Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



30 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Spiel 2012 is voorbij
BerichtGeplaatst: zo 21 okt 2012, 20:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
Om 18.00 uur heeft Spiel 2012 na vier dagen speelplezier de deuren gesloten. Volgens het slotbericht van de organisator heeft de 30e editie van de Internationale Spieltage 149.000 bezoekers uit alle werelddelen naar het beursgebouw gelokt. Dit is een stijging van 2.000 bezoekers ten opzichte van vorig jaar.
De beurs vond dit jaar plaats tijdens de herfstvakantie in de deelstaat Nordrhein-Westfalen. De stroom kids en families was nu wat beter over de beursdagen verdeeld. Op donderdag was het relatief druk, op vrijdag en zaterdag leek het zomerweer een extreme drukte op de beursvloer te voorkomen. De zondag heb ik niet meer meegemaakt.
een blik op hal 10/11
Op andere terreinen zijn weer records gesneuveld. Dit jaar waren er 827 standhouders uit 37 landen, die meer dan 800 nieuwe producten presenteerden. Ook de beursvloer was groter dan ooit. Leek het gebruikte gedeelte van hal 7 vorig jaar nog een stiltecentrum, dit jaar was ook deze hal op een goede manier in de beurs geïntegreerd.
Spiel 2013 zal plaatsvinden van 24 t/m 27 oktober 2013. Wellicht hoopt men door de opname van het begin van de wintertijd de weergoden gunstiger te stemmen. Een spellenbeurs zonder strandweer trekt immers meer bezoekers. Ik ben benieuwd in welke hallen de volgende editie van de beurs zal plaatsvinden. Er zit een sloop van de hallen 4 t/m 12 in de pijpleiding, die volgens het magazine van Messe Essen in september 2013 zal beginnen. Op en rond Spiel 2012 hoorde je echter niets over dit onderwerp. We zullen zien waar volgend jaar onze speeltafels staan.

Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2012/10/21/spiel-2012-is-voorbij/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 okt 2012, 21:39 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 858
Woonplaats: Rotterdam
Dit jaar voor de tweede keer gegaan en heb het een stuk positiever ervaren in vergelijking met vorig jaar. Toen zijn we 1 dag in het weekend gegaan en kwam gewoon veels te veel tijd tekort om echt op mijn gemak te kunnen kijken/zoeken.

Dit jaar zijn we donderdag en vrijdag gegaan. Gemixte gevoelens. Aan de ene kant had ik nu veel meer de tijd om rustig alles te kunnen bekijken en was ik meer voorbereid (plattegrond bij me, en alles aangestipt waar ik wilde kijken). Vorig jaar verwachtte ik meer een klein sportzaaltje...dus was nogal overweldigd :mrgreen:

Andere dingen stonden me dan weer tegen. Voor een internationale beurs, vond ik het erg Duits-only. Engelse varianten van spellen waren er soms gewoon niet, of soms zelfs 2 x duurder dan de Duitse versie. Ik ben zo'n kneus die de doos ook belangrijk vind, en sommige Duitse titels vind ik gewoon tenenkrommend. Ook bijvoorbeeld Dungeon Petz, waar bij de duitse versie met grote letters DEUTSCHE AUFGABE ofzoiets opstaat.

Veel lege kraampjes gezien, of kramen die al uitverkocht waren (op donderdag!) vanwege pre-orders. Handig. Ook enkele kramen die een bepaalde zendig niet op tijd hadden gekregen en dus beloofde spellen niet konden verkopen.

Days Of Wonder die gewoon winkelprijzen hanteerde voor spellen (Pirate's Cove voor 45 euro bijvoorbeeld). Queen Games die verschillende combi-prijzen hanteerde voor Escape. Ook laten ze mensen betalen voor een 'gratis' stickervel. Oftewel, personeel die zonder goede instructies achter een kraam staan.

Ook heb ik bij twee spellen (bij verschillende uitgevers) gehad dat de doos bewerkt was met een stencilmes. Gelukkig deed Artipia Games daar niet moeilijk om, om de doos te wisselen met een ander exemplaar. Bij Queen Games ging het met pijn en moeite.

Ook was ik een beetje verbaasd om op vrijdag al flinke prijsverlagingen te zien van spellen. Zelfs van spellen die goed verkochten, zoals Escape. Ik heb 72 euro betaald op donderdag voor het basisspel, de uitbreiding, 2 promos en een stickervel. Een dag later was dit nog 57 euro. Ouch!

Ook de demonstraties waren weer tenenkrommend. Duisters die met slecht Engels een spel uitleggen, waarbij ze (blijkt uiteindelijk) de helft van de spelregels gewoon overslaan. Inclusief cruciale regels.

