Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




15 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2006, 18:29 
Joker

Berichten: 6
En toen deed ik goede aankopen in Duitsland en kocht ik in 1 keer alle "grote" uitbreidingen van Carcassonne voor €8,- per doos.

En nu heb ik dus alle kleintjes (behalve de Katharen) en alle grote uitbreidingen en dus een hele hoop tegels.

Hoe zoeken jullie na een potje de kaartjes weer uit? Ik wil namelijk niet alles op 1 grote hoop en zoek naar een snelle manier om de kaartjes na een potje te kunnen uitzoeken.

Nu zat ik zelf te denken om de kaartjes op de 'speelkant' ergens te markeren. Maar als iemand nog andere (betere) oplossingen weet....

_________________
Bohnenmaffia!!!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2006, 19:16 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 282
IK heb ze gemarkeerd met een gekleurde stip op de achterkant met een watervaste stift. Eenmaal in de buidel maakt het toch niet uit, je kan niet zien welke kleur stip er op de achterkant staat. Na afloop is het uizoeken en sorteren een fluitje van een cent. Ook als je met een "toren" speelt maakt het niet uit of je tegels gemerkt zijn. (een toren is een houten of plastic kaarthouder in de vorm van een kasteeltoren met een handig mechanisme om steeds een kaartje te trekken)

_________________
Het voordeel van slim zijn is dat je gemakkelijk kunt doen of je dom bent. Het omgekeerde is veel moeilijker.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2006, 19:40 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Kijk eens op www.carcassonne.nl en dan ff op landschapkaartjes drukken.

Veel plezier

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2006, 20:19 
Joker

Berichten: 6
syroit, je denkt toch niet dat ik elke keer hele overzichten ga napluizen om mijn kaartjes uit te sorteren he?

Ik denk dat het dan toch maar iets van markeren wordt. Ik zag ondertussen dat ik de kaartjes van Koning en Verkenner al voorzien had van een merkteken.

Misschien anderen nog andere ideetjes?

_________________
Bohnenmaffia!!!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2006, 20:57 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
tigerente schreef:
syroit, je denkt toch niet dat ik elke keer hele overzichten ga napluizen om mijn kaartjes uit te sorteren he?


Je vroeg om ideeën, vandaar ...

Zelf doe ik die moeite niet.

De graaf, de rivieren, de katharen zijn makkelijk. :D
De uitbreiding is niet zo speciaal, dus laat ik er gewoon tussen zitten.
De Draak en Kooplieden hebben op de voorzijde een symbool wat hen "speciaal" maakt, een draak, ...

Die paar extra tegels die bij een uitbreiding zitten zonder extra waarde kan je er toch gewoon bij laten, lijkt mij.

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 jan 2006, 12:40 
Jakkiebak!

Berichten: 53
Woonplaats: Arnhem
Ik heb alle tegeltjes op de achterzijde gemerkt met de eerste letter van de uitbreiding mbv een watervaste stift. Ik gebruik altijd een buidel om de tegels te trekken en dan boeit het niet of ze gemerkt zijn of niet.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 jan 2006, 13:32 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 130
Woonplaats: Spakenburg
Ik vond die tiip van Syroit niet zo slecht om te kijken bij de landschapskaartjes op Carcassonne.nl, ik vind het namelijk persoonlijk niet zo leuk om kaartjes te markeren. Maar wat natuurlijk het beste is, is gewoon vaak spelen en zo de kaartjes kennen, is ook niet zo heel moeilijk hoor, sowieso zijn bijvoorbeeld de kaarten met herbergen, kathedralen, grondstoffen, katharen, jonkvrouwen, vulkanen en magische poorten makkelijk te herkennen.

_________________
Bring down the government
they don't, they don't speak for us


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 jan 2006, 14:16 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
unborn chikken voice schreef:
Ik vond die tiip van Syroit niet zo slecht om te kijken bij de landschapskaartjes op Carcassonne.nl, ik vind het namelijk persoonlijk niet zo leuk om kaartjes te markeren. Maar wat natuurlijk het beste is, is gewoon vaak spelen en zo de kaartjes kennen, is ook niet zo heel moeilijk hoor, sowieso zijn bijvoorbeeld de kaarten met herbergen, kathedralen, grondstoffen, katharen, jonkvrouwen, vulkanen en magische poorten makkelijk te herkennen.


