Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





34 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2012, 00:00 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 1298
Woonplaats: Heemskerk
Ik zit al enige tijd te twijfelen of ik wel of niet Vampire Empire zal kopen. Ik heb het helaas niet kunnen spelen op Spiel en kan ook geen reviews er over vinden.

Ik heb mij vorig jaar ontzettend verbrand aan (IMHO) slechte spellen van White Goblin zijnde Panic Station en Revolver.
Om dit te verkomen wil ik eerst meer weten van een spel.

Heeft iemand dit spel al gespeeld en wat zijn de bevindingen?


Sent from my Atari 2600 using Tapatalk

_________________
Reiki & readings https://www.athousandreasons.nl/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2012, 12:20 
6. BattleLore (2006)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
meijerc schreef:
Ik zit al enige tijd te twijfelen of ik wel of niet Vampire Empire zal kopen. Ik heb het helaas niet kunnen spelen op Spiel en kan ook geen reviews er over vinden.

Ik heb mij vorig jaar ontzettend verbrand aan (IMHO) slechte spellen van White Goblin zijnde Panic Station en Revolver.
Om dit te verkomen wil ik eerst meer weten van een spel.

Heeft iemand dit spel al gespeeld en wat zijn de bevindingen?


Sent from my Atari 2600 using Tapatalk


Ik ben misschien niet geheel onpartijdig, maar voor mij persoonlijk is Vampire Empire één van de leukste nieuwe titels van WGG. De potjes die ik speelde tot dusverre, waren altijd spannend tot het einde, en met de asymmetrische decks zelfs op het moment dat ik wat domme dingen deed :wink: .

Wat mij opviel op Spiel, was enerzijds dat veel mensen die het spel speelden er later ook mee naar huis gingen (maar dat zegt in jouw geval waarschijnlijk niets, omdat dat met onze topper Revolver en Revolver 2 ook steevast het geval is; jammer dat je dat spel 'zo slecht' vindt; de groep Revolver-fans breidt zich nog wekelijks flink uit).
Anderzijds viel me op dat een aantal spelers hulp nodig heeft bij de tactische mogelijkheden die het spel biedt en dat sommigen niet doorzien hoe je enorm kunt bluffen in dit spel (en er voor kunt zorgen dat bijvoorbeeld de dorpelingspeler zijn eigen dorpelingen per ongeluk aanvalt en laat sneuvelen). Dat maakte uitleggen op Spiel soms wel lastig: door wat voorbeelden te geven van de mogelijkheden tot bluf en op het verkeerde spoor zetten, gaf je als demonstrateur soms misschien al iets te veel van het spel prijs, maar ja; het is ook zonde als men het spel niet doorgrondt en niet ziet met welke mogelijkheden je je tegenstander enorm kunt verwarren.

In de spoiler alvast 2 bluftips voor de vampierspeler. Niet kijken dus, als je het allemaal zelf uit wilt vinden. In dit spel spelen bluf, gezichtsuitdrukkingen en tabletalk een belangrijke rol. Als je daar van houdt, en je houdt van sfeervol en bijzonder artwork, is dit je spel in mijn optiek.

1. Een gevaarlijke strategie voor de vampierspeler, maar wel één met leuke mogelijkheden: val met een dorpeling of vampier een vampier van jezelf aan. Dan maar duimen dat de dorpelingspeler 'm gaat én weet te verdedigen en vervolgens vermoed dat de vampier die je aanviel een dorpeling is ;) Nogmaals; een gevaarlijke en risicovolle strategie, maar als ie werkt, is ie wel zéér sterk!
2. Block het spelen van 2 holy water kaarten: de dorpelingspeler zal mogelijk denken dat je je info niet prijs wilt geven, omdat het een vampier betreft. Hij zal in zijn volgende beurt mogelijk die dorpeling aanvallen, waarna jij lekker achterover kunt leunen en kunt genieten van het schouwspel :lol:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2012, 12:27 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 1298
Woonplaats: Heemskerk
Bedankt voor de uitgebreiden uitleg. Ik zal eens kijken of ik deze voor een mooie prijs op de kop kan tikken.


Sent from my Atari 2600 using Tapatalk

_________________
Reiki & readings https://www.athousandreasons.nl/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 23 okt 2012, 10:46 
8. Istanbul (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
meijerc schreef:
Bedankt voor de uitgebreiden uitleg. Ik zal eens kijken of ik deze voor een mooie prijs op de kop kan tikken.


