Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





31 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 08 mei 2018, 18:17 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Ik ken niemand uit de Benelux die zoveel bordspelgerelateerde berichten plaatst, ik ken niemand die met zoveel passie recensies en nieuwsberichten schrijft en ik ken ook niemand die zoveel doet voor de spellenhobby als Erwin. Dat verdient zeker een pluim. Zelfs meer dan één.

Ik begrijp dan ook dat het heel frustrerend is voor Erwin. Hij biedt gratis diensten aan die uitgevers extra publiciteit kunnen bezorgen, maar helaas interesseert het de meeste uitgevers niet. Volgens mij kan dit 3 redenen hebben:

1/ Onvoldoende middelen.

De gemiddelde spellenuitgever is minder professioneel dan we allemaal denken. We mogen dat niet overschatten. Voor ons lijkt de bordspelwereld een gigantische wereld, maar het is en blijft een kleine nichemarkt, zeker als je het vergelijkt met de auto-industrie, de sanitaire wereld of telecombedrijven. Spellenuitgevers zijn vaak kleine bedrijven met beperkte middelen. Het zijn geen bedrijven met honderden werknemers en vele financiële middelen. Het is roeien met de riemen (mensen, know how en budgetten) die ze hebben. Hoe minder riemen ze hebben, des te minder kans dat iemand een riem tot bij Erwin gooit. Dat is helaas de realiteit.

2/ Het sneeuwbaleffect.

Erwin raakt (terecht) gefrustreerd door een uitgever waarna hij een sneer geeft naar die uitgever. Logischerwijs vertikt die uitgever het om daarna nog informatie door te geven aan Erwin. Hierdoor raakt Erwin nog meer gefrustreerd. Steeds minder nieuwsvoorziening, steeds meer frustratie. Zo krijg je een vicieuze cirkel waardoor helaas een negatieve spiraal ontstaat. Uitgevers die deze negatieve spiraal opvangen, zijn minder geneigd om nog extra informatie te verschaffen.

3/ De onbekendheid.

Voor ons (frequente bezoekers van BSM) lijkt BSM en Bordspeler.nl groot, maar dat valt helaas heel hard tegen als je dit vergelijkt met het aantal spellenspelende mensen. Op spellenclubs in België zijn er veel meer spelers die BSM niet kennen dan dat er spelers zijn die de website wel kennen (laat staan dat diegene die de website wel kennen hem dan ook nog vaak bezoeken). Hoe mooi en fantastisch deze website ook is, deze website is miniem in vergelijking met het grote Boardgamegeek. Ik veronderstel dat de meeste uitgevers BSM wel kennen, maar ik denk niet dat ze dit forum als een grote bron van reclame/inkomsten zien.

Conclusie: Het feit dat Erwin niet de informatie krijgt die hij verdient, heeft volgens mij te maken met een combinatie van de drie bovenstaande factoren. Ik zou het alvast jammer vinden als Erwin zou stoppen met zijn nieuwsvoorziening rond spellen, want ik vind het altijd wel leuk om te lezen.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 08 mei 2018, 19:31 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Erwin schreef:
Bridget schreef:
Oei, de volgende sneer is nu voor mij en ik kan wel inpakken voor de komende 10 jaar mocht ik Erwins hulp ergens voor nodig hebben. *gaat vast schuilkelder opzoeken*


Ik kan deze insinuatie niet goed matchen met de feiten.

Wij hebben in een grijs verleden wel eens flink de degens gekruist in discussies over Ducosimbeurzen. Daarna heb ik je in 2016 geholpen met de voorbereiding van het rare kaartspellentoernooi op de jubileumbeurs van Ducosim. Begin dit jaar vroeg je mij om aandacht te besteden aan de vijfentwintigste spellendag van Spellen aan den Rijn. Dat heb ik met plezier voor je gedaan.

Verklaar je nader. Wat bedoel je?

