Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2012, 19:27 
8. Stenen Tijdperk (0)

Berichten: 142
Woonplaats: EGEM (België)
Weet iemand of dit spel taalonafhankelijk is? Ik sta nl. op het punt om enkele zaken te bestellen op amazon.de en merk dat het spel daar te koop staat aan 29,98 EUR (incl. levering) en zou het wel durven meebestellen. Punt is echter dat de meeste van mijn medespelers zich storen aan niet NL-elementen in spelletjes...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2012, 19:41 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
Het spel zelf is geheel taalonfhankelijk, bestel gerust!

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 10 sep 2012, 00:32 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 858
Woonplaats: Rotterdam
Ik zou idd niet weten wat er in het spel zelf met teksten is, niets inderdaad. Zorg wel dat je ergens de NL regels vandaan kan toveren, best veel informatie en dan toch fijn om het in een heldere taal te kunnen lezen, tenzij Duits helemaal je ding is natuurlijk.

Verder vind ik het een leuk spel dat graag gespeeld wordt hier.

_________________
"I am a tattooed sexy dancing monkey"


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 10 sep 2012, 07:00 
4. Endeavor (0)

Berichten: 142
Woonplaats: EGEM (België)
Bedankt, het zou om een Engels/Duitse uitgave gaan. Dus die (onbestaande) kennis van het Duits van mij zou nog moeten meevallen. Maar misschien toch maar eerst even rondneuzen of er ergens online NL-spelregels te vinden zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 10 sep 2012, 08:25 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Bored Gaymer schreef:
Ik zou idd niet weten wat er in het spel zelf met teksten is, niets inderdaad. Zorg wel dat je ergens de NL regels vandaan kan toveren, best veel informatie en dan toch fijn om het in een heldere taal te kunnen lezen, tenzij Duits helemaal je ding is natuurlijk.


Even een zijspoortje over heldere taal. Ik heb de afgelopen jaren honderden spelregelboekjes gelezen (en soms vertaald of bewerkt). Ik ken eigenlijk maar één taal die in spellenland de term 'helder' verdient, de Duitse.

Terug naar de vraag: Village is inderdaad taalneutraal.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 10 sep 2012, 12:30 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 858
Woonplaats: Rotterdam
Erwin schreef:
Bored Gaymer schreef:
Ik zou idd niet weten wat er in het spel zelf met teksten is, niets inderdaad. Zorg wel dat je ergens de NL regels vandaan kan toveren, best veel informatie en dan toch fijn om het in een heldere taal te kunnen lezen, tenzij Duits helemaal je ding is natuurlijk.


Even een zijspoortje over heldere taal. Ik heb de afgelopen jaren honderden spelregelboekjes gelezen (en soms vertaald of bewerkt). Ik ken eigenlijk maar één taal die in spellenland de term 'helder' verdient, de Duitse.

Terug naar de vraag: Village is inderdaad taalneutraal.


Dan ga ik er van uit dat jouw Duits in ieder geval uitstekend is. Voor iemand die totaal geen Duits kan of begrijpt, is het dus niet helder. En dat is wat ik bedoelde.

_________________
"I am a tattooed sexy dancing monkey"


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2012, 19:26 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4027
Nederlandse spelregels kun je vaak wel op BoardGameGeek.com vinden. Nu is dit spel nog relatief nieuw in Nederland dus misschien dat het er nog niet op staat, dan zal het een kwestie van tijd zijn verwacht ik ;).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 22 mei 2013, 12:54 
Avatar gebruiker

Berichten: 118
Voor de liefhebbers, Het Dorp kost momenteel 25 euro incl verzending bij amazon.de


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Het Dorp - Village (Pegasus Spiele)  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Tags

999 Games, Het Dorp



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®