Hoe dan ook, we hebben aardig wat geshopt die twee dagen en heb het prima naar mijn zin gehad. Mijn reisgenoten ook. Enige minpunt voor mij was de prijsdaling van Escape op vrijdag. Ik had verwacht dat spellen op zaterdagmiddag en zondag wel goedkoper zouden zijn. Volgende keer dan toch maar op zaterdag en zondag gaan. 8)

Volgend jaar (hopelijk) weer, mits de hal open is dan. Ik weet niet hoe groot hal 1-3 zijn, maar het lijkt mij weinig. Andere locatie/stad misschien?

_________________
"I am a tattooed sexy dancing monkey"


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 okt 2012, 21:55 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Bored Gaymer schreef:
Ook de demonstraties waren weer tenenkrommend. Duisters die met slecht Engels een spel uitleggen, waarbij ze (blijkt uiteindelijk) de helft van de spelregels gewoon overslaan. Inclusief cruciale regels.
............
Volgend jaar (hopelijk) weer, mits de hal open is dan. Ik weet niet hoe groot hal 1-3 zijn, maar het lijkt mij weinig. Andere locatie/stad misschien?


Zeer veel slecht uitgelegde spellen inderdaad, mee eens!

Andere stad/locatie hoop ik wel binnen een 2/3 uur rijden te kunnen bereiken!
En ik vind een hotel aan de Rüttenschneiderstrasse, met alle winkeltjes en restaurantjes wel zo relaxed. Dat zou ik echt missen!

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 okt 2012, 21:58 
Rooster Booster

Berichten: 98
Woonplaats: zedelgem
Met verschillende standhouders gesproken en volgend jaar zijn inderdaad werkzaamheden gepland. Spiel 13 zal inderdaad in andere hallen doorgaan en het zal zoeken worden naar de diverse standhouders.
In ieder geval blijven ze op dezelfde locatie.


Laatst bijgewerkt door spelenopzolder op zo 21 okt 2012, 22:00, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 21 okt 2012, 21:59 
Bronzen Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 8492
Woonplaats: Groningen
Ik denk dat hal 1, 2 en 3 net zo groot zijn als de beurs nu minus hal 7.

Afbeelding

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door grunnboy op zo 21 okt 2012, 22:05, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 21 okt 2012, 22:04 
Rooster Booster

Berichten: 98
Woonplaats: zedelgem
Wat ons opgevallen is, is dat de spellen een flink stuk duurder geworden zijn in de laatste 2 à 3 jaar. De prijsverschillen tussen de diverse winkels zijn ook véél kleiner geworden, als die er al zijn. Vroeger was dit absoluut niet zo en was een prijsvergelijking echt wel de moeite. Nu bijna niet meer (op een paar uitzonderingen na natuurlijk).


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2012, 13:47 
8. The Resistance (2009)
Avatar gebruiker

Berichten: 593
Woonplaats: Hove
Bored Gaymer schreef:
Ook was ik een beetje verbaasd om op vrijdag al flinke prijsverlagingen te zien van spellen. Zelfs van spellen die goed verkochten, zoals Escape. Ik heb 72 euro betaald op donderdag voor het basisspel, de uitbreiding, 2 promos en een stickervel. Een dag later was dit nog 57 euro. Ouch!


Ik heb vrijdag inderdaad 57 euro betaald voor Escape en de eerste uitbreiding. Ik heb die 2 promo's en het stickervel wel niet gezien. Kreeg je die aangeboden bij de Queen stand?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2012, 14:25 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Mij viel het vooral op dat het zondag erg rustig was ... (voor een zondag).

Wat betreft Spiel 2013
Net even op de site van de messe gekeken
Het huidige gebruik is 31785 m² (Hal 4 t/m 12, hal 7 en de Galerie niet meegerekend.)
Hal 1, 2 en 3 zijn samen: 34440m², dus 3500 m² meer. En indien nodig, hal 1 heeft nog een extra verdiep van 8150 m².
Dus qua ruimte zal er geen probleem zijn, alleen is iedereen zijn vaste plaats kwijt.

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2012, 14:37 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
syroit schreef:
Mij viel het vooral op dat het zondag erg rustig was ... (voor een zondag).

Wat betreft Spiel 2013
Net even op de site van de messe gekeken
Het huidige gebruik is 31785 m² (Hal 4 t/m 12, hal 7 en de Galerie niet meegerekend.)
Hal 1, 2 en 3 zijn samen: 34440m², dus 3500 m² meer. En indien nodig, hal 1 heeft nog een extra verdiep van 8150 m².
Dus qua ruimte zal er geen probleem zijn, alleen is iedereen zijn vaste plaats kwijt.