We hebben fijn samengewerkt en ik hoop dit in de toekomst ook weer te doen mocht dat zo uitkomen.
De reactie was meer naar Tassie die veronderstelde dat iedereen die op jou reageerde vervolgens ook wel weer een sneer zou krijgen.
Ik hoop juist dat dit soort BSM reacties niet de persoonlijke en vrijwilligers-werksfeer in de weg zullen gaan staan.
Ik geef graag opbouwende kritiek, dat zal ik doen in een andere quote hieronder.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 08 mei 2018, 19:37 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Erwin schreef:
Bridget schreef:
Waarbij voorbij wordt gegaan aan het feit dan er misschien wel uitgevers of andere mensen in bordspellenland zijn die geen waarde hechten aan de publiciteit van Bordspeler.nl


Deze intrigeert me. Op welke andere mensen doel je? Ik heb daar op dit moment geen beeld bij.

Uiteraard heb je volkomen gelijk dat uitgevers geen waarde hechten aan publiciteit via mijn site (en dus ook BSM). Volgens mij heeft het merendeel van de uitgevers schijt aan mijn site.


Ik bedoel niemand in het bijzonder. Ik zeg ook 'misschien'.
Ik heb het idee, maar kan dat niet bevestigen, dat de grote uitgevers geen belang hechten aan jouw publicaties.
Persoonlijk gezien vind ik dit overigens een gemiste kans.

Verder wil ik aanhalen wat hierboven al door iemand geschreven is, misschien is het een negatieve spiraal, jij uit openlijk je onvrede, de uitgever gunt je geen primeurs meer.

Ik hoop dat het je lukt om dit te gaan doorbreken en wel een fijne samenwerking met uitgevers te hebben, dit is positieve feedback. Want ik waardeer je persberichten altijd enorm, dus ga zo door!

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 08 mei 2018, 19:43 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Bridget schreef:
We hebben fijn samengewerkt en ik hoop dit in de toekomst ook weer te doen mocht dat zo uitkomen.
De reactie was meer naar Tassie die veronderstelde dat iedereen die op jou reageerde vervolgens ook wel weer een sneer zou krijgen.
Ik hoop juist dat dit soort BSM reacties niet de persoonlijke en vrijwilligers-werksfeer in de weg zullen gaan staan.
Ik geef graag opbouwende kritiek, dat zal ik doen in een andere quote hieronder.


Helder, dank voor je toelichting en je sympathieke reactie.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 08 mei 2018, 20:24 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
@Dieter. Ik vind het aardig dat je serieus en zorgvuldig aandacht aan de materie besteedt.

Ik wil inhoudelijk reageren op de term ‘frustratie’. Dat gevoel heb ik er zelf niet bij. Ik zit meer in de verbazing en onbegrip over het gebrek aan professionaliteit, over de onwil om een beetje samen te werken en over het niet nakomen van afspraken. Om misverstanden te vermijden, zulke ervaringen heb ik ook met uitgevers en andere ludieke organisaties waar ik nooit een ‘akkefietje’ mee heb gehad.

Ik ben inmiddels het stadium gepasseerd dat ik nog zin heb om aan dit dode paard te trekken. Ik ga stoppen met mijn website. Omdat ik nog een paar leuke dingetjes wil doen, weet ik nog niet wanneer. Dit jaar ga ik deo volente nog wel vol maken, maar ik houd er rekening mee dat ik in de zomer van 2019 geen zin meer heb om een bak geld te storten voor een verlenging van mijn hosting account. Maar wie weet, vind ik het volgend jaar nog leuk om de vijfentwintig jaar vol te maken en knal ik nog even door tot december 2019.


Laatst bijgewerkt door Erwin op wo 09 mei 2018, 10:54, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 08 mei 2018, 22:18 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1200
Woonplaats: Woerden
Ik zou me niet zo druk maken. Uitgevers die niet communiceren gaan sowieso ten onder. Je hebt genoeg spellen te spelen tot je bejaard bent.

Ik zie vooral een probleem in de Cult of the new. Nieuwer is vaak bagger, heel soms leuk, maar gaat altijd ten koste van de geweldige games die je al in huis hebt.

Het idee om samen te werken is altijd leuk, maar als er iemand op je af komt die wil samenwerken is de eerste reactie Wat wil hij van me, en daarnaast moet degene een incentive hebben om mee te doen. Dus hoe verkoop je de incentive aan een speluitgever?

