Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



76 berichten | Pagina 1 van 6 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuwe WGG titels 2012!
BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2011, 21:59 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Op BGG staan twee nieuwe WGG-titels voor het komende jaar. Ook zitten er promokaarten van deze spellen in de doos van Revolver.

Afbeelding

Afbeelding

Door op de afbeeldingen te klikken kan je wat meer info over deze spellen vinden op BGG.

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2011, 00:15 
2. Legendary: A Marvel Deck Building Game (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Het thema van Crook$ spreekt me wel aan, en t duurt 10 minuten?
Kan heel goed zijn of heel slecht.. Ben benieuwd!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2011, 08:35 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Jaja... De hamburgers van Spiel 2011 zijn nog niet eens afgekoeld van heet naar eetbaar of de kok gooit de volgende al op de grillplaat...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2011, 17:08 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
cymric schreef:
Jaja... De hamburgers van Spiel 2011 zijn nog niet eens afgekoeld van heet naar eetbaar of de kok gooit de volgende al op de grillplaat...


Een goed chef kok of een fastfoodketen heeft het recept voor de voorjaar doorgaans al klaar. Wanneer verschenen eigenlijk hier de eerste verlanglijstje van Spiel 2011 op het forum ;) Mijn maag is voorlopig nog wel aan het knorren van de titels dit ik van Spiel wil spelen :D

_________________
Afbeelding

http://boardgamegeek.com/blog/1161


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Nieuwe WGG titels 2012!
BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2011, 18:30 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Ja, haha. Ik ik weet nu dat ik eigenlijk een soort koekiemonster ben. :P

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2011, 19:04 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
rober schreef:
Ja, haha. Ik ik weet nu dat ik eigenlijk een soort koekiemonster ben. :P


Dan mag je jou Avatar aan passen :D

_________________
Afbeelding

http://boardgamegeek.com/blog/1161


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2011, 21:23 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6306
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
(De discussie over de tendens bij uitgevers om meer spellen met kortere speelduur uit te geven werd afgesplitst en vind je hier)

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2012, 21:39 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Volgende titel is:
Afbeelding
Congo: Expedition in the Dark Continent

Er zit ook een wedstrijd aan vast:
WGG website schreef:
Komt jouw naam straks voor in een bordspel?

“Volunteers needed for hazardous journey”. Oftewel: vrijwilligers gezocht voor een zeer gevaarlijke reis. Met deze zin opent onze advertentie in de London Illustrated Newspaper van 20 januari 1884. Degenen die op zoek zijn naar écht avontuur, hittebestendig zijn en niet bang zijn voor de constant op de loer liggende gevaren van Congo, zien wellicht hun naam terug in het gloednieuwe bordspel met dezelfde naam, dat nog dit jaar moet verschijnen. We zijn momenteel dan ook op zoek naar 54 avonturiers van verschillende nationaliteiten voor deze aankomende release.

Afbeelding

Jouw naam in een bordspel… en kans op een gratis exemplaar!
54 mannen. Dat is wat we zoeken voor de gevaarlijke expeditie naar Congo. En van 11 nationaliteiten: 15 personen uit het Verenigd Koninkrijk, 15 uit Frankrijk, 8 uit Duitsland, 8 uit België, 1 uit Spanje, 1 uit Nederland, 1 uit Portugal, 1 uit Oostenrijk, 1 uit Rusland, 1 uit Zweden en 2 uit de Verenigde Staten van Amerika. Wie geïnteresseerd is, gaat naar http://www.facebook.com/whitegoblingames en ‘tagt’ zichzelf in de afbeelding van de advertentie. Laat tevens je nationaliteit achter in het opmerkingen-veld. Op 1 februari kiest de bedenker van het spel, Jose Rivero, de 54 personen voor deze expeditie. Zij zullen hun naam terugzien in het eindproduct van het bordspel, op de 54 karakterkaarten. 3 personen winnen bovendien een gratis exemplaar van het spel.

