Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





35 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2015, 11:49 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
31) In de vroege jaren negentig was het ‘pakhuis’ van 999 Games een ‘luchtschacht’ in een flat in Buitenveldert. Hoeveel opslagruimte hebben jullie anno 2015 in bedrijf? Staan alle spellen in Almere, of gebruiken jullie ook buitenlandse locaties?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2015, 11:56 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
32. Speel je zelf eerst de spellen voor je besluit dat je ze uit gegeven gaan worden bij 999 games ?

33. Zijn er voor jou als uitgever speciale gelegenheden waarbij je meerdere spellen kunt spelen die nog niet in het Nederlands (en andere talen) uitgegeven zijn ?

34. Wat is jou persoonlijke favoriete spel om te spelen van de games die 999 games heeft uitgegeven ?

35. Heb je nog tijd over om spellen van andere Nederlandse uitgevers te spelen en zo ja doe je dat ook?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2015, 14:15 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
36. Gelijkaardige vraag over het uitgeven van spellen maar nu iets concreter. Zijn er in het verleden/nu contacten met uitgevers als Stronghold Games en/of Bezier Games?

37. Wat is uw favoriete spelthema?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 05 mei 2015, 00:19 
6. Ticket to Ride: Europe (2005)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
38. Er is nu meer concurrentie (denk aan White Goblin, BE etc.) tussen uitgevers dan zo'n 10 jaar geleden. Wat vind je van deze ontwikkeling en ben je niet bang dat 999 Games teveel last hiervan krijgt?

39. Op Zuiderspel viel mij op dat de stand van 999 Games klein was tov de andere grote uitgevers. Wat is hiervoor de reden geweest?

40. Marco Polo had op Zuiderspel de beursprimeur kunnen zijn. Wat is de reden geweest dat daar voor mijn gevoel nauwelijks iets mee gedaan?

41. Wat is de hoofd doelgroep bordspelspelers waar 999 Games zich nu op richt en is dit anders dan in het verleden?

42. Welk bordspel van de afgelopen 5 jaar ben je het trotst op dat deze via 999 Games is uitgegeven en niet bij een concurrent?

43. Welk bordspel van de afgelopen 5 jaar van de concurrentie had je graag via 999 Games uitgebracht?

44. Hoe bepaal je of een titel bij 999 Game uitgebracht gaat worden? (ook om oa de concurrentie voor te kunnen blijven)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015, 00:44 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 858
Woonplaats: Rotterdam
Is de heer Bruinsma hier zelf ook van op de hoogte? 8)

_________________
"I am a tattooed sexy dancing monkey"


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015, 08:55 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Bored Gaymer schreef:
Is de heer Bruinsma hier zelf ook van op de hoogte? 8)


Het was wellicht een beter idee geweest om aan te kondigen dat de antwoorden vanaf vandaag zouden volgen (999 Games was maandag en dinsdag namelijk dicht).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015, 10:01 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Erwin schreef:
Bored Gaymer schreef:
Is de heer Bruinsma hier zelf ook van op de hoogte? 8)


Het was wellicht een beter idee geweest om aan te kondigen dat de antwoorden vanaf vandaag zouden volgen (999 Games was maandag en dinsdag namelijk dicht).

Ik heb zojuist contact gehad met 999 Games en ze gaan vandaag beginnen met de beantwoording. Helaas waren wij niet op de hoogte van het feit dat 999 Games twee dagen gesloten was anders hadden we dit uiteraard eerder gemeld. Maar er wordt dus aan gewerkt. :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 07 mei 2015, 15:31 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 88
Beste Fans,
Bedankt voor jullie felicitaties en vragen. Ik zal hieronder proberen een kort maar zo goed mogelijk antwoord te geven op de gestelde vragen.

1. Door de spellen en prototypes uit te proberen op Beurzen en andere bijeenkomsten

2. Risicospreiding

3. Dit kan op verschillende manieren geregeld worden. Spelauteurs kunnen bijvoorbeeld royalties, een bepaald bedrag of een gedeelte van onze omzet als vergoeding vragen.

