Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





53 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 12 jul 2011, 00:01 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 489
Woonplaats: Hilversum
Kwebie schreef:
Moraalridder of niet, een dergelijke reactie is onnodig. Als jij je baan kwijt raakt en
dan hier mensen leest die gelijk voordeel uit de situatie wil halen. Ik zou echt balen. Daarnaast raakt het veel meer, winkeliers die bv Magic alleen bij PS mogen afnemen, omdat ze anders geen toernooien mogen organiseren en nu niet weten of ze M12 geleverd kunnen krijgen. En het organized play dat 300+ mensen raakt

Overigens ziet het er goed uit. Doorstart lijkt te lukken. :)


Wat overdreven allemaal zeg, iedereen kan zijn baan verliezen....Jij, ik...en ik kan je alvast verzekeren jaren 50 mentaliteit past echt niet meer in deze tijd, zoals baanzekerheid. Dat bestaat niet.
Het blijft gewoon een commercieel bedrijf hoor!

Zo gaan die dingen...soms gaat het goed, soms loopt het fout af.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 12 jul 2011, 10:52 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Sebastiaan schreef:
Het heeft te maken dat Boosterbox kijkt naar zijn kracht en daar op werkt, in plaats van te kijken hoe anderen het doen en daar op te reageren.


Precies. Dit was onder de vorige eigenaar een van de zwakke punten van PS Games. Bijvoorbeeld de jaloezie in de richting van 999 Games was toen een te grote drijfveer. Ze moesten en zouden ook gezelschapspellen in de markt zetten. Maar ze hebben dat zo onhandig aangepakt, dat die spellen uiteindelijk moesten worden gedumpt.

Ik heb overigens geen ervaring met het PS Games van de laatste jaren.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 12 jul 2011, 11:35 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 201
Woonplaats: Hengelo (ov)
Erwin schreef:
Ik heb overigens geen ervaring met het PS Games van de laatste jaren.


Tja, ik alleen van de laatste anderhalf jaar. Ik heb dus niks met de vorige eigenaar de maken gehad. Ik vind het wel erg jammer te zien dat een nieuwe groep van eigenaren hun hart en ziel er twee jaar geleden in heeft gelegd om op zo'n korte termijn nat te gaan.

_________________
-Spellen worden onderschat :D

www.de-dondersteen.nl


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 12 jul 2011, 13:18 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
In dit forum zie ik dat mensen zich zorgen maken over de gevolgen voor consumenten of winkels. Logisch, maar ik zou toch eerst denken aan leveranciers die spellen bezorgd hebben en .....
Ik heb alleen het telnr. waarop een antwoordapparaat vertelt over het faillisement en dat er hard gewerkt wordt aan een doorstart. En een brief van de curator.
Heel vervelende situatie, probleem voor mij is nog 'klein'. Buitenlandse leverancier die paar weken terug enorme bestelling heeft geleverd vroeg mij hoe het ermee zit. Dus probeer ik hier nog even of er contact te vinden is. Kun je onbetaalde goederen bij faillisement terug halen?
Overigens is mijn ervaring met PS-Games (net als hier door anderen gezegd) dat men altijd suprecorrect was. Complimenten daarvoor, maar wat we daar nu aan hebben .....

Corne
Cwali


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 12 jul 2011, 13:40 
10. La Citta (2000)
Avatar gebruiker

Berichten: 753
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Cwali schreef:
Heel vervelende situatie, probleem voor mij is nog 'klein'. Buitenlandse leverancier die paar weken terug enorme bestelling heeft geleverd vroeg mij hoe het ermee zit. Dus probeer ik hier nog even of er contact te vinden is. Kun je onbetaalde goederen bij faillisement terug halen?

Corne
Cwali

Zover bij mij bekend is, zal het onder andere afhangen van de leveringsvoorwaarden. Heb je als leverancier opgenomen dat de goederen eigendom blijven tot volledige betaling heeft plaatsgevonden, dan maak je misschien kans. Uiteraard ben je daarbij wel afhankelijk of de goederen er nog zijn. Deze kunnen namelijk alweer doorgeleverd (en betaald) zijn. Maar hoe dan ook: het zal moeilijk worden.

In ieder geval veel succes!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 12 jul 2011, 16:45 
7. Eufraat & Tigris (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Mijn juridische kennis bevindt zich meer op andere vlakken, maar volgens mij heb je als leverancier puur een 'concurrerende vordering'.

