Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




21 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Carcassonne op vakantie
BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2012, 07:50 
10. Magikus (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 21
Woonplaats: Woerden
Hallo allemaal,

Ik heb dit spel nog nooit gespeeld, maar zou hier op vakantie wel mee willen beginnen. Na de reviews in de spellendatabase gelezen te hebben heb ik de keuze beperkt tot De Stad en de Jubileumeditie. Of is de reisvariant echt veel compacter en daarom de betere koop?

Ingrid

~life should be about fun and games~


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2012, 08:10 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1791
Woonplaats: Geldrop
Als je de reisversie niet hebt, laat deze dan ook in de winkel liggen.
De normale tegels zijn ca 4 x 4 cm, die van de reisversie zijn 3 x 3 cm. ook de horigen zijn een ietsje kleiner.

Het gewone spel kan je eventueel ook in een zak gedaan worden als de doos te groot zou zijn.

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2012, 08:15 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1544
Woonplaats: Meerhout
Inderdaad.. En als je de gewone versie hebt, kan je er later ook nog een uitbreiding bij kopen als het spel je echt bevalt. Bij de reisversie niet omdat de tegels dan niet even groot zijn!

_________________
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2012, 10:11 
7. Vlotte Geesten (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 21
Woonplaats: Woerden
Dank voor de heldere adviezen! Het wordt dan in ieder geval niet de reisversie.

Ik ga me even iets meer verdiepen in de andere twee om een keus te maken. De Stad zag er erg leuk uit met de muren en torens. Nu nog even de Jubileumeditie nader bekijken omdat die zelfs een 9.0 scoort in de spellendatabase.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2012, 10:27 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
De stad ziet er inderdaad erg mooi uit met die muur, maar als stand-alone versie is deze verder niet uitbreidbaar.
De Jubileum-editie is eigenlijk hetzelfde als de basis versie, enkel met wat extra tegeltjes en pespex meeples ipv houten. Hier zijn de uitbreidingen verder prima mee te combineren, mocht je dat ooit op termijn willen.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2012, 10:36 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1544
Woonplaats: Meerhout
Persoonlijk zouden wij ook voor de jubileumeditie kiezen, al is het maar dat je er later de uitbreidingen kan mee combineren. Wij spelen Carcassonne nu eigenlijk zo goed als nooit meer zonder uitbreiding(en)..

_________________
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2012, 12:25 
5. Cartagena (2000)

Berichten: 158
Woonplaats: Delft
Ik zou juist voor de normale doosversie van Carcassonne kiezen. Mochten er nog uitbereidingen bij komen gaat dit makkelijk passen. Dit lijkt mij lastiger bij de jubileumeditie...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2012, 12:32 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1544
Woonplaats: Meerhout
SKABRAM schreef:
Ik zou juist voor de normale doosversie van Carcassonne kiezen. Mochten er nog uitbereidingen bij komen gaat dit makkelijk passen. Dit lijkt mij lastiger bij de jubileumeditie...


Welja, dat hebben wij ook gedaan.. Al is het om beter in de kast te passen ;-) En we zijn heel blij dat we de normale doos gekozen hebben en niet de jubileumeditie.. Je ziet anders vb. geen verschil tussen de 'gewone' horigen en de Volgeling. En het scorebord in de vorm van een horige vonden we ook niet echt een meerwaarde.. Dan zijn het enkel misschien nog die extra tegeltjes..

Maar ik had de jubileumeditie gezegd omdat ze daar tussen twijfelde.. ;)

_________________
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2012, 13:32 
3. Skip-Bo (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 21
Woonplaats: Woerden
Omdat ik niet denk dat het van uitbreidingen gaat komen (mijn man is niet zo gek op spelletjes als ikzelf) ga ik De Stad maar ergens bestellen.
Ik hoop deze ook te kunnen versimpelen om met mijn zoontje van 5 te gaan spelen. Lukt dat niet dat moeten we voor hem de junior versie maar aanschaffen :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2012, 15:03 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Het grote probleem met Carcassonne op vakantie is volgens mij niet het formaat van wat je mee moet nemen, maar de afmeting van de tafel die je ervoor nodig hebt.

