Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




33 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Age of Empires III
BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2007, 22:22 
Matroos

Berichten: 45
Woonplaats: Edam
De bordspelversie van Age of Empires III is zojuist uit in de VS. Is er iemand die misschien weet of dit spel ook in Europa (en dus ook in Nederland) uit komt? En zo ja: wanneer?
Ook las ik wat geruchten over een NL-versie! Weet iemand daar misschien ook iets (meer) van?

Alvast bedankt!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 jun 2007, 08:15 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 56
Woonplaats: Pellenberg
Geen idee eigenlijk. Donderdagavond ga ik wel naar een spellenavond van een kameraad en het thema van die avond is " bordspel age of empires " , dus ik vermoed dat die een in zijn bezit heeft. Want het ging over het nieuwe bordspel dat pas uit was , mailde die igsteren.
Ik ben wel eens benieuwd wat het gaat geven.

_________________
http://www.spellenhut.be


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 jun 2007, 19:19 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Ik heb 'm vorige week in Engeland besteld (samen met Phoenicia en Canal Mania II). De Duitse distributeur Pro Ludo krijgt de Engelstalige versie in juli binnen. Die zal dan wek opduiken bij de bekende postorderwinkels. Ik neem aan dat PS Games het spel in Nederland zal distribueren.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 jun 2007, 06:26 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 56
Woonplaats: Pellenberg
Ik heb het gisteren gespeeld en ik moet zeggen dat het zeker en vast de moeite is hoor. Het princiepe is zowat soortegelijk voor een deel als Caylus voor de afwerking van de rondes en de pionnen zetten.
Zeker wel een aanrader. Het is voor mij beter meegevallen dan gedacht.

Greetz Kim

_________________
http://www.spellenhut.be


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2007, 21:25 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Mijn eerste indruk:

http://www.bordspel.com/recensies.html


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2007, 22:31 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Erwin schreef:


Door je enthousiaste en gedegen beschrijving heb ik dit spel aan mijn lijst van "interessante en nog te spelen spellen" toegevoegd.

Op de website der websites op spellengebied vond ik de volgende link http://www.boardgamegeek.com/game/22545 met diverse foto's, beschrijvingen en vooral enthousiaste ervaringen.

Het viel me verder op dat dit spel na 244 waarderingen al op plaats 72 staat in de ranking dus ook dat belooft wat :D .


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 30 jun 2007, 08:47 
la Vida
Avatar gebruiker

Berichten: 498
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen
Nu maar hopen dat Erwin gelijk krijgt met het gerucht van een Nederlandstalige editie. Lijkt me een prachtige titel voor QWG trouwens.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 30 jun 2007, 12:09 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Viva schreef:
Nu maar hopen dat Erwin gelijk krijgt met het gerucht van een Nederlandstalige editie. Lijkt me een prachtige titel voor QWG trouwens.


De waarde van geruchten is beperkt, maar je weet maar nooit.

AoE III is wat mij betreft een mooie titel voor QWG, die prima zou passen bij hun andere kroonjuwelen.

Bij QWG vindt zo'n spel ook mensen met kennis van zaken en een gevoel voor presentatie en ondersteuning van zo'n mooi product.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 30 jun 2007, 22:13 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
Het viel me verder op dat dit spel na 244 waarderingen al op plaats 72 staat in de ranking dus ook dat belooft wat :D .[/quote]


Het spel staat nu al op 18 en de reviews klinken er goed!.
Alleen denk ik niet dat ik kan wachten op een Nederlands Editie ;)


Laatst bijgewerkt door henk.rolleman op za 13 okt 2007, 21:59, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 jul 2007, 09:07 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 56
Woonplaats: Pellenberg
Ja wij kunnen er ook niet op wachten maar eigenlijk kan je gerust de engelse editie kopen er staat wel tekst op de kaartjes maar geen onverstaanbare. Dan download je ergens de nederlandse tekst of ge zet de engelse regles in een vertaler ergens en dan heb je ook de nederlandse hooflijnen.

