Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



11 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 10 sep 2007, 10:15 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Voor wie er de €65 plus verzendkosten voor overheeft: je kunt nu bij Ystari de Limited Edition van Caylus bestellen. Je kunt 'm ook in Essen ophalen, maar dan moet je wel een aanbetaling van €15 doen. Er zijn in totaal 1500 exemplaren gemaakt en die zullen waarschijnlijk snel op zijn, ondanks de erg hoge prijs.

De doos is fraai, de metalen munten indrukwekkend, maar de tegels zijn foeilelijk en onduidelijk en veel te veel art over function---typisch Doyle, dus. Geef mij maar Magna Carta :-).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 10 sep 2007, 12:05 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
En voor degene die dit teveel geld vind is de volgende link wellicht interessant.
Win een Caylus premium edition.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 10 sep 2007, 17:37 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Dierik schreef:
En voor degene die dit teveel geld vind is de volgende link wellicht interessant.
Win een Caylus premium edition.


Ook gratis heb ik geen enkele interesse. Ik sluit me aan bij de wijze en ware woorden van Cymric.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 sep 2007, 16:45 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
Ik vind precies de doos lelijk. De tegels daarentegen zijn prachtig getekend, net fragmenten uit iconen.
Maar ze zijn inderdaad heel wat minder bruikbaar dan de originele tegels.
Bij het spelbord heb ik dan wel weer het gevoel dat het goed opgebouwd en behoorlijk functioneel is.

Al bij al, zeker niet de moeite om er veel geld tegenaan te gooien. Daar heb je volledig gelijk in.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 sep 2007, 20:15 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
Het ontwerp vind ik een heel stuk beter dan de vorige editie. De nieuwe vormgeving past mooi bij de sfeer van het spel. Een zeer geslaagde uitvoering! Ik denk dat je echt iets met het spel moet hebben om deze editie aan te schaffen, maar daar zijn zeker wel 1500 freaks voor te vinden ;) Voor het geld koop ik liever El Capitan en Magna Carta en waarschijnlijk hou ik dan nog heel wat geld over voor Notre Dame ;)

Maar de prijs valt in het niet met de 3D uitgave van Kolonisten van Catan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2007, 09:25 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1045
Woonplaats: Amersfoort
henk.rolleman schreef:
Maar de prijs valt in het niet met de 3D uitgave van Kolonisten van Catan.


Ik ben ook niet van plan de speciale editie aan te schaffen, maar dit vind ik een zeer terechte vergelijking. Die 3D uitgave van KvC schittert trouwens ook in vorm boven functie, om maar even een anglicisme te gebruiken.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2007, 09:37 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Peter Hein schreef:
henk.rolleman schreef:
Maar de prijs valt in het niet met de 3D uitgave van Kolonisten van Catan.


Ik ben ook niet van plan de speciale editie aan te schaffen, maar dit vind ik een zeer terechte vergelijking.


"ZEER" terecht? Volgens mij is een vergelijking van de prijzen van deze speciale Caylus en de Catan 3D-versie juist onzinnig. Het materiaal loopt prijstechnisch immers volkomen uit de pas.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2007, 10:04 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1045
Woonplaats: Amersfoort
Zeker. Op de Caylus speciale editie wordt erg gemopperd vanwege de beroerde vormgeving en dat deze niet prettig speelbaar is. Daar ben ik het mee eens, maar ik vind dat hetzelfde geldt voor de KvC 3D editie. Maar daar hoor je vrij weinig mensen over.
Beide spellen zijn voornamelijk 'voor de heb' en minder om mee te spelen. De prijs van Caylus (65) is best betaalbaar, de prijs van KvC (300) is idioot. Dat KvC zo duur is vanwege het betere spelmateriaal doet voor mij niet ter zake. Ik zou net zo goed aan kunnen voeren dat Caylus mooier is om naar te kijken dan KvC, dat eerder spectaculair dan mooi is.
Waar het m.i. om gaat is of je het geld er voor over hebt om een van deze edities aan te schaffen. Sommige mensen hebben voor deze prijzen liever Caylus of juist KvC, anderen geen van beide of juist allebei. Daarbij spelen allerlei motivaties een rol, waaronder niet in de laatste plaats de prijs. Daarom is een vergelijking in mijn ogen niet meer dan terecht.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2007, 10:20 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Peter Hein schreef:
Dat KvC zo duur is vanwege het betere spelmateriaal doet voor mij niet ter zake.


Als feiten niet meer ter zake doen, wordt het voor mij een zinloze discussie. Ik haak daarom af.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2007, 14:14 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1045
Woonplaats: Amersfoort
Tja, als je een citaat uit zijn verband rukt kun je er natuurlijk mee doen wat je wilt.

Ik bekijk het vanuit het perspectief van de consument. Productiekosten (i.c. materiaalkosten) doen voor de rationele consument niet ter zake; die zijn het probleem van de producent.
Een consument weegt de eigenschappen van een spel (speelplezier, esthetiek, speelbaarheid e.d) af tegen de prijs die hij ervoor betaalt, ongeacht hoe die prijs tot stand komt (ik zie hier even af van morele aspecten, zoals verontwaardiging over de lage prijs die alleen mogelijk is door het uitbuiten van zielige Chinese kindertjes).
Niet iedere spellenconsument zal dezelfde keuze maken, maar om te claimen dat ze de prijzen niet kunnen vergelijken omdat dit 'onzinnig' zou zijn vind ik een boude uitspraak, die in strijd is met feitelijk consumentengedrag.

Maar iets anders: zijn er hier ook mensen die het spel wel willen aanschaffen?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2007, 17:08 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Peter Hein schreef:
Tja, als je een citaat uit zijn verband rukt kun je er natuurlijk mee doen wat je wilt.


Een ware constatering, maar als reactie op mijn bericht is dit materieel bezien uiteraard grote nonsens. Ik doe niets met jouw citaat, ik houd alleen maar vast aan mijn eerdere betoog. De essentie van mijn eerdere opmerkingen over jouw vergelijking tussen Caylus en Catan sloeg namelijk voor 100% op de prijs. Vervolgens rukte jij het een en ander uit zijn verband. Inderdaad, dan kun je ermee doen wat je wilt. Zijn we terug bij de ware constatering :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
11 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Caylus Limited Edition verkrijgbaar  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

Caylus



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®