Eindelijk iemand die me begrijpt :D .
Ik vind het nl ook zonde om kaarten te gaan markeren, zeker als meer dan 80% van de kaarten aan de voorzijde al te herkennen zijn.

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 jan 2006, 18:15 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 61
Ach, de ene keer dat ik mijn kaartjes helemaal uit wil zoeken, is het overzicht op carcassonne.nl zeer handig als je over een paar kaartjes nog twijfels hebt waar ze bij horen.
Ik markeer ze dus niet, ik plastificeer ze trouwens wel. :P


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2006, 11:57 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 851
Woonplaats: Bollenstreek
Ik heb de kaartjes ook gemarkeerd. Het is inderdaad niet zo fraai om te zien, maar je kan ze wel snel uit elkaar halen. Het zou fijn zijn geweest als de setjes al standaard waren gemarkeerd, net als bij het KvC kaartspel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2006, 12:18 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 202
Woonplaats: Apeldoorn
Ja dat zou wel prettig geweest zijn. Ik heb ze niet gemarkeerd, maar zit er wel sterk aan te denken. Het uitzoeken aan de hand van de carcassonne site is best handig om zo nu en dan eens te doen, maar is mij te intensief om iedere keer te doen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2006, 13:04 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Markeren... :shock: Ik word al gek als mijn medespelers de kaarten van een spel niet "goed" neerleggen of als ze tellen met hun nagel op het bord... :shock: Ok, ik ben een beetje een freak :oops: , maar ik ga ze zeker niet markeren. Ik kijk wel op de site van Carcassonne als ik er niet meer uitkom.

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2006, 22:35 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6297
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
De Struikrover schreef:
Markeren... :shock: Ik word al gek als mijn medespelers de kaarten van een spel niet "goed" neerleggen of als ze tellen met hun nagel op het bord... :shock: Ok, ik ben een beetje een freak :oops: , maar ik ga ze zeker niet markeren. Ik kijk wel op de site van Carcassonne als ik er niet meer uitkom.


Ik begrijp je reactie. Ook chips en nootjes probeer ik thuis van tafel te houden als er gespeeld wordt.

Wij halen -net zoals Syroit- enkel de speciale typische uitbreidingstegels er na het spelen terug uit. De tegelvarianten, die je ook met de basisregels kan spelen, blijven dan gewoon bij de basisset.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2006, 14:06 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Bart schreef:
De Struikrover schreef:
Markeren... :shock: Ik word al gek als mijn medespelers de kaarten van een spel niet "goed" neerleggen of als ze tellen met hun nagel op het bord... :shock: Ok, ik ben een beetje een freak :oops: , maar ik ga ze zeker niet markeren. Ik kijk wel op de site van Carcassonne als ik er niet meer uitkom.


Ik begrijp je reactie. Ook chips en nootjes probeer ik thuis van tafel te houden als er gespeeld wordt.

Wij halen -net zoals Syroit- enkel de speciale typische uitbreidingstegels er na het spelen terug uit. De tegelvarianten, die je ook met de basisregels kan spelen, blijven dan gewoon bij de basisset.


Off-Topic: eindelijk een lotgenoot! :D :wink:

On-Topic: dat is inderdaad de beste manier als je bent zoals wij! :wink: Voor mensen zonder ons "probleem" kan markeren natuurlijk goed. Het werkt erg snel en simpel: iedereen aan tafel kan meehelpen!

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 jan 2006, 14:25 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2223
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Ginola schreef:
die moet ik nog even bestellen bij Ons Winkeltje (dit voor de kenners).


deze tekst, en je handtekening. Hoef je geen kenner voor te zijn... :wink:


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
15 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Carcassonne: tegels uitzoeken  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Knipoog en 9 gasten


Tags

999 Games, Carcassonne



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®