Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




2 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2011, 20:35 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 18
Woonplaats: Eindhoven
Ik zou graag antwoord willen geven op een vraag die duidelijk veel mensen die het spel voor het eerst spelen bezig houdt:

Waarom mag de speler met het relikwie door elke deur?
Ten eerste wil ik dat je probeert voor te stellen hoe het zou zijn als het niet zo was, tegenstanders zouden er bijna altijd voor kunnen zorgen dat hij niet één kamer verder komt, alleen al door het gebruik van draai kaarten.

Het lijkt in het begin erg moeilijk om degene met het relikwie tegen te houden, maar zodra iedereen het concept onder de knie heeft zul je zien dat je meer opties hebt dan je denkt. Het punt is dat je niet alleen moet kijken naar wat voor kaarten je in je handen hebt, maar vooral naar wat er deze ronde kan gebeuren aan de hand van de dobbelstenen die er op dat moment zijn.

In plaats van proberen te bedenken wat voor kansen er allemaal zijn kijk ik meestal eerst naar wat er allemaal juist niet kan. Wanneer je al weet dat een tegenstander geen kamers meer kan verwisselen omdat daar geen juiste dobbelsteen meer voor ligt hoef je daar ook geen rekening mee te houden, ligt deze dobbelsteen er wel dan kun je deze weghalen als dat het belangrijkste is op dat moment. Zo kun je al een heleboel dingen zien zonder dat je zelf iets hoeft te doen.

Zo kun je bijvoorbeeld ook al snel zien wie er nog kan bewegen deze ronde, wie er volgende ronde mag beginnen (als jij volgende ronde eerder aan de beurt bent hoeft het niet zo erg te zijn dat je nu nog niet de helm kan pakken, zorg er in ieder geval voor dat je er heen kan), of er nog aktiekaarten gespeeld kunnen worden waardoor kamers gaan verschuiven (hier is minimaal een dobbelsteen met 4 ogen voor nodig en dan ook nog in de juiste kleur), etc.

Kortom, je zult een aantal keer moeten spelen voordat je alles eruit haalt wat erin zit, maar dat maakt het natuurlijk ook interessant :wink:


Laatst bijgewerkt door michelbaudoin op vr 09 dec 2011, 20:53, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2011, 20:42 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Dit gaat om space maze denk ik? Wellicht kun je dat even in de topic titel vermelden :) Dan vind men de info makkelijker :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
2 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Space Maze: waarom mag hij door elke deur?!?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

Space Maze



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®