Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





33 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Taj Mahal
BerichtGeplaatst: za 01 jul 2006, 20:53 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 82
Met trots kunnen we jullie vandaag berichten dat QWG (samenwerking van Quined en White Goblin) in de zomer het fantastische bordspel "Taj Mahal" in Nederland gaat uitbrengen.
Het spel is nog niet eerder in ons land uitgebracht (in 2000 door Alea in Duitsland).

Taj Mahal speelt zich af in de 18e eeuw in India. De macht van de Grootmogul kalf zienderogen af en de Noord-Westelijke prinsen zien hun kans schoon en proberen de macht te grijpen. De spelers kruipen in de huid van de prinsen en door middel van hun kaarten spelen ze beurt naar beurt om de grondstoffen en de steden in (1 van de 12) provincies. Met behulp van de Olifant wordt economische rijkdom verkregen en de hulp van de Monnik, de Prinses, de Generaal en de Grootmogul is handig om de macht over de grenzen van de provincies uit te breiden. Wie is er aan het einde van de 12e ronde als we in Agra (Taj Mahal) zijn de rijkste prins ?

Naast Caylus en De Vorsten van Florence kunnen bezoekers dus ook met Taj Mahal kennis maken op onze beursstand in Eindhoven in oktober !!

QWG
http://www.quined.nl
http://www.whitegoblingames.nl

Binnenkort meer nieuws van dit mooie spel op de bovengenoemde sites.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 jul 2006, 22:27 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Hrm. Ik begin een patroon te zien. Kunnen we binnenkort ook Die Händler von Genua verwachten... :)? Goed nieuws, in ieder geval; Taj Mahal is een mooi spel. Bovendien is een heruitgave ook niet zo moeilijk, want jullie hoeven alleen de regels en de doos te vertalen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2006, 10:45 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 867
Woonplaats: Bollenstreek
Leuk nieuws. Ik hoop ook dat het patroon zich voorzet. Ik mis Chinatown nog in mijn collectie en tweedehands wordt daar wel heel veel voor gevraagd.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2006, 11:44 
Uitgever

Berichten: 251
Woonplaats: Oud-Beijerland
Hohoho, het is niet onze bedoeling om een verlengstuk van Alea in Nederland te worden, en ik denk niet dat we -na Taj Mahal en (een nieuwe versie van) De Vorsten van Florence- kunnen concluderen dat er sprake is van overname van de Alea-lijn, temeer daar we hebben aangetoond -met de spellen Caylus, Reef Encounter en Siena- dat onze strategie eerder gebaseerd is op het uitbrengen van strategische bordspellen die het verdienen om in de Benelux uitgegeven te worden, los van de vraag of ze nooit eerder, onlangs eerder of langer geleden eerder elders zijn uitgegeven, dan op het klakkeloos overnemen van het assortiment van één of meerdere buitenlandse speluitgevers (lange zin, hè).
Het zou dus zo maar kunnen dat er volgend jaar weer een heruitgave van een Alea-titel bij zit, doch reken er maar niet te veel op.

Groeten van Frank Quispel


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2006, 12:41 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 82
Op dit moment hebben we een aantal projecten onder handen en ik kan met gerust hart zeggen dat er inderdaad geen enkele (ex) Alea titel bijzit.
Het betreft nieuwe spellen van bekende en minder bekende auteurs die hun spellen graag bij QWG willen uitbrengen in de nabije toekomst.

Het is de bedoeling dat QWG een lijn met strategische spellen neerzet die qua kwaliteit en (her-)speelbaarheid op hoog niveau zal staan.
Het zou zo moeten zijn dat een spel onder het QWG logo een kwaliteitsgarantie is voor de consument.

We hopen de komende jaren de huidige lijn voort te kunnen zetten. Dat hangt natuurlijk mede af van de commerciele successen van onze spellen. Tot op heden lukt dat goed; Ys en Friedrich zijn uitverkocht. Caylus en Mykerinos bijna.

Van Caylus verwachten we natuurlijk nieuwe printruns!

QWG


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2006, 20:20 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Hoe dan ook: Taj Mahal is een spel dat ik met veel vreugde zal kopen en ik reserveer nu dus alvast een plekje in mijn spellenkast...

