Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




45 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 05 feb 2011, 01:39 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Van maandag 7 tot zondag 13 februari zal Bert De Smet, medewerker van Asmodee Benelux hier al jullie vragen beantwoorden.

Asmodee is bekend van de eigen uitgaven zoals Time's Up!, Jungle Speed, Snow Tails, Claustrophobia. Daarnaast zijn ze ook sterk aanwezig in de spellenwereld als verdeler van Days of Wonder, Queen Games, Repos, Ystari,...

Bert De Smet is medewerker van Asmodee Benelux en zelf spellenfanaat. Hij is op de Spielwarenmesse in Nürnberg tot 6 februari. Vanaf de 7e februari kan hij al jullie vragen beantwoorden.

Wil je dus meer weten over spellen verkopen, over de nieuwste uitgaves, over toekomstplannen van verschillende uitgevers,... vuur maar af.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 05 feb 2011, 12:47 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
1) Eén van jullie eerdere uitgaven is Snow Tails van de Lamont broers, waar jullie een schitterende uitgave van hebben uitgebracht en wat ik als één van mijn betere spellen ervaar. Is er een kans dat jullie het nieuwe spel van de Lamont broers, Antics!, ook zullen uitbrengen?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 06 feb 2011, 19:13 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
Hoi Bert,

enkele vragen die spontaan naar boven komen:
2) Hoe was het in Nürnberg. Opvallende spellen gezien of dingen waarvan je nu al denkt dat die hoge ogen kunnen gooien in de komende maanden?
3) Als verdeler van spellen worden jullie ook geconfronteerd met het groeiend aantal releases van nieuwe spellen. Proberen jullie een steeds groter assortiment aan te bieden of zoeken jullie gericht naar titels die commercieel de grootste kans maken? Ik kan mij voorstellen dat de exploderende markt voor verdelers/winkeliers ook meer risico's met zich meebrengt.
4) Kan je ons een idee geven van welke spellen bij jullie het beste verkopen? En in hoeveel exemplaren gaan die spellen dan over de toonbank?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011, 10:35 
Uitgever

Berichten: 16
Beste Seabie,

1) Er staat op dit moment niets gepland om dit spel door Asmodee te laten uitbrengen. Never say never uiteraard! Maar ik heb hiervan in de planning van Asmodee nog niets gemerkt. Het doet me plezier dat je snowtails graag speelt!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011, 10:50 
Uitgever

Berichten: 16
Beste Piet,

2) Amigo heeft wel een aantal nieuwe leuke dingetjes in petto. Er komt alvast ook een uitbreiding op saboteur. Deze uitbreiding is al jaren geleden geschreven door Frederic maar lag ergens in één of andere kelder van Amigo (dit is echt de waarheid). Ikzelf heb de vraag gesteld vorig jaar in Nurnberg zowel aan Amigo als aan Frederic en nu komt ze er dus. Bij Gigamic (Frankrijk) wordt het verkocht bij het basisspel, bij ons zal het een aparte uitbreiding zijn. Voor de rest zie ik veel afkooksels van eerdere spellen maar dat gevoel hebben jullie zeker ook. Originele spellen zoals Dixit worden niet elke dag uitgevonden.
Een spel dat me bij blijft (reeds van in Essen) is Kings of Tokyo (uitgeverij Iello). Het is een regenwormenachtig spel maar met veel meer body en zeker een spel om ook gamers mee te overtuigen.

3) Het is dikwijls moeilijk om een juiste inschatting te maken van een spel. Vaak wordt iets opgeblazen en sterft het een hele snelle dood (bvb pentago - was megapopulair en is nu niets meer in doorverkoop) Andere spellen kennen een hele moeilijke start en worden met het jaar beter (mooiste voorbeeld hiervan in Time's Up) - daar hebben we echt hemel en aarde voor bewogen om het spel bekend te laten worden en nu 4 jaar later lukt het eindelijk en worden er in Vlaanderen zoal een 4000ex per jaar verkocht.

4) Ons meest populaire spel blijft Jungle speed! Hiervan verkopen we er alle versies samen +/- 60.000ex per jaar! Het is dan ook het meest verkochte spel in België op dit moment. Maar ook een Ticket to ride doet het zeer goed met ongeveer 10.000ex. Days of Wonder in het algemeen is een zeer stabiele speler in de markt met een grote schare aanhangers. Cargo noir, de nieuwigheid van DOW, is een luchtig doch aangenaam pestspel!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011, 18:39 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Bedankt voor je antwoorden!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011, 23:23 
BGG Admin
Avatar gebruiker

Berichten: 241
Woonplaats: De Haan
5) Komt 7 wonders ook uit in het Nederlands dit jaar of gaan jullie het op zijn minst met asmodee belgie verspreiden?

6) Hebben jullie al weer veel werk voor ons, de zee demonstrators, voor deze zomer?

7) Tot op 24 uur spellenplezier?