Oeh, dan moet ik mijn routeplanner gaan aanpassen voor volgend jaar
En misschien alvast een mooi plekje gaan uitzoeken.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2012, 14:51 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
rober schreef:
syroit schreef:
Mij viel het vooral op dat het zondag erg rustig was ... (voor een zondag).

Wat betreft Spiel 2013
Net even op de site van de messe gekeken
Het huidige gebruik is 31785 m² (Hal 4 t/m 12, hal 7 en de Galerie niet meegerekend.)
Hal 1, 2 en 3 zijn samen: 34440m², dus 3500 m² meer. En indien nodig, hal 1 heeft nog een extra verdiep van 8150 m².
Dus qua ruimte zal er geen probleem zijn, alleen is iedereen zijn vaste plaats kwijt.


Oeh, dan moet ik mijn routeplanner gaan aanpassen voor volgend jaar
En misschien alvast een mooi plekje gaan uitzoeken.

Jij staat toch maar achter de zelfde stand vier dagen lang. :lol:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2012, 14:54 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Misth schreef:
Jij staat toch maar achter de zelfde stand vier dagen lang. :lol:

Jij weet niet hoelang hij opzoek is naar die ene stand ... Als nu alles in een keer ander wordt, wordt het helemaal moeilijk voor hem.
Ik ga nu maar even zwijgen want ik heb nog wat tegoed van Robèr :D

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2012, 14:57 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
syroit schreef:
Misth schreef:
Jij staat toch maar achter de zelfde stand vier dagen lang. :lol:

Jij weet niet hoelang hij opzoek is naar die ene stand ... Als nu alles in een keer ander wordt, wordt het helemaal moeilijk voor hem.
Ik ga nu maar even zwijgen want ik heb nog wat tegoed van Robèr :D

:think: :twisted:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2012, 20:43 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 858
Woonplaats: Rotterdam
woozle schreef:
Ik heb vrijdag inderdaad 57 euro betaald voor Escape en de eerste uitbreiding. Ik heb die 2 promo's en het stickervel wel niet gezien. Kreeg je die aangeboden bij de Queen stand?


Ja, die lagen daar volop. Promo #1 was 4 euro, Promo #2 was 4 euro en de stickers waren 4 euro.
Een dag later waren de stickers gratis inbegrepen voor iedereen die minimaal het basisspel kocht, zeiden ze.

Ik had donderdag namelijk het spel al gekocht, 's avonds gespeeld en een vriend van me vond t zo tof, die heeft m vrijdag meteen gekocht en dus voor bijna 15 euro minder.
Voelde me daar wel een beetje genaaid door. Ach ja...Volgende keer zal ik niet zo gretig zijn om een spel te komen waar er nog honderden van achter de balie liggen. :mrgreen:

_________________
"I am a tattooed sexy dancing monkey"


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2012, 20:58 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Bored Gaymer schreef:
Ik had donderdag namelijk het spel al gekocht, 's avonds gespeeld en een vriend van me vond t zo tof, die heeft m vrijdag meteen gekocht en dus voor bijna 15 euro minder.
Voelde me daar wel een beetje genaaid door. Ach ja...Volgende keer zal ik niet zo gretig zijn om een spel te komen waar er nog honderden van achter de balie liggen. :mrgreen:


Zo doet Queen Games nou eenmaal zaken, zowel bij consumenten als bij winkeliers.
Hun spellen moet je nooit te snel kopen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2012, 21:25 
4. Lewis & Clark (2013)
Avatar gebruiker

Berichten: 593
Woonplaats: Hove
Bored Gaymer schreef:
woozle schreef:
Ik heb vrijdag inderdaad 57 euro betaald voor Escape en de eerste uitbreiding. Ik heb die 2 promo's en het stickervel wel niet gezien. Kreeg je die aangeboden bij de Queen stand?


Ja, die lagen daar volop. Promo #1 was 4 euro, Promo #2 was 4 euro en de stickers waren 4 euro.
Een dag later waren de stickers gratis inbegrepen voor iedereen die minimaal het basisspel kocht, zeiden ze.

Ik had donderdag namelijk het spel al gekocht, 's avonds gespeeld en een vriend van me vond t zo tof, die heeft m vrijdag meteen gekocht en dus voor bijna 15 euro minder.
Voelde me daar wel een beetje genaaid door. Ach ja...Volgende keer zal ik niet zo gretig zijn om een spel te komen waar er nog honderden van achter de balie liggen. :mrgreen:


Mm, blijkbaar gemist dus. Volgende keer een beetje beter rondkijken :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
30 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Spiel 2012 is voorbij  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Tags

Spiel 2012



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®