Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




21 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 15 maart 2012, 13:11 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3718
Woonplaats: Amersfoort
Uitleg & Review van het spel "Lord of the Rings - Living Card Game", uitgegeven door Fantasy Flight Games, door Nox' Spellenzolder.
Vragen, opmerkingen of verzoekjes, mail mij gerust.
1 - 2 Spelers
60 Minuten Speeltijd

Foutje:
Ik zeg; "Progress fiches die je teveel hebt op een travel location, gaan niet door naar de Current Location."
Dat doen ze dus wel. :oops:

_________________
Bezoek ook mijn Website


Laatst bijgewerkt door Bastiaan_Nox op vr 16 maart 2012, 16:12, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 15 maart 2012, 15:48 
Nederlands Kampioen Dominion 2012
Avatar gebruiker

Berichten: 581
Woonplaats: Schelluinen
Bedankt voor het toevoegen van dit spel.
Ik zal het aan mijn vrouw laten zien, dan kan ze wellicht helpen.

Ik heb het 2x alleen geprobeerd.
1e x was met het Lore deck en dat was een epic fail. De hele tijd was er niks aan de hand, maar ik schoot ook niks op. En dan opeens werd ik gewiped.

2e x was met Leadership en het bekende Theodred -> Aragorn trucje voor zo'n beetje infinite resources. Met de hakken over de sloot wist ik de Ungoliant Spawn te verslaan met slechts 2 heroes over en 0 allies.

Voor single player is het dus toch misschien beter om zelf een deck samen te stellen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 15 maart 2012, 15:52 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Ik heb dit spel voor vanavond op de planning staan.
Ik ben heel benieuwd en zal zeker van te voren dit filmpje eens goed gaan bekijken.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 maart 2012, 12:23 
Amsterdice
Avatar gebruiker

Berichten: 444
Woonplaats: Amsterdam
Hoi Dharquen, Eén foutje heb ik opgemerkt in je review...
Op pagina 14 van het rulebook staat: "Note that if there is an active location, progress tokens are placed on that location until it is explored, AND THE REMAINDER ARE THEN PLACED ON THE CURRENT QUEST". De muntjes die je over hebt bij een travellocation gaan dus niet verloren, zoals in de video wordt gezegd, maar gaan naar de gewone quest kaart die erachter ligt !! Verder een heel knap uitgelegd spel !! Dank je !


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 16 maart 2012, 12:59 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
ja, die was me ook al opgevallen, nadat ik gisteravond eerst de film had bekeken en daarna een eerste poging heb gewaagd.
Het is overigens wel zo dat de tokens verloren gaan als je ze over hebt van een questkaart.
Elke nieuwe questkaart begin je dus met 0.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 maart 2012, 13:34 
Amsterdice
Avatar gebruiker

Berichten: 444
Woonplaats: Amsterdam
Ja Rober, dat heb ik ook proberen op te zoeken maar kon dat eigenlijk nergens vinden ??
Weet je waar dat precies staat ??? (dat je de muntjes niet kan overdragen van questkaart naar questkaart)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 16 maart 2012, 14:05 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Lies, het was even zoeken, maar het staat een beetje verdekt opgesteld op pag 22. "Quest Advancement"

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 maart 2012, 16:15 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3718
Woonplaats: Amersfoort
rober schreef:
Lies, het was even zoeken, maar het staat een beetje verdekt opgesteld op pag 22. "Quest Advancement"

Heerlijk hoe Fantasy Flight haar regels opstelt! :D

Bedankt voor het uitpluizen, Rober.

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 maart 2012, 17:37 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Dharquen schreef:
rober schreef:
Lies, het was even zoeken, maar het staat een beetje verdekt opgesteld op pag 22. "Quest Advancement"

Heerlijk hoe Fantasy Flight haar regels opstelt! :D

Bedankt voor het uitpluizen, Rober.

ja haha.
Ik moest ook ernstig aan jou opmerking daarover denken toen ik het aan het uitpluizen was.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 maart 2012, 11:57 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 944
Woonplaats: Tielt
Ik heb LotR aangeschaft op Spel en begon zo ondertussen wat spijt te krijgen omdat ik het niet gespeeld kreeg. Maar na het zien van jouw filmpje wist ik weer waarom ik het spel kochten. Tegelijk de spelregels gelezen en gisteren voor de eerste keer alleen gespeeld. Ik had wat schrik voor het single player spel maar het speelt wel leuk alleen. Al lijkt het me toch iets eenvoudiger om te winnen met twee spelers.