4. We zijn momenteel bezig met Mega Civilization, een bewerking van het originele bordspel. Niet verder vertellen hoor!

5. Dat doen we al sinds het begin. Denk aan het juist verschenen Timber! uit Rusland en Marco Polo uit Italië

6. Het heeft zeker onze bedrijfsvoering beïnvloed, met name de distributie (Bol.com) en de marketing (sociale media)

7. De Kolonisten van Catan

8. Monopoly

9. Ik kan me herinneren dat ik in 1993 met een auto vol spellen naar Denemarken ging voor een spellenconventie. Bij de pont in Denemarken werd ik aangehouden door de douane. Ik moest hem in het Deens, wat ik absoluut niet spreek, uitleggen dat de spellen voor een “Espositsjoon” waren aan de Universiteit van Kopenhagen. De man, die eruitzag als een strenge pantsergrenadier met drankneus, bleef mij wantrouwend aankijken. Ik kreeg een ingeving en trok uit een doos een wargame over de verovering van Kreta in W.O. 2. Ik trok de doos open, brabbelde nog wat nep-Deens en gaf het hem cadeau. Hij keek geïnteresseerd naar de landkaarten en counters en wuifde me door zonder dat ik iets hoefde te declareren. Pffff…

10. Wij nemen waar dat er steeds meer door webshops wordt verkocht. Als winkelbedrijven hier geen gebruik van maken zullen ze veel terrein verliezen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 07 mei 2015, 15:33 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 88
11. Marco Polo is op dit moment mijn favoriet. Mijn favoriete evergreen is Kolonisten van Catan

12. De vroege edities van de Spiel inEssen waren legendarisch. Samen met Danny, Mike en Peter verkochten wij spellen. Maar we konden ook op de beurs spellen uit grote containers kopen van Duitse uitgevers. Die werden rap verkocht omdat wij er een geweldige show van maakten. We draaiden zo in 1995 een absoluut topresultaat: 250.000 DEM. De feesten in het mexicaanse restaurant Sala Dolores waren ook onvergetelijk. Onze collega’s wisten ons altijd te vinden, en er werd tot diep in de nacht op tafel gedanst.

13. Door goede contacten. Doordat Catan door de grote uitgevers geweigerd werd, is het mij uiteindelijk gegund. En dat was geen verkeerde beslissing.

14. Vooraf: Patchwork
Voorgerecht: El Grande
Hoofdgerecht: Marco Polo
Dessert: Timber!
En bij de koffie: 30 seconds!

15. Absoluut. Ik ben gek op bordspellen maar af en toe ben ik hartstikke knots. Een goed voorbeeld is Mega Civilization, dat met zijn 11 KG wellicht een folie is.

16. Catan omdat mijn kinderen het in de vakantie het allerleukst vinden. Het zit erin gebakken.
17. Lord of the Rings omdat het de moeder van alle fantasy-verhalen is.
18. Eurogames omdat de spellen inhoudelijk beter zijn.
19. Competitief omdat het spannender is.
20. Chocolade, maar wel organisch. We eten veel te veel suiker en zout. Daar ben ik mee opgehouden.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 07 mei 2015, 15:36 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 88
21. Het publiek kwalitatief goede producten verschaffen

22. Wij geven graag spellen van Nederlandse bodem uit, en hopen dat meer auteurs hun weg naar 999 Games vinden.

23. 2x per week

24. Koken, café- en restaurantbezoek, lezen, reizen en muziek beluisteren

25. El Grande, Hawaii, Pantheon en Russian Railroads

26. Op kantoor testen wij veel prototypes die bij de Bring and Try stand van de Ducosim conventie zijn ingeleverd maar ook prototypes van buitenlandse bedenkers die wij op beurzen tegenkomen.