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2018, 08:55 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
ditterio schreef:
Ik ken niemand uit de Benelux die zoveel bordspelgerelateerde berichten plaatst, ik ken niemand die met zoveel passie recensies en nieuwsberichten schrijft en ik ken ook niemand die zoveel doet voor de spellenhobby als Erwin. Dat verdient zeker een pluim. Zelfs meer dan één.

Dat klopt helemaal!

Toen ik, lang geleden, opnieuw spellen begon te spelen, was Erwin met zijn toenmalige site Bordspel.com, al een van mijn belangrijkste informatiebronnen, samen met o.a. Spelmagazijn van Ronald. Vandaag is Bordspeler.nl dat nog steeds. Erwins kennis over de locale spellenwereld en nieuwsverstrekking over Nederlandse en internationale publicaties is uniek voor de Lage Landen.

Recensies schrijven en een nieuwsbericht plaatsen dat doen er wel meer. Kijk maar naar de talloze sites, blogs en fb-pagina's die uit passie of om andere redenen dit proberen te doen. Maar Erwin doet véél meer. Door zijn kennis en contacten in de spellenwereld kan hij dikwijls interessante informatie vergaren die anderen nog niet kennen. Hij schrijft relevante recensies en geeft zijn persoonlijke mening over een spel mee. De talloze nieuwsberichten die Erwin schrijft, zijn nooit een klakkeloos overgenomen persbericht (als er al een persbericht is :wink: ). Hij herwerkt de voorgekauwde informatie of de zelf verkregen nieuwtjes tot een interessant en vlot leesbaar nieuwsbericht. Dat kost tijd én moeite. En, al deze informatie is gewoon te lezen in onze eigen taal.

Erwin schreef:
Ik ben inmiddels het stadium gepasseerd dat ik nog zin heb om aan dit dode paard te trekken. Ik ga stoppen met mijn website. Omdat ik nog een paar leuke dingetjes wil doen, weet ik nog niet wanneer. Dit jaar ga ik deo volente nog wel vol maken, maar ik houd er rekening mee dat ik in de zomer van 2019 geen zin meer heb om een bak geld te storten voor een verlenging van mijn hosting account. Maar wie weet, vind ik het volgend jaar nog leuk om de vijfentwintig jaar vol te maken en knal ik nog even door tot december 2019.

Niet alleen de frequentie van jouw nieuwsgaring is uniek, Erwin, ook om dit zo lang, met gedrevenheid, inzet en kwaliteit vol te houden is dat. Nieuwe spellensites komen gaan, slechts weinigen blijven dit meer dan enkele jaren volhouden.

De manier waarop jij -het lijkt al eeuwen- gepassioneerd bent door onze gemeenschappelijke spellenhobby kost ongetwijfeld véél onbetaalbare tijd en moeite. Naast het verzamelen van nuttige informatie, het lezen van spelregels en het spelen van spellen, is er tenslotte het kwalitatief neerschrijven hiervan in berichten en recensies. Als ik lees hoe weinig dat net diegenen die er wel commercieel baat bij zouden hebben dit appreciëren, dan begrijp ik dat je daar soms moedeloos van wordt. Toch hoop ik dat we jouw jubileum nog kunnen vieren. En wie weet, komt er wel een nieuwe drive... Ik hoop het.

Merci voor al dit moois Erwin!

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2018, 09:01 
1. 7 Wonders (2010)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
@ Erwin, mijn reactie is niet bedoeld om je te laten stoppen met de nieuws aanvoer. Het was puur bedoeld als opbouwende kritiek dat je voor mij (en wellicht ook anderen) je frustraties in een nieuwsbericht achterwege kunt laten. Dat leest wat prettiger. Ik check namelijk wel de nieuwsaanvoer die je post op BSM.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2018, 09:28 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Waar blijft de petitie “Erwin moet blijven schrijven!”?
Ik teken zeker want ik lees alle bijdragen graag.