_________________
http://www.spellenhut.be


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2007, 22:45 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
Inmiddels heb ik het spel 3 maal gespeeld en het bevalt mij nog steeds zeer goed. Na mate het spel vordert nemen de keuze mogelijk heden toe. Afgelopen woensdag heb ik het met z'n zessen gedaan en verschillende tactieken werden er gebruikt. Uiteindelijk lagen de eind scores dicht bij elkaar. Mocht je op Spiel een Engelse editie tegen komen dan is hij zeker het kopen waard. Er staat weinig teksten op de kaartjes en de handleiding is prima te volgen.

Ik heb alleen nog twee regel vraagjes

Wanneer je twee eigen kolonisten in het Warefare vak plaatst mag je dan ook twee maal de zelfde actie uitvoeren? Bijvoorbeeld je heb twee soldaten staan Peru waarmee je de eerste actie een oorlog tegen bijvoorbeeld de rode tegenstander mag je dan vervolgens als tweede actie ook nog een keer in Peru een tweede oorlogsactie uitvoeren tegen rood of een ander kleur? Je valt dus twee maal aan met de zelfde soldaten?


Wanneer je bij plaatsing in het initiatief vak als eerste aan de beurt bent mag je dan eerst passen zodat andere eerst hun positie kiezen zodat je later je kolonist nog eventueel wat meer naar rechts kan plaatsen zodat je meer inkomsten krijgt?

Wanneer de plaatsing in het initiative


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 okt 2007, 16:15 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 224
Woonplaats: Sint Truiden/ Belgie
Wat de Nederlandse versie betreft, kunnen er wel wat licensie problemen zijn. Toen Eagle games opgekocht is door Funagain, hebben ze dit spel meegekocht. Voor wat ik ervan weet, is AoE3, alhoewel uitgegeven door Tropical games, toch een 'Funagain exclusive' en dus enkel via hen te verkrijgen.

In hun ogen zijn we natuurlijk kleine garnalen en misschien dat er toch een Nederlandstalige uitgave komt. Ik heb ondertussen de Engelse versie thuis liggen en kijk ernaar uit om ze op tafel te leggen.

_________________
We worden niet te oud om te spelen. We worden wel oud omdat we niet spelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 okt 2007, 16:40 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Musti schreef:
Toen Eagle games opgekocht is door Funagain, hebben ze dit spel meegekocht. Voor wat ik ervan weet, is AoE3, alhoewel uitgegeven door Tropical games, toch een 'Funagain exclusive' en dus enkel via hen te verkrijgen.


Jouw kennis van de feiten is zeer wankel. Eagle Games is NIET opgekocht door Funagain, ze hebben uitsluitend de voorraad spellen opgekocht. Verder is AoE III GEEN Funagain exclusive. Dit spel is ook bij andere Amerikaanse webshops te koop.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2007, 17:42 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 224
Woonplaats: Sint Truiden/ Belgie
En zo is ook dat weer uitgeklaard :wink:

_________________
We worden niet te oud om te spelen. We worden wel oud omdat we niet spelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jan 2008, 11:01 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
QWG maakte van het weekend bekend dat ze dit prachtige spel in Nederland gaan uitgeven. De release staat voor midden April 2008 gepland. Het betreft een volledig nederlandse versie (bord, kaarten, doos en spelregels) met zelfs een tweetal nieuwe bonustegels in de doos.

Voor de genteresseerden: Het spel is voor de prijs van EUR 49,95 voor te bestellen via info@qwggames.nl. Als je ook Caylus Magna Carta bij hen voorbesteld (EUR 27,50) krijg je een korting van 20% op Age of Empires. Deze actie is geldig tot en met 31 januari 2008.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
33 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Age of Empires III  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

Age of Empires III, QWG Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®