Groetjes,

Barad aka Jan


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 08 feb 2011, 20:59 
5. Battlestar Galactica (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 554
Woonplaats: Bredene
8 ) mocht je er zijn op 24 u spellenplezier, word er dan weer een toernooi georganiseerd zoals vorig jaar met memoir '44?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 08 feb 2011, 22:16 
9. King of New York (2014)

Berichten: 708
Woonplaats: Burcht (Antwerpen)
9) Stel dat je met je spellenclub op weekend gaat :D en je mag één spel kiezen dat zeker gespeeld zal worden. Welk wordt het? Welkom trouwens.

_________________
[img]https://www.bordspelmania.eu/images/bgg/Stefaan_Henderickx.png[/img]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 08 feb 2011, 23:46 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6306
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Hallo Bert, welkom op Bordspelmania.

10) Hoe verloopt het beslissingsproces om een spel uit te geven? Wordt dat op korte tijd beslist of gaat daar een langere periode over? Hoeveel mensen hebben hun zeg daarin? Beslissen jullie als Asmodée Benelux daar zelf over, of is het Asmodée FR dat de knoop doorhakt?

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 09 feb 2011, 13:54 
Shai-Hulud
Avatar gebruiker

Berichten: 516
Woonplaats: Kaprijke
11) Is er een opmerkelijk verschil tussen België en Nederland wat betreft spelgenres? En klopt de indruk dat er in Nederland meer zou gespeeld worden dan in België of lopen verkoopcijfers min of meer gelijk (gezien bevolking) ?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 10 feb 2011, 09:19 
Uitgever

Berichten: 16
Ik ga hier item per item beantwoorden:

Als eerste komt Barad aan de beurt:
5) 7 wonders komt inderdaad terug in het Nederlands (is trouwens gisteren woensdag 9 februari) beslist geweest dus is echt wel vers van de pers. Binnenkort krijgen we terug de Engelstalige binnen en dan kunnen we er alweer tegen hé!
6) De demo's zullen dit jaar aan een lager tempo draaien dan de voorgaande jaren. Met de wissel van directie zijn demonstraties iets minder belangrijk geworden (voornamelijk naar de kost hieromtrent). We zullen zeker nog aanwezig zijn en mensen nodig hebben en het zal minder alomvattend zijn.
7) Ik heb intussen al toegezegd aan de mensen van 24u spellenplezier dus daar ben ik inderdaad aanwezig!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 10 feb 2011, 09:25 
Uitgever

Berichten: 16
Beste Stefaan,

Grappig om jou hier tegen te komen!
9) Hmm welk spel zou ik absoluut willen meenemen mocht ik op spellenweekend gaan. Wel ik denk aan Earth Reborn, misschien heb je daar nog wel een revenge van tegoed?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 10 feb 2011, 09:32 
Uitgever

Berichten: 16
Beste Bart,

10) Goeie vraag en het antwoord is vaak verschillend:
- de beslissing ligt voor het grootste gedeelte in Frankrijk wat betreft de keuze om samen in zee te gaan met een uitvinder. Asmodee wordt trouwens overspoeld met aanvragen tot publicatie (+/- 50 spellen per week die binnenkomen!!) In Frankrijk zijn er 4 Productmanagers die elk hun eigen segment van spellen hebben en die beslissen welke spellen gevolgd worden (al dan niet onder eigen logo)
- Als het over puur Asmodee-artikelen gaat dan zijn ze vandaag sowieso in het Nederlands. Zoniet dan komt Asmodee Benelux in het spel en dienen wijzelf te beslissen of we het spel willen volgen of niet. Vaak beslis ik dit samen met mijn collega die Wallonië doet en mijn andere collega die Nederland doet (Philippe en Jan). Wij maken een inschatting op basis van onze klanten hoeveel we er kunnen verzetten. Eénmaal dit geweten wordt de knoop doorgehakt en wordt er een bestelling opgemaakt. Het kan soms heel snel gaan maar alles draait ook in deze business rond verkoopscijfers :-)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 10 feb 2011, 09:37 
Uitgever

Berichten: 16
Hey Leto,

11) Ook weer een goeie vraag! Nederland, noem het maar een geval apart. Wordt er in Nederland meer gespeeld dan in België? Ja en neen. Ja wat het zuidelijke deel betreft, minder voor het Noordelijke gedeelte omdat het zeer klassiek protestants is en spelletjes spelen vaak niet past in hun religie. Uitzonderingen bevestigen de regel, kijk maar naar Noorderspel. Maar het is algemeen geweten dat de verkoop in Nederland voor 80% gegenereerd wordt in het Zuiden van het land (denkbeeldige streep tussen Amsterdam en Zwolle en dus alles wat daaronder ligt). Zijn de Nederlanders meer spelers dan Belgen, dat weet ik eigenlijk niet zo, ik vermoed dat het vrij gelijk loopt althans met de Vlamingen. Wat ik wel weet is dat er in Wallonië meer gespeeld wordt dan in Vlaanderen!!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
45 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spelontwerpers en designers  
 Feed - Onderwerp - Q&A met Bert de Smet van uitgeverij Asmodee Benelux  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Asmodee



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®