Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




49 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende

Magic was leuk tot er veel geld mee te verdienen was!
Poll eindigt op ma 19 sep 2005, 18:49
Mee eens: het was ooit leuk 60%  60%  [ 9 ]
Mee oneens: het is nog steeds leuk 40%  40%  [ 6 ]
Totaal aantal stemmen : 15
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 04 sep 2005, 18:49 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Beste mensen,

Wederom een stelling waar ik veel reacties op ga krijgen, maar toch:

Magic was leuk tot er geld mee te verdienen was!

Ooit speelde opa namelijk Magic, maar de lol ging er vanaf toen hij erachter kwam dat zijn eenvoudige kaartjes voor 6 gulden gekocht bij de betere stripspeciaalzaak opeens veel geld waard waren. Het ging opeens om de kaartjes in plaats van het spel. Dat ik een aantal keer genept bij het ruilen door vaklui als kleine broekeman heeft aan dit gevoel natuurlijk alleen maar bij gedragen! Vandaar mijn stelling...

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 sep 2005, 19:44 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 172
Woonplaats: Leiden
Kan ik me helemaal in vinden het is vaak een probleem als een spel een echte hype wordt. Dan rijzen de prijzen de pan uit. En vaak komen er zoveel kaarten uit dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Kaarten waar je veel geld voor betaald hebt worden gebanned van toernooien etc.

Doordat kaarten heel duur worden komt er ook een exclusief clubje dat heel sterk is en je bijna alleen maar kan meedoen als je veel geld er voor betaald.

Dat maakt dat een spel minder toegankelijk maakt. Daar in tegen heb je natuurlijk ook boosterdraft dat is wel een erg leuk concept. Natuurlijk zit wat geluk in maar maakt het weer heel toegankelijk.

Het is natuurlijk leuk om kaarten te verzamlen maar tegen welke prijs. Voor mij was die prijs gewoon te hoog en ben er mee gestopt.

Precies wat struikrover zegt het gaat te snel over geld en niet meer over het spel. Dat is op zich zonde het is een heel leuk concept en een pionier in zijn soort.

_________________
Ik heb de nare gewoonte om bijna altijd te verliezen. Mijn medespelers vinden dat jammer genoeg nooit erg.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 sep 2005, 10:02 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 67
Zelf vind ik het spel nog net zo sterk als toen ik begon (rond Ice Age en 4th Edition). Alleen zijn de toernooien beduidend competitiever geworden door de hogere prijzen, dat klopt wel.

Toen ik zelf nog toernooitje organiseerde waren dat ook altijd rare formats zoals uncommon only, creature only,...

Geen officieel toernooi, geen internet-decks, gewoon lekker spelen! En dat mis ik vaak wel. Draft is gelukkig een leuk alternatief :P


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 sep 2005, 13:32 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 18
ik ben het wel eens met die stelling, en ik denk dat Magic niet het enige CCG spel is dat daar "last" van heeft.
dat is bij Magic zo, dat is / was ( ? ) bij Pokémon zo, dat is bij Yugioh zo en dat zal bij al die andere CCG spellen ook zijn.
het gaat er allemaal om hoe zeldzaam en/of gewild dat ene kaartje is, en dan is die ineens een heleboel geld waard.
ik denkdat het bij die 3 CCG's zal het het ergst zijn vanwege de bekendheid.

Voorbeld: Eind vorig jaar (dacht ik) is er op de Amerikaanse Ebay een Yugioh kaart verkocht voor ongeveer 27000 dollar.
Persoonlijk vind ik het erg overdreven als je zo veel geld gaat betalen voor 1 kaart.
Ok, het schijnt dat er op dat moment ter wereld maar 2 exemplaren van die kaart bestonden, maar zelfs dan is het overdreven veel.
Een kleine beschadiging op zo'n kaart en je krijgt er bijna niks meer voor terug, en daar gaat je geld waar je hard voor gewerkt hebt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 sep 2005, 16:48 
Joker
Avatar gebruiker

Berichten: 8
Woonplaats: Harderwijk
Ik ben het er helemaal mee eens dat het belachelijk is dat er zo'n prijs wordt gehangen aan een stukje karton, en het is inderdaad ook jammer dat mensen het spel steeds vaker alleen om het geld spelen.
Maar dat wil nog niet zeggen dat het spel zelf er minder leuk op is geworden.
Ikzelf probeer gewoon uit de buurt te blijven van zulke dure kaarten (vaak hebben ze zo'n effect dat het niet eens leuk meer is om verder te spelen (zie Platinum Angel)), en blijf verder gewoon nog van Magic genieten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 sep 2005, 21:19 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Citaat:
Ik ben het er helemaal mee eens dat het belachelijk is dat er zo'n prijs wordt gehangen aan een stukje karton, en het is inderdaad ook jammer dat mensen het spel steeds vaker alleen om het geld spelen.
Maar dat wil nog niet zeggen dat het spel zelf er minder leuk op is geworden.