Ik heb wel nog een vraagje. Als je heroes en/of allies 'commit' voor een quest, dan moet je ze exhausten. Blijven deze kaarten exhausted tot het einde van de ronde (dus tot aan fase 7)? Met andere woorden, klopt het dat deze heroes en/of allies niet meer kunnen ingezet worden als defenders of als attackers tijdens de combat phase?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 25 maart 2012, 13:27 
Nederlands Kampioen Dominion 2012
Avatar gebruiker

Berichten: 581
Woonplaats: Schelluinen
Het klopt dat je heroes exhausted blijven tot de refresh phase (laatste fase van een ronde).

Dit kan dan weer overruled worden door kaarten (Golden Rule = tekst op kaarten > spelregels) zoals bijvoorbeeld Aragorn die een ability heeft, de attachment Unexpected Courage, het event Grim Resolve of zelfs de location Old Forest Road.

Hetzelfde geldt overigens voor je allies.

Dit is ook een deel van de moeilijkheid van het spel. Wil je een ally of hero achterhouden om te defenden als je een monster uit het encounter deck trekt (met threat lager dan die van jou) of gok je het erop?

Met één speler is het wel lastiger dan met twee omdat je deck meer gefocust en divers moet zijn om met alle omstandigheden om te gaan. Voor één speler is het deckbuilding element dan misschien belangrijker.

Ik heb het eerste scenario met het Spirit en Leadership deck gehaald, maar het was wel kantje boord elke keer. Met het Lore deck had ik nauwelijks last van de monsters totdat ze allemaal tegelijk kwamen, maar ik boekte ook totaal geen vooruitgang met questen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 maart 2012, 13:53 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 944
Woonplaats: Tielt
Bedankt om dit even op te helderen. Dan had ik het toch goed voor. Ik was alleen wat in de war toen ik in de spelregels las dat karakters tot het einde van de queut-fase committed blijven. Er staat inderdaad bij dat ze exhausted blijven. Maar ik begon toch even te twijfelen.

Meteen nog eens een potje solo proberen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 13 mei 2012, 20:13 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Stel ik gebruik al mijn karakters voor een quest en exhaust ze dus allemaal. Hoe moet ik mij dan verdedigen? Heb immers geen actieve karakters meer?

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 13 mei 2012, 21:21 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
cab schreef:
Stel ik gebruik al mijn karakters voor een quest en exhaust ze dus allemaal. Hoe moet ik mij dan verdedigen? Heb immers geen actieve karakters meer?

Heel hard bidden dat de monsters je niet aanvallen. :mrgreen:

andere kaarten gebruiken om karakters weer te ready-en.
Ik geloof dat in de leaderdeck een van de heroes zijn eigenschap heeft bv.
En anders heb je geen verdediging en krijgt er tioch iemand schade.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 13 mei 2012, 21:22 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
rober schreef:
cab schreef:
Stel ik gebruik al mijn karakters voor een quest en exhaust ze dus allemaal. Hoe moet ik mij dan verdedigen? Heb immers geen actieve karakters meer?

Heel hard bidden dat de monsters je niet aanvallen. :mrgreen:

andere kaarten gebruiken om karakters weer te ready-en.
Ik geloof dat in de leaderdeck een van de heroes zijn eigenschap heeft bv.
En anders heb je geen verdediging en krijgt er tioch iemand schade.


Euh, maar als ze wel aanvallen wat gebeurd er dan. Hoe brengen ze dan precies schade toe?

Had gehoopt dat je dan exhausted achter een boom verstopt zou liggen en er dus een ronde niks zou gebeuren. Kan echter nergens in de regels vinden wat er gebeurd als al je karakters exhausted zijn en je wordt aangevallen?

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
21 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Videoreviews en speluitleg  
 Feed - Onderwerp - Nox' Spellenzolder - Lord of the Rings "Living Card Game"  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Tags

lord of the rings the living Card game



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®