Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 01 feb 2007, 13:38 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Vanaf mei 2007 komt er uitbreiding op De Ontembare Stad van The Game Master.

Het zal ook vorgesteld worden op Nurnberg.

Meer info: http://www.thegamemaster.nl/nl/nieuws/nieuws.php?id=92

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 mei 2008, 20:16 
-

Berichten: 77
Voor de liefhebbers: inmiddels is de uitbreiding Het Verraad al 2x uitgesteld. De laatste status is volgens de website: "De eerste uitbreiding op De Ontembare Stad, winnaar van De Nederlandse Spellenprijs 2005, wordt in het najaar verwacht. De grote schare fans van dit strategische bordspel voor Grootmeesters wacht al enige tijd op de uitbreiding van De Ontembare Stad. De Zwarte Grootmeester breidt langzaam maar zeker zijn invloed in de stad uit. In september van 2008 kan iedereen kennis met hem maken…"

Persoonlijk vind ik De Ontembare Stad een prima spel, mits met minimaal 3 personen gespeeld in de zogenaamde 'strategische variant'. Ik had het eerder dan Kolonisten in bezit en het heeft er best veel van weg. Het spel heeft een aantal elementen die het voor mij zelfs leuker maken dan het basisspel Kolonisten.

Ik hoop overigens wel dat de aangekondigde uitbreiding een beetje prijs/kwaliteit levert. Bijvoorbeeld vergelijkbaar met de uitbreidingen op Alhambra: leuk prijsje, veel plezier.

Leon


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008, 12:25 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
Op de laaste Ducosim beurs sprak ik Hans Tol die mij verteld dat het eindelijk uitkomt in September!
Wellicht geeft dit weer een nieuwe boost aan het spel. Hij vertelde dat het er een aatal kaarten open komende te liggen i.p.v.
dat je gewoon 1 kaart omdraaid. Je mag dan 1 van die openliggende kaarten kiezen. De geluksfactor zal flink dalen het het spel zal een stuk
strategischer worden aldus Hans Tol. Ik ben nieuwschierig. Het basisspel (met regels voor gevorderde) zat leuk in elkaar als familiespel maar hopelijk
wordt het nu ook iets voor de veelspelers.

Tevens komt er ook een uitbreiding voor Rotterdam. Hans had eerst een complexer spel systeem voor ogen maar het toen teruggebracht naar een
basisversie die er nu ligt. Het spel kunt nu een hoge geluksfactor die dan danig wordt terug gebracht.
In Essen moeten we dus maar even aanschuiven voor een potje met de uitbreidingen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008, 14:15 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
henk.rolleman schreef:
Tevens komt er ook een uitbreiding voor Rotterdam. Hans had eerst een complexer spel systeem voor ogen maar het toen teruggebracht naar een
basisversie die er nu ligt. Het spel kunt nu een hoge geluksfactor die dan danig wordt terug gebracht.
In Essen moeten we dus maar even aanschuiven voor een potje met de uitbreidingen.


http://speel.spellenspektakel.nl/forum/ ... 3005#13005

Mijn bevindingen zijn op deze link te lezen. Ik heb nl het prototype gespeeld van de uitbreiding Masters of Trade - Rotterdam.

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 jul 2008, 12:10 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Het verraad is gepland voor 1 oktober 2008.

Dat is althans te lezen op de site van The Game Master

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008, 19:34 
-

Berichten: 77
Het Verraad, de beloofde uitbreiding op De Ontembare Stad, is inmiddels gepubliceerd.

Citaat: "In dit vervolg op De Ontembare Stad wordt het aantal tactische en strategische alternatieven voor de spelers aanzienlijk uitgebreid."

Zie hier voor meer inhoudelijke info.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Ontembare Stad: Het verraad.  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

Ontembare Stad: Het Verraad, The Game Master



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®