrijk tot een minimum te beperken.

Het kaartspel T&E is heel goed dus vraag gerust als nog iets onduidelijk is.

_________________
We worden niet te oud om te spelen. We worden wel oud omdat we niet spelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 07 jan 2007, 18:54 
8. Istanbul (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Na een eerste keer lezen, leken de spelregels me vrij duidelijk maar de best te kiezen strategie nog een groot raadsel. Nu is dat laatste nog steeds het geval, maar blijkt al spelende dat dat eerste toch te wensen overlaat; er doemen toch wat onduidelijkheden op. Ik zat vanmiddag met dezelfde vraag als Marije, maar zie dat het antwoord hier feilloos te vinden is. Fijn! :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Eufraat en Tigris kaartspel vraag  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags

999 Games, Eufraat & Tigris Het Kaartspel



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®