En je hebt groot gelijk, maar de lol en het gezellige is er door de commercie wel vanaf, toch? De eerste keer dat ik Magic kocht moest ik er voor naar de stripdagen in Haarlem vanuit Leiden. Tegenwoordig vind je het wel overal, maar is naar mijn idee wel erg commercieel!

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 sep 2005, 11:48 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 33
Woonplaats: Gnomeregan
Voor mij heeft Magic ook zijn glans verloren maar dat komt niet vanwege de hoge prijzen die er mee te winnen zijn.

Wat mij tegen begon te staan is dat er elke drie maanden weer een volledig nieuwe set uitgebracht werd. Als je een beetje 'casual' speelt is het niet bij te houden wat er allemaal extra bij komt.

Daarnaast worden de mogelijkheden na zo veel jaar en zo veel kaarten toch steeds meer beperkt. Je kunt maar zo veel verschillende 2/2 vliegertjes uitbrengen.

Ik vind echt dat ze in de laatste sets heel erg aan het zoeken zijn naar nieuwe speltechnieken om het interessant te houden.
En die zijn niet altijd even geslaagd.

_________________
Everything i ever needed to know i learned from Gaming


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 sep 2005, 18:27 
Joker

Berichten: 5
Woonplaats: Weert
Deze stelling is helemaal correct.
Maar beste mensen, het is zo gemaakt en zo bedoeld.
Door het commerciele werk rond alle cardgames moet er een hogere prijs betaald woorden voor kaarten,
vergeet niet dat het publiek altijd wel studenten/jongeren zijn. ( yu-gi-oh, pokemon ). En dat juist dat publiek teveel te besteden heeft. Wanneer er teveel besteed word aan een¨´´spelletje´´ moet het wel boeiender, specialer en nog toffer gemaakt worden. En op dat moment krijg je de onzin. een kartonne kaartje met print die meer als 100 euro is is in mijn ogen al een reden genoeg om deze commerciele onzin te verachten. En ik spreek niet voor mezelf dat we er altijd weer weten in te trappen.
Ik heb veel cardgames gespeeld, en pas na 10 jaar besef ik dat ik nooit meer 1 kaart van wat voor spel dan ook zal kopen.

Nee, het is allemaal geldklopperij, en mensen die beweren dat het een hobby is kunnen beter gaan vissen of hun geld bewaren voor socialere zaken.

_________________
A good student will always teach the teacher


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 sep 2005, 17:39 
PIONier

Berichten: 3
tja, met die dure en ALTIJD-WIN kaarten is de speelkwaliteit van o.a. magic niet altijd beter geworden...
hoeveel geld mag een hobby uberhaupt kosten?
naja, persoonlijk vind ik dat als je er evenveel lol uithaald, dan is het het geld tot op zekere hoogte waard...
verder is het zo dat magic niet duur hoeft te zijn.
zelfs in casual kan een heleboel variatie zitten (type 4, 10-cent bak pile, multicolored pile, enz...) ook kun je op de friday night magic meedoen voor niets, tenzij jouw buurtwinkel de price support wil vergroten natuurlijk en je alsnog een euro armer maakt...
ik vind dat magic in allerlei soorten en maten gespeeld kan worden, en het niet altijd voor iedereen is weggelegd.
als je bijv. in type 1 speelt, heb je lang niet altijd het geld voor een power 9 setje, maar je hebt hiervoor dus proxytoernooien...
maar waarom denkt men uberhaupt dat magic steeds saaier word als het zo fanatiek gespeeld word?
ze trekken niet een nieuwe doelgroep aan, maar ze hebben wel de lay-out veranderd...

over magic geldklopperij is waar, (geld nog meer voor yu-gi-oh), maar je kunt zelf ook nadenken hoe je zoiets aanpakt, je neemt een krantenwijk en kan die paar kaarten voor je deck een maand later wel betalen, als je gewoon een booster koopt, koop de nieuwste serie, want die roteerd niet snel uit, en mag je langer mee spelen in type 2, ruil wel zo dat jij er ook wat aan hebt, enz...

voor mij blijft magic gaaf, en ik stop er geen geld teveel in...


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 sep 2005, 18:56 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 18
Young Predator schreef:
Deze stelling is helemaal correct.
Maar beste mensen, het is zo gemaakt en zo bedoeld.