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2006, 14:37 
Joker

Berichten: 6
zal Taj Mahal dezelfde layout hebben als het origineel?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2006, 15:22 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 82
Het spel zoals je dat kent uit de Alea serie kent slechts 1 wijziging.

De doos met daarop de Taj Mahal zal in plaats van Portrait nu Landscape worden. De grootte van de doos zal die van Goa (999 Games) zijn.

In de doos zullen de speelstukken, het bord en de kaarten hetzelfde zijn. We vinden deze uitvoering erg mooi. Het heeft iets mysterieus.

Groeten
QWG


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2006, 17:09 
5. Azul: Summer Pavilion (2019)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Het eerste wat bij me op komt is:
Zal Taj Mahal een goede 2-spelervariant heben?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2006, 19:09 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Haha, dat klinkt bekend. Standaard Taj Mahal heeft geen 2-speler variant in de doos, maar een enthousiaste hobbyist heeft op BoardGameGeek een variant achtergelaten die in mijn opinie redelijk goed werkt en veel van het spelplezier bij 4 spelers overneemt. Je speelt in principe tegen je medespeler en een dummy; de laatste speelt 'gemeen' in de zin dat hij allerlei voordeeltjes krijgt. De ontwikkelaar van die variant heeft vrij veel getest en de sterkte van de dummy zó afgeregeld dat hij in het begin erg moeilijk is, maar op het einde de eer meestal aan één van de spelers laat.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 aug 2006, 15:26 
Uitgever

Berichten: 251
Woonplaats: Oud-Beijerland
Goed nieuws, Taj Mahal is gearriveerd in onze opslagplaats! Dit prachtige spel zal gekocht kunnen worden bij onze stand op de Ducosimbeurs (overmorgen). Na het weekend zullen we contact opnemen met de winkeliers die dit spel hebben voorbesteld.

Wat is er in deze editie veranderd ten opzicht van de Alea-versie? Weinig, want er viel bijna niets te verbeteren aan deze mooie versie. De gebruikte kleuren in het spel (kaarten, bord, tegels) zijn iets voller dan in de eerdere editie en dus duidelijker, op de olifantentegel staat nu een olifant afgebeeld (achtergrond), en de voorzijde van de doos is nu in landscape-stijl. En o ja, er zit natuurlijk een Nederlandse vertaling bij, keurig verzorgd door Tamara Bakker namens Spelgroep Phoenix.

Met vriendelijke groet,

Frank Quispel


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006, 12:43 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 82
Onze klanten die dit prachtige spel hebben voorbesteld ontvangen allemaal deze week de leveringen met de Taj Mahal spellen.

Eindelijk is dit mooie strategische spel in NL volop verkrijgbaar !!

QWG


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2006, 15:35 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 82
cymric schreef:
Hrm. Ik begin een patroon te zien. Kunnen we binnenkort ook Die Händler von Genua verwachten... :)? Goed nieuws, in ieder geval; Taj Mahal is een mooi spel. Bovendien is een heruitgave ook niet zo moeilijk, want jullie hoeven alleen de regels en de doos te vertalen.


Hahaha Cymric, je denkt toch niet dat we "alleen de regels en de doos hoeven te vertalen". Er komt wel wat meer bij kijken hoor !

Ik hoop dat je op het Spellenspektakel een potje Taj Mahal in onze stand komt spelen.

Groet
Imhotep (QWG)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2006, 17:14 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Imhotep schreef:
Hahaha Cymric, je denkt toch niet dat we "alleen de regels en de doos hoeven te vertalen". Er komt wel wat meer bij kijken hoor!

Nee... Wérkelijk?? :wink:

Citaat:
Ik hoop dat je op het Spellenspektakel een potje Taj Mahal in onze stand komt spelen.

Helaas, nee en nee. Taj Mahal heb ik al (goed spel); verder ben ik niet op het SpSp aanwezig: Essen volstaat :).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 dec 2006, 09:36 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 82
Op de website www.whitegoblingames.nl (onder Nieuws) is te lezen dat men een 2-speler variant kan opvragen bij QWG.

Stuur een email naar de bekende emailadressen info@quined.nl en/of info@whitegoblingames.nl als je ook dit spannende bordspel wilt spelen als je met z'n tweetjes bent !

Taj Mahal is in augustus 2006 door QWG uitgegeven als bordspel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
33 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Taj Mahal  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Tags

QWG Games, Taj Mahal



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®