Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





40 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Paniek in de wei
BerichtGeplaatst: za 29 jul 2006, 20:25 
PIONier

Berichten: 2
Vandaag Paniek in de wei gekocht en natuurlijk meteen gespeeld. Schapen zien er prima uit en zijn gemaakt van steen. Inderdaad een leuk spel. Prijs vond ik erg meevallen (25,-) voor al diestenen schapen. Echt een aanrader


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 jul 2006, 20:36 
3. Wingspan (2019)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
En...
klopt het dat deze editie regels bevat voor 2 personen?
daar ben ik nl. wel erg nieuwsgierig naar.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 jul 2006, 20:47 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Volgens mij zijn de schaapjes van gips; lijkt me een stuk makkelijker maken :-).

Maar goed, de editie bevat inderdaad regels voor 2 spelers; het is voor zover ik in de gauwigheid heb gezien de variant die door de auteurs zelf is uitgeknobbeld. Je speelt nog steeds met één kleur, maar kunt het steentje dat de voortgang aangeeft 5 keer een extra hoeveelheid verzetten (1x 3, 2x 2 en 2x 1). Dan zijn er nog een paar extra regeltjes om het geheel in goede banen te leiden, bijvoorbeeld dat degene wiens schaapjes beide worden geschoren ogenblikkelijk verliest.

Het spelletje werkt goed met z'n tweetjes, heeft een leuk thema en ziet er natuurlijk snoezig uit. Het is ook niet bepaald makkelijk: in het begin lijkt het allemaal zo makkelijk, maar als de mogelijkheden beperkter worden, wordt het puzzelen geblazen. Enig oppassen bij de schaapjes is wel geboden: ik ga binnenkort eens op zoek naar een stuk schuimrubber om te voorkomen dat ze alle kanten op slingeren als ze worden verplaatst.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 jul 2006, 21:04 
PIONier

Berichten: 2
In mijn versie zaten een aantal schaapjes in bubbelplastic verpakt. De schapen blijven kwetsbaar maar handig met het plastic omgaan maakt het minder kwetsbaar.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 jul 2006, 22:17 
5. Azul: Summer Pavilion (2019)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Bedankt voor je reactie Cymric!
Nu ben ik nog nieuwsgieriger naar dit spel


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 jul 2006, 23:02 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Marco schreef:
In mijn versie zaten een aantal schaapjes in bubbelplastic verpakt. De schapen blijven kwetsbaar maar handig met het plastic omgaan maakt het minder kwetsbaar.

Alleen niet voldoende bubbelplastic---bovendien beschermt ze dat nog niet tegen harde stoten en bewegingen. Ze moeten worden klemgezet.

Zou dat ook een schapenspelletje zijn?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Paniek in de wei
BerichtGeplaatst: zo 30 jul 2006, 20:30 
Sojaboon

Berichten: 22
Woonplaats: Veenendaal
Marco schreef:
Vandaag Paniek in de wei gekocht

Schapen vind ik erg leuk en van de beschrijving word ik erg nieuwsgierig. Maar waar heb je het spel gekocht? Ik kan het nog nergens vinden en zelfs de site van 999games heeft het over augustus...

Alvast bedankt, groet,
Esther


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Paniek in de wei
BerichtGeplaatst: zo 30 jul 2006, 21:03 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Esther XL schreef:
Schapen vind ik erg leuk en van de beschrijving word ik erg nieuwsgierig. Maar waar heb je het spel gekocht? Ik kan het nog nergens vinden en zelfs de site van 999games heeft het over augustus...


Het spel is donderdag in Almere gearriveerd. Ze zijn vrijdag begonnen met de verzending. Veel winkels zullen het spel dus pas vanaf volgende week in huis hebben (speciaalzaken bestellen vaak snel, de grote ketens zijn wat trager).

Ik heb het spel vrijdag bij de Spellenwinckel in Amersfoort gekocht.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 31 jul 2006, 10:19 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 172
Woonplaats: Leiden
Dit lijkt me echt een leuk spel na verschillende digen erover gelzeen te hebben. Er zitten schapen in das is voor mij al een pluspunt :).

En dat er regels bij zitten voor 2 personen is altijd makkelijk.

Is hier ook een beperkte oplage van of is dit gewoon massa productie.

_________________
Ik heb de nare gewoonte om bijna altijd te verliezen. Mijn medespelers vinden dat jammer genoeg nooit erg.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 31 jul 2006, 10:46 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Massaproduktie. De winkel in Amersfoort had gewoon een leuke stunt bedacht door een week ofzo eerder dan de rest een paar exemplaren te verkopen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 31 jul 2006, 22:04 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
cymric schreef:
Massaproduktie. De winkel in Amersfoort had gewoon een leuke stunt bedacht door een week ofzo eerder dan de rest een paar exemplaren te verkopen.


Hoezo stunt? De eigenaar is gewoon vrijdag naar Almere gereden en heeft zijn bestelling bij 999 Games afgehaald.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 31 jul 2006, 23:06 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Toch was het bijzonder genoeg om het te vermelden op je webpagina, en wat ik in de winkel ervan begreep was dat men speciaal naar Almere was gereden. Okee, stuntJE, dan?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 31 jul 2006, 23:15 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
cymric schreef:
Toch was het bijzonder genoeg om het te vermelden op je webpagina, en wat ik in de winkel ervan begreep was dat men speciaal naar Almere was gereden. Okee, stuntJE, dan?


OK, ik snap wat je bedoelt. Als Bert zijn best doet om zo?n nieuw spel meteen in huis te halen, maak ik graag een beetje sluikreclame voor mijn favoriete speciaalzaak. Achter de opmerking op mijn site zat geen diepere betekenis.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 aug 2006, 08:35 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 172
Woonplaats: Leiden
cymric schreef:
Massaproduktie. De winkel in Amersfoort had gewoon een leuke stunt bedacht door een week ofzo eerder dan de rest een paar exemplaren te verkopen.


Das mooi heb ik nog ff de tijd om wat geld bij elkaar te sprokkelen.

_________________
Ik heb de nare gewoonte om bijna altijd te verliezen. Mijn medespelers vinden dat jammer genoeg nooit erg.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2006, 00:39 
Spelmagazijn.com
Avatar gebruiker

Berichten: 684
Ik kwam er vandaag tijdens het spelen van Paniek in de Wei achter dat er een verschil is met de spelregels van het oorspronkelijke spel Shear Panic. In Shear Panic wordt "paniek" uitgevoerd, voordat er punten worden gescoord. In Paniek in de Wei wordt "paniek" uitgevoerd, nadat punten zijn gescoord. Dat heeft nogal een effect op het spel. Ik heb navraag gedaan bij de ontwerpers en blijkbaar is er bij het vertalen iets fout gegaan. Het is in ieder geval niet de bedoeling geweest om de spelregels te wijzigen.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
40 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Paniek in de wei  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten


Tags

999 Games, Paniek in de Wei



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®