27. Geen enkele

28. De spellen die wij uitgeven zijn veelal nieuwe titels. 90% van onze omzet komt van grootwinkelbedrijven. Als zij besluiten om het spel niet op te nemen in het assortiment dan zal het spel meestal weinig succes kennen.

29. Tussen 3.000 en 10.000 stuks per oplage.

30. De beslissing om de Waalse markt te bedienen is een contractuele verplichting die wij met partners hebben afgesloten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 07 mei 2015, 15:40 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 88
31. In Almere hebben wij 4200 palletplaatsen, in Weesp 1500. Daarbij gebruiken we nog opslagruimte in Duitsland.

32. Ja.
33. Ja met name op buitenlandse beurzen
34. Momenteel Marco Polo
35. Zelden

36. Wij hebben regelmatig contact met allerlei uitgevers over de hele wereld. Af en toe komt daar een samenwerking uit.

37. Geschiedenis, bouwen en handel.

38. Het is goed dat er meerdere smaken zijn om uit te kiezen. Dat is goed voor de hobby.
39. Het zal u misschien ontgaan zijn maar achter de demostand hadden wij de rest van de zaal voor het Nederlands- Vlaams Kampioenschap Catan
40. Marco Polo was op dat moment nog niet beschikbaar. Dit spel kwam later uit.
41. Sinds 1998: families
42. Mega Civilization
43. Waterloo (Stratego) maar dit was nooit een optie
44. Als het een kwalitatief goed spel is dan proberen wij het te krijgen. Door sterke distributie naar grote partners hebben wij een streepje voor, waardoor wij een graag geziene partner zijn.

Erop vertrouwende, dat de vragen naar tevredenheid zijn beantwoord, verblijf ik,
Hoogachtend,


999 Games,
Michael Bruinsma


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 07 mei 2015, 23:54 
Uno

Berichten: 1
Ten eerste de felicitaties voor 25 jaar spelplezier.

45) vraag 999: Kolonisten is voor een groep mensen te ingewikkeld en het duurt te lang. Ik zelf maak wel eens foto's van een spel situatie waarna we een andere keer verder spelen. Kan 999 games niet zulke situaties aangeven waarbij er al veel beurten gespeeld zijn? Ik heb dit ook aan Klaus Teuber gevraagd en die gaf aan dat ik eigenlijk die vraag aan de uitgever moest stellen. Dus hierbij. Ik denk dat zo'n Kolonisten quick versie veel nieuwe spelers zal opleveren en dat je de spelsituaties op verschillende manieren kunt ordenen. Ten eerste de situatie is zo dat iedereen nog een kans maakt tot de speler met de kleur rood is het meest kansrijk te winnen tot de speler met wit staat het slechts voor. Zo kunnen ook spelers met verschillende geoefendheid het tegen elkaar opnemen. Gert-Jan Tuller


Laatst bijgewerkt door Bart op do 07 mei 2015, 23:59, in totaal 1 keer bewerkt.
vraagnummer toegevoegd


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2015, 08:07 
Standaard moderator

Berichten: 779
Woonplaats: Leiden
46 Waaraan dankt Kolonisten van Catan volgens jou haar succes? Met andere woorden: waarom is uitgerekend dit spel een kaskraker, wat is de magie van Kolonisten van Catan?

_________________
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2015, 11:17 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 154
47. Hoeveel mensen zijn er in dienst bij 999 Games? En hoeveel mensen zitten er op elke afdeling (marketing, verkoop, etc)?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2015, 11:45 
Standaard moderator

Berichten: 779
Woonplaats: Leiden
48 Hoe ziet 999 Games er over 5 jaar uit? Is het hetzelfde bedrijf als nu of wordt het anders? En zo ja, hoe anders wordt het dan?

_________________
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
35 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Uitgevers  
 Feed - Onderwerp - Q&A met Michael Bruinsma, eigenaar van 999 Games  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL, Dharquen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®