Om speltechnische redenen zoeken we overigens enkel de nationaliteiten zoals hierboven omschreven. Staat jouw nationaliteit er niet tussen? Geen zorgen: je kunt jezelf nog steeds taggen in de afbeelding, aangezien we ook 2 exemplaren van het spel verloten onder degenen die níet hun naam in het eindproduct terug zien. O ja, en we zijn echt op zoek naar mannen. Dappere mannen. Geen vrouwen, helaas. Hoewel we graag vrouwen aan het spel hadden toegevoegd, werden dergelijke expedities en een dergelijke mate van avontuur in die tijd – vergeet niet dat het spel zich afspeelt in 1884 – niet als geschikt geacht voor vrouwen. Maar natuurlijk zijn avontuurlijke dames méér dan welkom om zich middels een ‘tag’ te melden en daarmee kans te maken op een gratis exemplaar van het eindproduct.

Congo… en meer!
Congo is een nieuw spel in de lijn van succesvolle titels als Rattus en Lost Temple. Het spel zal dan ook rond Essen 2012 (oktober) verschijnen in hetzelfde doosformaat. Het spel speelt zich zoals gezegd af in 1884. Locatie: donker Afrika. Verschillende Europese imperialistische machten (Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland en België) zijn in deze tijd druk bezig met de strijd om een stuk koloniaal Afrika op te eisen. Deze race om de macht en het verlangen om als eerste daadwerkelijk voet aan de grond te krijgen in Afrika, veroorzaakt een eindeloze reeks confrontaties en conflicten.

Aan het begin van het spel staat een stoomboot op het punt om Leopoldstad (nu Kinshasa) te verlaten en de Congorivier op te varen, op weg naar het afgelegen dorp van Kindu, in het hart van donker Afrika. Hoewel de reizigers aan boord van de stoomboot van allerlei pluimage zijn, hebben zij één ding gemeen: de enorme drang naar avontuur. Elke speler beschikt over een groep reizigers en moet concurreren met zijn tegenstanders om het bewind te krijgen over de gekoloniseerde dorpen waarlangs de reis per stoomboot hen voert.

Congo is niet de eerste titel voor 2012 die door White Goblin Games is aangekondigd. Eerder bevestigden we al de 2012 release van het vlotte slagenspel Little Devils en het spannende kaartspel Crooks. Meer nieuwe releases - van bekende ontwerpers als Michael Schacht (ondermeer Mondo) en Leo Colovini, om er een paar te noemen – zullen later worden aangekondigd.

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2012, 22:54 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 24
Congo... Congo... whoohooo... Ben een aantal jaren geleden hier geweest.... zo'n mooi land!! Waarom nou alleen voor mannen!! Wil zo graag er weer naar toe...
De geschiedenis die wordt verbeeld in het spel is natuurlijk gruwelijk..


Maar me ook niet uit wat voor spel het wordt... deze moet ik hebben!!

Alles met Congo moet ik hebben!!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 05 jan 2012, 01:01 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Wel jammer dat je tegenwoordig voor steeds meer dingen Facebook móet hebben om mee te mogen doen... :thumbdown:

Helaas, maar ik blijf dapper weerstand bieden!

Het spel zal ik wel in de gaten houden, het thema spreekt mij ook zeer aan!

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 07 jan 2012, 11:16 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1976
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Ugur schreef:
Wel jammer dat je tegenwoordig voor steeds meer dingen Facebook móet hebben om mee te mogen doen... :thumbdown:

Helaas, maar ik blijf dapper weerstand bieden!

Het spel zal ik wel in de gaten houden, het thema spreekt mij ook zeer aan!


Mee eens, en ik ben nog vrouw ook, erg jammer.....

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 12 jan 2012, 23:59 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Van Crooks is nu op BGG de Designer Diary te vinden: http://www.boardgamegeek.com/blogpost/6 ... ary-crooks

Altijd interessant om te lezen hoe een auteur tot zijn spel gekomen is. :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 jan 2012, 00:20 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
Mooi artwork prachtige plaatjes, mijn vrouw vind lost temple ook helemaal geweldig der uit zien, zelf vind ik het spel wel okee maar beetje 'simpel'

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 jan 2012, 15:22 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
Van schets naar het eindresultaat ziet er mooie en interessant uit hoe hij zijn tekeningen opbouwt. Een kijkje in de keuken vind ik altijd leuk :)

_________________
Afbeelding

http://boardgamegeek.com/blog/1161


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 24 jan 2012, 16:16 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Erwin meldt op Bordspel.com dat Mondo Sapiens de opvolger van Mondo ook bij WGG gaat verschijnen.

Afbeelding Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
76 berichten | Pagina 1 van 6 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 6  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Nieuwe WGG titels 2012!  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

Crooks, Little Devils, Waka Waka, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®