Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





16 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Enkele Alhambra vraagjes
BerichtGeplaatst: wo 20 maart 2013, 12:21 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1544
Woonplaats: Meerhout
Wij hebben enkele vraagjes over Alhambra :)

1. Hoe gebeurd de puntentelling bij gelijkstand? Volgens de regels worden de punten dan gedeeld, maar wat gebeurd er dan met de 2e/3e plaats?

Bv. Puntenverdeling voor de groene gebouwen: 1e: 20pt. ; 2e: 12pt. ; 3e: 5pt.

Els: 4
Ralda: 4
Dirk: 2

Dus Els & Ralda krijgen elk 10 punten (elk de helft van de 1ste plaats?)
Maar krijgt Dirk dan 12 punten (2e plaats) of 5 punten (3e plaats)?

2. Wij hebben de nieuwste versie van Alhambra en die kartonnetjes (reserveveld of hoe noemt het?) lijken bij ons maar half :eh:

Even een foto ter verduidelijking:
Bijlage:
De bijlage Alhambra.gif is niet langer beschikbaar.


Op alle foto's op BGG (én in de spelregels) lijken die dus groter, alsof wij maar de helft gekregen hebben.. Want de letter 'R' staat er ook maar gedeeltelijk op.. Zijn er nog mensen met dit probleem?

3. Aangezien er in 2011 een nieuwe druk is gekomen van Alhambra, zouden er dan van de uitbreidingen ook nieuwe druks op komst zijn?

_________________
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 20 maart 2013, 12:43 
Rooster Booster

Berichten: 81
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht
1) In jouw voorbeeld: De punten voor de 1e en 2e plaats worden opgeteld en gedeeld door 2. Dus 20 +12 = 32/2 is 16 pnt per persoon. Als de deling een oneven getal is dan wordt het naar beneden afgerond (vb som is 19/2 is 9,5 wordt dus 9). De derde persoon krijgt dus ook de punten van de daadwerkelijke 3e plaats, dus 5 punten.

2) Reservebordje klopt inderdaad niet, hoort een volledig omlijnd vierkant te zijn, waar de letter "r" volledig in staat. Wellicht kan de klantenservice uitkomst bieden?

3) De inhoud en het design van de uitbreidingen zijn in al die jaren niet veranderd. De uitbreidingen zijn ook nog leverbaar. Ik denk dat alle versies met elkaar gecombineerd kunnen worden, of snap ik nou de vraag niet?

Greetz
Delphi


Laatst bijgewerkt door Delphi op wo 20 maart 2013, 14:08, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 20 maart 2013, 13:29 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Ik ben het eens met bovenstaande antwoorden van vraag 1 en 2. Van vraag 3 is het antwoord: geen idee, de tijd zal het leren.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 maart 2013, 13:29 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1544
Woonplaats: Meerhout
Delphi schreef:
1) In jouw voorbeeld: De punten voor de 1e en 2e plaats worden opgeteld en gedeeld door 2. Dus 20 +12 = 32/2 is 16 pnt per persoon. Als de deling een oneven is dan wordt het naar beneden afgerond (vb som is 19/2 is 9,5 wordt dus 9). De derde persoon krijgt dus ook de punten van de daadwerkelijke 3e plaats, dus 5 punten.
Aha! Dat maakt het veel logischer natuurlijk.. Bedankt!

Delphi schreef:
2) Reservebordje klopt inderdaad niet, hoort een volledig omlijnd vierkant te zijn, waar de letter "r" volledig in staat. Wellicht kan de klantenservice uitkomst bieden?
Blij dat we bevestiging krijgen over wat we al dachten.. We zullen eens een mailtje sturen naar de klantenservice!

Delphi schreef:
3) De inhoud en het design van de uitbreidingen zijn in al die jaren niet veranderd. De uitbreidingen zijn ook nog leverbaar. Ik denk dat alle versies met elkaar gecombineerd kunnen worden, of snap ik nou de vraag niet?
Het design en de inhoud zijn inderdaad niet veranderd, enkel de vorm van de doos. (Het basisspel is nu een vierkante doos en was vroeger rechthoekig dacht ik?)

Bedankt voor je snelle reactie!

_________________
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2013, 08:47 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 63
Woonplaats: Nieuw-Vennep
Heb gauw mijn doos gecheckt (duitse versie) die ik twee weken geleden kocht en ook ik heb halve reservevelden. Ik ga straks gelijk een mailtje sturen.
De puntenverdeling was mij ook onduidelijk, dus die antwoorden kan ik ook gebruiken. :)

Edit: Ik zie nu dat in de Duitse handleiding het plaatje van het reserveveld ook half is, maar in de Nederlandse handleiding (waar ik eerst in keek) staat een 'heel' veld. Wat een vreemd geval dit...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2013, 09:38 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1544
Woonplaats: Meerhout
schaapje82 schreef:
Edit: Ik zie nu dat in de Duitse handleiding het plaatje van het reserveveld ook half is, maar in de Nederlandse handleiding (waar ik eerst in keek) staat een 'heel' veld. Wat een vreemd geval dit...


