Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





132 berichten | Pagina 1 van 9 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 15 sep 2012, 17:55 
Party Animal

Berichten: 497
Spiel in Essen is weer aanstaande en volgens de organisatie zijn er 800 nieuwe uitgaves gepland.
Onders ons zijn er vast spelliefhebbers die bezig zijn geweest om de vele titels van deze lijst op Boardgamegeek en of deze lijst op Spielbox aandachtig te bestuderen.

Is er een spel waar je in het bijzonder naar uitkijk? Heb je er al een gezien die het volgens jou helemaal gaat worden? Heb je het spel al voorbesteld? Of bewandel je direct na opening van de beurs de kortste weg naar de stand van deze uitgever voor een speeltest? En heb je ergens nog een 'hidden gem' gevonden?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 15 sep 2012, 18:06 
Party Animal

Berichten: 497
Keyflower is een spel waar ik het meest naar uitkijk en ik heb het ook al voorbesteld.
Wat ik ook leuk vind is Di Renjie en die zou ik mijn 'hidden gem' willen noemen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 15 sep 2012, 18:08 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 625
Woonplaats: Delft
Weer veel te veel interessante spellen dit jaar, inmiddels 3 spellen in de preoder/kickstarter staan en een lange lijst van spellen die ik wil checken.

Ik voorspel echter dat trains http://www.boardgamegeek.com/boardgame/121408/trains de sleeper hit van dit jaar gaat worden. En misschien wel de eerste deckbuilder die bij mij in de smaak kan vallen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 15 sep 2012, 18:10 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 683
Ik heb vandaag mijn geeklist een beetje geupdate. Natuurlijk ben ik benieuwd naar de nieuwe MP's echter ik vond brawling-barons een spel dat mij erg aanspreekt

_________________
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 15 sep 2012, 19:34 
Stay classy!
Avatar gebruiker

Berichten: 467
Woonplaats: Amsterdam
Ik ga dit jaar voor het eerst naar Essen, en wel op de donderdag. Ik ben bang dat als ik alles wil zien, ik niet veel kan uit proberen maar ik heb Di Renjie en Revolver 2 (+setje promo's) gepreordered. Verder wil ik zeker Seasons, Smash Up, 7 Wonders: Cities (+ hopelijk de esteban promo), King of Tokyo: Power Up! en de spelletjes van Neerlands Odynaut Gaming company oppikken. Interesse heb ik o.a. voor Libertalia, Village, Ginkgopolis, Slavika, Rattus Cartus, Fremde Federn, The Hobbit Card Game van Wallace en bijvoorbeeld CO2. Daarnaast hoop ik nog wat titels van vorig jaar voor een mooi prijsje te vinden.
Heb er zin in!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 15 sep 2012, 19:48 
4. Tikal (1999)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Moet eerlijk zeggen dat ik er niet heel veel spannends tussen vind zitten dit jaar..
Veel "oudere" spellen staan wel op mn lijstje.

Van de nieuwe spellen ben ik erg benieuwd naar Tzolkin: the mayan calender. Erg benieuwd of het alleen een mooi bord/spel systeem is.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 15 sep 2012, 19:50 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Ik kijk erg uit en ben zeer benieuwd naar:
Madeira: Pearl of the Atlantic.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 15 sep 2012, 20:43 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Gezien ik weer 4 dagen sta te demoen zal er voor mij niet veel tijd zijn om dingen te bekijken en/of te proberen. Ik probeer dan ook zo veel mogelijk info van te voren te verzamelen. Ook was ik niet van plan om heel veel mee naar huis te nemen ;)

Ik ben in ieder geval rigoreus door de hele lijst heen gegaan op BGG. Ik heb bijna alles afgestreept wat niet aan deze regels voldeed:
- EN/NL spelregels
- Korter dan 75 minuten
- Min. spelersaantal van 2
- Taalonafhankelijk

Ik speel geregeld met zijn tweeën waar engelse taal op kaartjes nog wel eens een belemmering kan zijn. Daarnaast gaan we niet zo heel snel meer zitten voor een spel van 2 uur. Geregeld hebben we maar kort de tijd. Als het kan zou ik ook wat meer simpele spellen in de categorie tot en met 6 spelers willen, gezien ik ook wel met enige regelmaat met een groepje minder ervaren spelers speel.

In ieder geval kijk ik het meest uit naar deze 2:

Tzolkin
Interessant bord + spelmechanisme. Artwork van het bord bevalt me ook. Ik wacht nog op spelregels en wat de gears zullen betekenen voor de prijs.

The Cave
K2 bevalt me erg goed. The Cave is van dezelfde auteur, maar dit keer gaan we de grotten in. Benieuwd wat dit spel inhoudt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 15 sep 2012, 21:10 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1050
Woonplaats: Amersfoort
Eigenlijk kijk ik nergens naar uit. Ik zal de BGG lijst nog wel even doornemen, maar verwacht niet met bijzonder veel nieuws terug te komen. Mijn verzameling is wel zo'n beetje groot genoeg.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 15 sep 2012, 21:26 
4. Tikal (1999)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Iemand zich al verdiept in archipelago? Looks heeft t in ieder geval..

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 16 sep 2012, 00:57 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
kezuskrijst schreef:
Weer veel te veel interessante spellen dit jaar, inmiddels 3 spellen in de preoder/kickstarter staan en een lange lijst van spellen die ik wil checken.

Ik voorspel echter dat trains http://www.boardgamegeek.com/boardgame/121408/trains de sleeper hit van dit jaar gaat worden. En misschien wel de eerste deckbuilder die bij mij in de smaak kan vallen.


Dit leek mij een interessante titel van Japon Brand. Heb 'm samen met het kaartspelletje over treintjes besteld.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 16 sep 2012, 07:33 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 683
Voorlopig vind ik Trains best prijzig maar staat wel hoog op de lijst

_________________
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 16 sep 2012, 08:37 
4. Airlines Europe (2011)

Berichten: 162
Woonplaats: Herent - België
Bij mij stond Trains ook al een hele tijd hoog op het verlanglijstje. 52 euro is niet goedkoop, maar tenzij het spel wordt opgepikt door een grote uitgever, is dat echt wel de goedkoopste prijs waaraan we het kunnen kopen. (laten opsturen vanuit japan is echt niet betaalbaar...)

Voor de rest kijk ik nog heel hard uit naar among the stars, de uitbreiding van Troyes en Seasons. Ik ben ook benieuwd om Ginkgopolis te zien!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 16 sep 2012, 08:41 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 683
jopla schreef:
Bij mij stond Trains ook al een hele tijd hoog op het verlanglijstje. 52 euro is niet goedkoop, maar tenzij het spel wordt opgepikt door een grote uitgever, is dat echt wel de goedkoopste prijs waaraan we het kunnen kopen. (laten opsturen vanuit japan is echt niet betaalbaar...


Dat begrijp ik maar het voelt gewoon duur.

_________________
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 16 sep 2012, 10:04 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Jorrit schreef:
Iemand zich al verdiept in archipelago? Looks heeft t in ieder geval..

En prijs ook. Toen ik die zag heb ik het spel meteen laten vallen. 't Is weer zwaar semi-realistisch spul om 'atmosfeer' op te wekken, en dan word ik standaard achterdochtig omdat het spel in zulke gevallen slechts zelden meekomt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
132 berichten | Pagina 1 van 9 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 9  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Spiel 2012: Welk spel kijk je het meest naar uit?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags

Spiel 2012



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®