Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





53 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011, 17:28 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
mijn plaatselijke spellenwinkel deed al een jaar geen zaken meer met PS- games vanwege onenigheid oid.. ik vroeg me al af of meerdere spellenwinkels de spellen niet meer verkochten, heb ze nog maar weinig voorbij zien komen voor mijn gevoel..

maar ik kijk dus niet heel erg op van dit nieuws.. al blijft het spijtig

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 09 jul 2011, 00:16 
4. Tikal (1999)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Altijd jammer als er een onderneming failliet gaat, zeker op spelgebied.




Kwebie schreef:
spellenclubapeldoorn schreef:
Kunnen we dan nu spellen goedkoper opkopen???

Nee, en vind het ook vrij ernstig dat dat je eerste gedachte is...


Hele dikke plus 1.. Ik leer mijn leerlingen altijd dat je niet alles hoeft te zeggen wat je denkt..
Een beetje inlevingsvermogen had wel op zn plaats geweest, 13 mensen die hier hun baan kwijtraken als er geen doorstart volgt..

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 09 jul 2011, 03:17 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Jorrit schreef:
Hele dikke plus 1.. Ik leer mijn leerlingen altijd dat je niet alles hoeft te zeggen wat je denkt..
Een beetje inlevingsvermogen had wel op zn plaats geweest, 13 mensen die hier hun baan kwijtraken als er geen doorstart volgt..


Ik waardeer de zorg voor personen die door een faillissement worden getroffen, maar ik begin me meer en meer te storen aan de goedkope moraalridderij die in dergelijke reacties meelift.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 09 jul 2011, 08:15 
Fabrieksmanager

Berichten: 848
Moraalridder of niet, een dergelijke reactie is onnodig. Als jij je baan kwijt raakt en
dan hier mensen leest die gelijk voordeel uit de situatie wil halen. Ik zou echt balen. Daarnaast raakt het veel meer, winkeliers die bv Magic alleen bij PS mogen afnemen, omdat ze anders geen toernooien mogen organiseren en nu niet weten of ze M12 geleverd kunnen krijgen. En het organized play dat 300+ mensen raakt

Overigens ziet het er goed uit. Doorstart lijkt te lukken. :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 09 jul 2011, 11:11 
4. Tikal (1999)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Erwin schreef:
Ik waardeer de zorg voor personen die door een faillissement worden getroffen, maar ik begin me meer en meer te storen aan de goedkope moraalridderij die in dergelijke reacties meelift.




Oooow het is goedkoop moraalridderij? Ik kon het gevoel dat ik had al niet plaatsen Erwin.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 09 jul 2011, 13:38 
Wereldkampioen Kolonisten 2011

Berichten: 167
Er zit mogelijk ook een keerzijde aan het goedkoper spellen kunnen kopen. PS games verkocht veel spellen van internationale uitgevers zoals Fantasy flight games & Steve jackson games. Weet iemand of spellen van dergelijke uitgevers ook door een ander bedrijf in Nederland worden gedistribueerd? Als dat niet het geval is zou de prijs zelfs iets kunnen stijgen wanneer mensen hun wishlist juist nu nog compleet willen maken.


Laatst bijgewerkt door kolonist op zo 10 jul 2011, 02:37, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 09 jul 2011, 14:35 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Het lijkt me dat PS de rechten heeft om op de Nederlandse markt deze titels te distribueren. Maar we moeten eerst maar eens de doorstart mogelijkheden afwachten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 09 jul 2011, 15:48 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 683
Deze spellen zijn ook te koop bij Boosterbox. Eventuele vertalingen misschien niet.

_________________
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 09 jul 2011, 19:26 
Fabrieksmanager

Berichten: 848
kolonist schreef:
Er zit mogelijk ook een keerzijde aan het goedkoper spellen kunnen kopen. PS games verkocht veel spellen van internationale uitgevers zoals Fantasy flight games & Steve jackson games. Weet iemand of spellen van dergelijke uitgevers ook door een ander bedrijf in Nederland worden geditributeerd? Als dat niet het geval is zou de prijs zelfs iets kunnen stijgen wanneer mensen hun wishlist juist nu nog compleet willen maken.

Als de geruchten kloppen, dan is het bedrijf dat de doorstart mogelijk kan gaan maken het bedrijf dat veel met FFG te maken heeft. Kan ook betekenen dat de prijzen juist gaan dalen.

"GERUCHTEN"


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 09 jul 2011, 20:22 
PIONier

Berichten: 2
In afwachting van een eventuele doorstart van PS-Games kunnen
winkeliers producten zoals Magic the Gathering (ook M12),
FFG, en alle andere halen bij andere Europese distributeurs.

Er zou dus géén probleem mogen zijn voor wat betreft de
bevoorrading van spellen of de komende releases van cardgames.
Anders hoor ik het graag.

mvg,
Patrick VDZ
http://www.intrafin.eu


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 09 jul 2011, 21:29 
Fabrieksmanager

Berichten: 848
Gaat dus niet op. Zolang ze niet failliet zijn, moet je je aan contracten houden. Winkels die bv Magic FNM‘s organiseren, moeten sowieso wachten wat er met PS gebeurd. Bestellen ze ergens anders, dan nemen winkeliers het risico dat ze geen officiele toernooien meer organiseren mogen (Pre-Releases zijn bv heel winstgevend, maar mogen dan niet meer).