Sent from my Atari 2600 using Tapatalk


In principe demonstreren we 'm niet op het SpellenSpektakel. Mocht je er zijn, klamp me effe aan, dan vinden we vast ergens een tafeltje (plus/minus 30 minuten + 5 minuten uitleg).


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 23 okt 2012, 10:49 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 1298
Woonplaats: Heemskerk
Dank voor het aanbod maar ik ga niet naar het spellenspektakel.


Sent from my Atari 2600 using Tapatalk

_________________
Reiki & readings https://www.athousandreasons.nl/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012, 11:08 
10. Escape: Zombie City (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Ondanks dat we in principe geen tafel hadden voor Vampire Empire op SpellenSpektakel, waren er toch mensen die wisten dat ik het spel bij me had en uit kon leggen... Ik werd dan ook met enige regelmaat aangeklampt voor een demonstratie :wink: Uiteindelijk is Vampire Empire dit weekend toch 5 keer op tafel gekomen en als ik goed heb geteld, heeft het ook weer 5 keer tot een aanschaf geleid (mensen zwaaiden na aankoop vrolijk met hun tasjes :D ). Gisteren om half zes begon ik aan de laatste demonstratie van dit spel, en het stel dat ik aan tafel had twijfelde tussen aanschaf van Het Verboden Eiland of Vampire Empire (eigenlijk niet te vergelijken, natuurlijk)... Uiteindelijk kon ik toch de 100% score noteren voor dit spel :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012, 11:46 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 1298
Woonplaats: Heemskerk
Wanneer kom je het mij uitleggen?


Join Amsterdam's gaming club via FB: SC Cultes des Goules

_________________
Reiki & readings https://www.athousandreasons.nl/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012, 12:02 
5. Torres (1999)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
meijerc schreef:
Wanneer kom je het mij uitleggen?


Join Amsterdam's gaming club via FB: SC Cultes des Goules


Op welke evenementen ben je aanwezig?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012, 12:23 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 1298
Woonplaats: Heemskerk
Ducosim eventueel. Verder op mijn eigen SC evenemten.


Join Amsterdam's gaming club via FB: SC Cultes des Goules

_________________
Reiki & readings https://www.athousandreasons.nl/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012, 12:36 
Queen of Tokio
Avatar gebruiker

Berichten: 361
Woonplaats: Betekom
Ik hoor bij 1 van die 5 gelukkige koppels die het spel door Bartjes uitgelegd kregen en moet zeggen, heel leuk spel! Onze tafel ligt vol met spellen gekocht in Essen en nu ook Eindhoven, en Vampire Empire is het 1e dat we opnieuw gespeeld hebben na thuiskomst. Zegt alles me dunkt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2012, 14:06 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Op boardgamegeek is inmiddels een review geplaatst, wellicht dat je daar iets aan hebt:
http://www.boardgamegeek.com/thread/876 ... oody-fight


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2012, 15:17 
5. Torres (1999)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Kaelan schreef:
Ik hoor bij 1 van die 5 gelukkige koppels die het spel door Bartjes uitgelegd kregen en moet zeggen, heel leuk spel! Onze tafel ligt vol met spellen gekocht in Essen en nu ook Eindhoven, en Vampire Empire is het 1e dat we opnieuw gespeeld hebben na thuiskomst. Zegt alles me dunkt.


Heel graag gedaan! :)
En ENORM veel plezier nog met je aankoop!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2012, 16:17 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Lijkt mij eigenlijk ook wel best een toppertje!? :D misschien had ik die moeten kiezen ipv Revolver 2 ;), ik heb dat spel nu zo vaak uitgelegd dat het even rust nodig heeft ;).


Laatst bijgewerkt door 16 Feet Pauly op di 30 okt 2012, 16:20, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2012, 16:17 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
meijerc schreef:
Ducosim eventueel. Verder op mijn eigen SC evenemten.

Op de Ducosimbeurs van 10 november zal Vampire Empire gedemood worden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2012, 16:18 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 1298
Woonplaats: Heemskerk
Super!


Join Amsterdam's gaming club via FB: SC Cultes des Goules

_________________
Reiki & readings https://www.athousandreasons.nl/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
34 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Vampire Empire: goed/slecht/huilen?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Vampire Empire, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®