Nee, het is allemaal geldklopperij, en mensen die beweren dat het een hobby is kunnen beter gaan vissen of hun geld bewaren voor socialere zaken.


als je het zo gaat bekijken is alles geldklopperij.
niet alleen CCG's, maar ook het eten in de supermarkt, de contributie voor de sportclub, het water uit de kraan, je verzameling CD's, voer voor de huisdieren, en al het andere ook.

als de mensen het nodig hebben, of echt heel graag willen, dan kunnen ze alles zo duur maken als het maar gaat.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 sep 2005, 13:14 
Joker

Berichten: 5
Woonplaats: Weert
Geld uitgeven aan eerste levensbehoefte is wel even anders dan geld uitgeven aan kaarten.
Nietemin zie ik geen oude vent die magic speelt een krantenwijk doen.
Daarbij komt ook nog eens, dat je meestal,(doelbewust) een spel speelt, om er beter in te worden, en dat geld niet alleen voor CCG. En dat het niveau waar de games in gespeeld worden, te hoog zijn om die idealen waar te maken. ( wat dus slecht is )

Dit is na mijn mening incorrect. Een game moet gelijkwaardig zijn, waar iemand door trainen, oefenen en spelen beter in kan worden, NIET door meer geld te hebben.

_________________
A good student will always teach the teacher


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 sep 2005, 13:20 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Young Predator schreef:
Geld uitgeven aan eerste levensbehoefte is wel even anders dan geld uitgeven aan kaarten.
Nietemin zie ik geen oude vent die magic speelt een krantenwijk doen.
Daarbij komt ook nog eens, dat je meestal,(doelbewust) een spel speelt, om er beter in te worden, en dat geld niet alleen voor CCG. En dat het niveau waar de games in gespeeld worden, te hoog zijn om die idealen waar te maken. ( wat dus slecht is )

Dit is na mijn mening incorrect. Een game moet gelijkwaardig zijn, waar iemand door trainen, oefenen en spelen beter in kan worden, NIET door meer geld te hebben.


Dit vind ik inderdaad een uitstekend argument: mensen die veel geld uitgeven hieraan zijn snel beter, dan mensen die minder geld uitgeven! :(

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 sep 2005, 15:04 
Joker
Avatar gebruiker

Berichten: 8
Woonplaats: Harderwijk
Citaat:
Een game moet gelijkwaardig zijn, waar iemand door trainen, oefenen en spelen beter in kan worden, NIET door meer geld te hebben.


Daar zit zeker een kern van waarheid in, maar het gaat lang niet altijd op, een deck maak je namelijk niet door alleen maar dure en goede kaarten bij elkaar te stoppen. Dit heb ik met Pokémon wel gedaan (ik heb daar een paar honderd euro aan uitgegeven, dus ik had dure kaarten genoeg), en als ik nu mijn decks bekijk, zie ik dat ze niet veel voorstellen.
Hoewel dure kaarten inderdaad bijdragen aan een goed deck, gaat het nog steeds voor het grootste deel om talent (ik ben op school vaak genoeg vermorzeld door een deck met bijna alleen maar commons).


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 sep 2005, 17:45 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Buituis schreef:
Citaat:
Een game moet gelijkwaardig zijn, waar iemand door trainen, oefenen en spelen beter in kan worden, NIET door meer geld te hebben.


Daar zit zeker een kern van waarheid in, maar het gaat lang niet altijd op, een deck maak je namelijk niet door alleen maar dure en goede kaarten bij elkaar te stoppen. Dit heb ik met Pokémon wel gedaan (ik heb daar een paar honderd euro aan uitgegeven, dus ik had dure kaarten genoeg), en als ik nu mijn decks bekijk, zie ik dat ze niet veel voorstellen.
Hoewel dure kaarten inderdaad bijdragen aan een goed deck, gaat het nog steeds voor het grootste deel om talent (ik ben op school vaak genoeg vermorzeld door een deck met bijna alleen maar commons).


En dat is niet grappig als je een paar honderd Euro hebt uitgegeven en je om een kaartje speelt! :(

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 sep 2005, 19:00 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 18
Young Predator schreef:
Geld uitgeven aan eerste levensbehoefte is wel even anders dan geld uitgeven aan kaarten.


volgens mij begrijp je me verkeerd.
ik heb dat alleen maar als voorbeeld gebruikt om aan te geven dat als een product erg gewild is dat de uitgever van dat product de prijs kan opvoeren om er meer geld aan te kunnen verdienen.
en de levensbehoeften zijn erg gewild door iedereen.

_________________
(W/Mo LV18)
"Gurth gothrim Elandili"


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
49 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Verzamelspellen  
 Feed - Onderwerp - Magic was leuk tot er geld mee te verdienen was?!  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Magic: The Gathering, PS Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®