Op een camping-tafeltje of terrasje kun je echt geen Carcassonne spelen. Als je in een appartement zit, dan moet het lukken, op een beetje normale eettafel past het spel wel.

Als je het ook met je kind wilt spelen, zou ik toch de basisversie aanraden. Daarvan zijn de regels simpeler (dan laat je in eerste instantie de boeren weg en dan is het zelfs voor relatief jonge kinderen te spelen). In dat geval zou ik eigenlijk Carcassonne Jagers & Verzamelaars willen aanraden, maar volgens mij is die vrijwel nergens meer te krijgen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2012, 15:46 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 503
Woonplaats: Tilburg
Ik wil mijn versie van de Stad verkopen, misschien kunnen we tot iets komen. Stuur maar een berichtje als dat zo is. :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2012, 17:51 
4. Touché (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 21
Woonplaats: Woerden
Mac-S schreef:
Als je het ook met je kind wilt spelen, zou ik toch de basisversie aanraden. Daarvan zijn de regels simpeler (dan laat je in eerste instantie de boeren weg en dan is het zelfs voor relatief jonge kinderen te spelen). In dat geval zou ik eigenlijk Carcassonne Jagers & Verzamelaars willen aanraden, maar volgens mij is die vrijwel nergens meer te krijgen.


Waarom vind je Jagers & verzamelaars nog beter geschikt voor kleine kinderen dan het basisspel?

_________________
~Life should be about fun and games~


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2012, 22:48 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Mac-S schreef:
In dat geval zou ik eigenlijk Carcassonne Jagers & Verzamelaars willen aanraden, maar volgens mij is die vrijwel nergens meer te krijgen.

Daar ben ik het niet mee eens, omdat deze versie niet uit te breiden is. En met alleen het basisspel heb je gewoon vrij weinig tegels en ook nog eens snel bepaalde "gaten" in het spel omdat bepaalde tegels er gewoon niet in zitten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 07 jul 2012, 11:23 
4. Touché (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 21
Woonplaats: Woerden
Toen ik gisterenavond laat een topic tegenkwam dat Carcasonne vs Alhambra heette ging er ineens een belletje rinkelen. Dus heb ik op zolder de voorste spellen eens weggehaald om te kijken wat er nu eigenlijk achter stond en ik vond daar inderdaad onder een dikke laag stof het spel Alhambra. Waarschijnlijk gekocht in 2003, de doos opengemaakt en arghhhhhh! gedacht omdat het er erg ingewikkeld uitziet. Vervolgens in de kast gezet waar het na iedere verhuizing steeds verder naar achteren is gedegradeerd.
Vanochtend het stof er maar eens afgeveegd, de spelregels gelezen en mijn man overgehaald een oefenrondje van een kwartier met me te spelen. De puntentelling snap ik nog niet helemaal, maar het spel zelf vinden we leuk genoeg om mee te nemen op vakantie! :thumbup: wel een flinke doos, maar we vinden er vast wel een plekje voor.

Bedankt voor alle reacties, als ik mijn man op vakantie enthousiast krijg met Alhambra bestel ik Carcassonne zodra we thuis zijn :D .

_________________
~Life should be about fun and games~


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 07 jul 2012, 12:35 
2. Legendary: A Marvel Deck Building Game (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Als je op de camping wilt spelen (ja ik heb gelezen dat je t pas na de vakantie gaat bestellen) zou je ook carcassonne de burcht kunnen kopen. Ik heb het basisspel met een bult uitbreidingen maar speel dit spel eigenlijk alleen maar met mijn vrouw. We spelen niets anders dan de burcht. Dit is carcassonne voor 2 personen. Ook speel je het in een soort van speelbord en kun je dit gemakkelijk op een tafeltje spelen. De moeite waard om je in te verdiepen..

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
21 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Carcassonne op vakantie  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

999 Games, Carcassonne



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®