Oei.. Afwachten op hun antwoord dan maar..

_________________
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2013, 09:52 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Misschien is dat dan het nieuwe concept. De nieuwe lay-out.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2013, 10:14 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1544
Woonplaats: Meerhout
Bridget schreef:
Misschien is dat dan het nieuwe concept. De nieuwe lay-out.


Lijkt ons eerder bezuiniging ipv nieuwe lay-out :lol:

_________________
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2013, 10:39 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 63
Woonplaats: Nieuw-Vennep
Elsje07 schreef:
Bridget schreef:
Misschien is dat dan het nieuwe concept. De nieuwe lay-out.


Lijkt ons eerder bezuiniging ipv nieuwe lay-out :lol:


Mja, lijkt mij ook. Er past niet eens 1 tegeltje op het veld zonder over de puntentellinguitleg te liggen.
Het lijkt wel alsof ze de handleiding hebben aangepast (daar is immers niet het hele plaatje per se nodig) en dat dat plaatje (reserveveld.jpg ofzo ;)) ook gebruikt is voor het drukken van die bordjes, terwijl daar eigenlijk gewoon het oude plaatje voor gebruikt had moeten worden. Nou ja, we zullen het wel horen neem ik aan. Het is best speelbaar.

Overigens viel de kwaliteit van de uitdrukkartonnen me sowieso tegen. Ik heb er een mesje bij moeten pakken omdat niet alles helemaal goed uitgestansd was. Terwijl ik gisteren ook Stenen Tijdperk toevallig nieuw heb uitgepakt en daar vielen de stukken zowat vanzelf uit de frames.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2013, 12:54 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
jaja, zijn de bordjes even groot als de originele? Dan hebben ze de afbeelding 'liggend' horizontaal gedrukt ipv 'staand' vertikaal? Ik hoop dat jullie snel antwoord krijgen!

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2013, 13:08 
Rooster Booster

Berichten: 81
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht
Bridget schreef:
jaja, zijn de bordjes even groot als de originele? Dan hebben ze de afbeelding 'liggend' horizontaal gedrukt ipv 'staand' vertikaal? Ik hoop dat jullie snel antwoord krijgen!


Het lijkt op de foto dat het echt de helft van het bordje is, ook qua omvang.
Is geen kwestie van misdruk, horizontaal ipv vertikaal ofzo.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2013, 13:55 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 63
Woonplaats: Nieuw-Vennep
Bridget schreef:
jaja, zijn de bordjes even groot als de originele? Dan hebben ze de afbeelding 'liggend' horizontaal gedrukt ipv 'staand' vertikaal? Ik hoop dat jullie snel antwoord krijgen!


Hoe groot zijn de originele? :) Ik heb 11,5 x 8.
http://3.bp.blogspot.com/-Y_1kA-gANDQ/T ... pieces.jpg
Hier lijken ze toch wel de helft van de grootte van dat andere bord te zijn. Dat is een kwart bij mij.


Meer mensen met het probleem: http://boardgamegeek.com/thread/925756/ ... serve-tile


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 23 maart 2013, 06:41 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 63
Woonplaats: Nieuw-Vennep
Bericht gehad dat ze me nieuwe onderdelen gaan opsturen. Ze hebben niet uitgelegd of het een drukfout is of wat dan ook.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 23 maart 2013, 12:09 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1544
Woonplaats: Meerhout
schaapje82 schreef:
Bericht gehad dat ze me nieuwe onderdelen gaan opsturen. Ze hebben niet uitgelegd of het een drukfout is of wat dan ook.


Naar welk e-mail adres had jij gemaild?
Want ik heb nog steeds geen antwoord gekregen..

_________________
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 23 maart 2013, 17:31 
Regenmaker

Berichten: 293
schaapje82 schreef:
Bridget schreef:
jaja, zijn de bordjes even groot als de originele? Dan hebben ze de afbeelding 'liggend' horizontaal gedrukt ipv 'staand' vertikaal? Ik hoop dat jullie snel antwoord krijgen!


Hoe groot zijn de originele? :) Ik heb 11,5 x 8.
http://3.bp.blogspot.com/-Y_1kA-gANDQ/T ... pieces.jpg
Hier lijken ze toch wel de helft van de grootte van dat andere bord te zijn. Dat is een kwart bij mij.


Meer mensen met het probleem: http://boardgamegeek.com/thread/925756/ ... serve-tile



Ik heb de (duitse) originele uitvoering van Queen games. De originele zijn 11,5 bij 16 (bxh)
De box is rechthoekig.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
16 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Enkele Alhambra vraagjes  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

Alhambra, Queen Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®