Is jouw post niet gewoon reclame?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 09 jul 2011, 21:40 
PIONier

Berichten: 2
Zoals je wil Kwebie.

Speculeer er gewoon maar lustig op los.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 11 jul 2011, 01:28 
Joker

Berichten: 9
PatrickVDZ schreef:
Zoals je wil Kwebie.

Speculeer er gewoon maar lustig op los.
zijn helaas geen speculaties, al is het de vraag wat de consequenties zijn.

Nagevraagd bij bank en boekhouder (omdat wij er als winkel natuurlijk wel degelijk een uitdaging aan overhouden): overeenkomsten blijven staan, ook na het faillisement, tot er duidelijkheid is over een doorstart. Zodra die doorstart niet mogelijk is óf als WotC aangeeft Nederland 'vrij' te geven voor andere distributeurs, vervalt de afspraak.

Nu is de grap dat de afspraak officieel niet rechtgeldig is, aangezien die in strijd is met allerlei Europese wetten (vrij verkeer van goederen binnen EU, concurrentiebeding, etc), maar ik vind dat toch wel iets om even in het achterhoofd te houden.

Verder leverde PS altijd goed en snel, wat niet alle distributeurs doen. Plus het feit dat PS-Games de enige is die in Nederland naast de boosters ook de promo's verdeelde. Magic boosters kunnen we op verschillende plaatsen bestellen, maar ik vind organised play ook wel zijn charmes hebben. En dus wil ik graag de launch party promo's, de game day promo's, de fnm promo's... en dat lukt niet bij Boosterbox, Intrafin of andere leveranciers volgens mij

Samengevat: voor organised play is het heel pijnlijk wat er gebeurd is, voor de verkoop zal het wel meevallen omdat eigenlijk alle winkels in ieder geval zullen zorgen voor een overbrugging via andere leveranciers als PS onverhoopt geen M12 uitlevert (wat overigens wel in de planning ligt)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 11 jul 2011, 08:07 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
Ter ere van PS-Games van het weekend nog een paar potjes The Great Dalmuti gespeeld mooi spel met 7 man haha....

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 jul 2011, 12:36 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 201
Woonplaats: Hengelo (ov)
Even mijn duit in het zakje:

Ik heb sinds de opening van mijn winkel altijd prettig zaken met PS gedaan. Ik ben niet te makkelijkste als afnemer, en ze zochten altijd naar mogelijkheden om mijn goed te helpen. Dit waardeerde ik zeer.

De meeste producten kunnen we via andere distributeurs leveren. Daaronder vallen ook bijvoorbeeld Fantasy Flight en Steve Jackson Games. Maar de PS-spellen zoals 'Fluxx NL' zullen (tijdelijk) nie meer te krijgen zijn.

Het probleem voor de 'Magic winkels' is dat PS hofleverancier was van organized play = de organisatie van Magic toernooien en promoties.

Nu zij zijn weggevallen springen hier andere distributeurs (uit Europa) in met haarscherpe prijzen wat de markt verder verknald. Hiermee veroorzaken ze een verdere prijzenslag die een paar jaar geleden is ingezet waardoor de prijzen van booster displays van €144 (36x 4) naar €80 euro is gegaan. De inkoop is al die jaren het zelfde gebleven. Ik ben benieuwd hoe Wizards hier op reageert.

Ik hoop dat Organized play snel weer een officiële leverancier zal krijgen wat weer voor rust op de Nederlandse markt zal zorgen. Ik verwacht wel dat Wizards goed overweegt wie het krijgt en niet dat de grootste schreeuwer dit naar zich toe trekt. Dat past niet in onze markt en zal alleen maar voor problemen zorgen.

Over een doorstart heb ik geluiden gehoord, maar kan ik niks nieuws zeggen.

Kwebie schreef:
Daarnaast boosterbox die een giga groei aan het doormaken is en standaard minimaal 2% onder de prijzen van PS zit. Het zat er al aan te komen.

Dit vind ík altijd gezeur en kan ik me erg kwaad over maken. Excuses dat een bedrijf niet draait i.v.m. prijsconcurrentie is laag en getuigt van een mentaliteit van de schuld buiten je zelf zoeken. PS-games is lange tijd 'alleenheerser' geweest op de spellenmarkt. Het is logisch en eerlijk voor de winkeliers dat er een concurrent op stond. De spellenmarkt in Nederland is groot genoeg voor drie distributeurs. De giga groei van Boosterbox heeft niks met die 2% te maken. Het heeft te maken dat Boosterbox kijkt naar zijn kracht en daar op werkt, in plaats van te kijken hoe anderen het doen en daar op te reageren.

Als laatste wil ik de werknemers veel succes wensen voor de komende tijd!

_________________
-Spellen worden onderschat :D

www.de-dondersteen.nl


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
53 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Uitgevers  
 Feed - Onderwerp - Spellendistributeur PS-Games failliet  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®