De dosis grumpiness kan ik overigens ook wel waarderen, omdat Erwin onverbloemd en eerlijk zegt wat hij vindt. Dat maakt zijn recensies in mijn ogen ook meteen een stuk geloofwaardiger.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2018, 22:35 
6. Mechs vs. Minions (2016)

Berichten: 33
Woonplaats: Brugge
Ik post niet veel, maar nu toch een korte reactie: Erwin, ik waardeer je werk enorm, en bedankt voor al de tijd en energie die je er belangenloos instopt. Mijn stem krijg je zeker op de petitie!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 10 mei 2018, 11:44 
Grote Dienaar

Berichten: 130
Woonplaats: Zichem
Waar ik het meest naar uitkijk is het 'korte weeknieuws'.
Zelf nogal lui zijnde, is dit voor mij het ideaal kanaal om up to date te blijven.
Gewoon enkele klikjes, en ik weet alles wat er te weten valt.
Keep up te good work (please)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 10 mei 2018, 12:07 
2. Agricola (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Erwin schreef:
Ik ben inmiddels het stadium gepasseerd dat ik nog zin heb om aan dit dode paard te trekken. Ik ga stoppen met mijn website. Omdat ik nog een paar leuke dingetjes wil doen, weet ik nog niet wanneer. Dit jaar ga ik deo volente nog wel vol maken, maar ik houd er rekening mee dat ik in de zomer van 2019 geen zin meer heb om een bak geld te storten voor een verlenging van mijn hosting account. Maar wie weet, vind ik het volgend jaar nog leuk om de vijfentwintig jaar vol te maken en knal ik nog even door tot december 2019.


Kan ik helemaal begrijpen. Persoonlijk zou ik het erg jammer vinden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 10 mei 2018, 18:38 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
Ik teken ook meteen de petitie.
En ooit hoop ik samen aan een roborally kampvuur te zitten.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2018, 15:22 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
WTULTC schreef:
@ Erwin, mijn reactie is niet bedoeld om je te laten stoppen met de nieuws aanvoer. Het was puur bedoeld als opbouwende kritiek dat je voor mij (en wellicht ook anderen) je frustraties in een nieuwsbericht achterwege kunt laten. Dat leest wat prettiger. Ik check namelijk wel de nieuwsaanvoer die je post op BSM.


Wees niet bang, jouw reactie had geen enkele invloed op mijn beslissing.

Ik heb geen last van frustraties en verwerk ze niet in mijn nieuwsberichten. Ik vind het wel leuk om zo nu en dan wat te prikkelen. Blijkbaar triggert dat zo nu en dan frustraties bij sommige lezers. Jammer, maar geen reden om daar volledig mee te stoppen (overigens wel een reden om er wat prudenter mee om te gaan).

Ik ben overigens nog wel op zoek naar een nette manier om een disclaimer over onwillige uitgevers in nieuwsberichten te verwerken. Bijv. van de Goblins hoor en zie ik niets, en ze blokkeren mijn toegang tot hun tweets. Dit gaat ertoe leiden dat ik me bij hun nieuwe releases moet beperken tot nietszeggende berichtjes met een link naar hun inhoudsarme websiteteksten. Dergelijke nieuwsberichten zonder inhoudelijke kwaliteit wil ik liever niet zonder enige duiding publiceren. Of zal ik de nieuwsvoorziening over WGG releases maar helemaal staken?

Wat geniet de voorkeur van de lezers?

Hoe zit het BSM team hier zelf in?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2018, 16:52 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Wanneer een uitgever jou geen info wil verschaffen, zou ik er ook mijn tijd niet meer in steken. Ik zou voor hen geen recensies meer schrijven en geen nieuwsberichten meer delen. Steek je werklust en energie in uitgevers waarvan jij vindt dat ze die aandacht verdienen. Er is meer dan genoeg spellennieuws. Wanneer die uitgever het toch jammer zou vinden dat andere uitgevers meer aandacht krijgen, dan kunnen ze altijd zelf de stap zetten om jou de nodige informatie te verschaffen.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
31 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Uitgevers  
 Feed - Onderwerp - Nieuwsgaring en spellenuitgevers  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Bordspeler.nl



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®