De levering heeft plaatsgevonden (tenzij, zie reactie Enrico), alleen de tegenprestatie nog niet (betaling). Je staat in dat geval in dezelfde rij als alle andere schuldeisers.

Of je het geld nog ontvangt is in dat geval dan ook afhankelijk van het aantal schuldeises, de hoogte van de schulden en de baten van de failliete boedel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 12 jul 2011, 21:45 
Uno

Berichten: 1
Cwali schreef:
In dit forum zie ik dat mensen zich zorgen maken over de gevolgen voor consumenten of winkels. Logisch, maar ik zou toch eerst denken aan leveranciers die spellen bezorgd hebben en .....
Ik heb alleen het telnr. waarop een antwoordapparaat vertelt over het faillisement en dat er hard gewerkt wordt aan een doorstart. En een brief van de curator.
Heel vervelende situatie, probleem voor mij is nog 'klein'. Buitenlandse leverancier die paar weken terug enorme bestelling heeft geleverd vroeg mij hoe het ermee zit. Dus probeer ik hier nog even of er contact te vinden is. Kun je onbetaalde goederen bij faillisement terug halen?
Overigens is mijn ervaring met PS-Games (net als hier door anderen gezegd) dat men altijd suprecorrect was. Complimenten daarvoor, maar wat we daar nu aan hebben .....

Corne
Cwali


Tja ik vindt het wel jammer dat een spellendistributeur zoals PS Games failliet gaat. Ik heb daar 8 jaar geleden gewerkt in de magazijn en had een geweldige tijd met mijn toenmalige collega's. Ik vindt het echt vervelend dat zij nu met onzekerheid deze dagen moeten doorbrengen.


Om de vraag van Cwali te beantwoorden:


De antwoord is afhankelijk of de leverancier de goederen onder eigendomsvoorbehoud heeft geleverd. Indien dit het geval is betekent dit dat eigendom nooit is overgedragen aan PS Games totdat de voorwaarden in de overeenkomst wordt voldaan (betaling van de koopprijs). De leverancier blijft eigenaar van de goederen.

Wanneer er sprake is van een faillissement valt het vermogen van de schuldenaar in de failliet boedel. Indien het eigendomsvoorbehoud aanwezig is, dan kan de buitenlandse leverancier deze goederen opeisen bij de curator. De goederen valt binnen het vermogen van de leverancier en niet van PS Games. Wel dient de leverancier bewijs te leveren ( zoals de overeenkomst waarin deze afspraken zijn gemaakt).

Indien er geen sprake is van eigendomsvoorbehoud, dan heeft er (in de meeste gevallen) een rechtsgeldige eigendomsoverdracht plaatsgevonden. Dit betekent dat PS Games eigenaar is geworden. De geleverde goederen vallen binnen de failliet boedel.
Ik kan aannemen dat de goederen op rekening is gekocht, dus de leverancier heeft een vordering op PS Games. Hij kan deze vordering ter verificatie indienen bij de curator (m.a.w. schriftelijk op de hoogte stellen). Ook zal hij hier bewijs moeten tonen dat hij daadwerkelijk een vordering heeft.

Echter kan er problemen ontstaan omtrent de opeising van de gehele vordering. Ik kan uit de gegevens opmaken dat de leverancier een concurrente schuldeiser is. Dit is een zeer ongunstige positie in een faillissement. Wanneer de failliet boedel ter gelde wordt gemaakt, worden de opbrengsten verdeeld onder de schuldeisers. De verdeling en volgorde vindt als volgt plaats:

1. Curator (salaris van de curator en alle andere kosten die hij tijdens de faillissement maakt, denk hierbij aan de verplichte doorbetaling van salaris van medewerkers indien hij hun arbeidscontract opzegt).
2. Preferente schuldeisers (denk hierbij aan hypotheek, pandrecht en vorderingen die ontstaan zijn uit bijzondere overeenkomsten)
3. Concurrente schuldeisers.

Van de hierboven genoemde valt de buitenlandse leverancier in de laatste categorie. Wanneer de schulden van de curator en preferente schuldeisers zijn betaald gaat de resterende gedeelte naar de concurrente schuldeisers. Deze wordt naar evenredigheid verdeeld. In de meeste gevallen kan je maar een deel krijgen van hetgeen waar hij recht op heeft. In de ergste gevallen blijft er niks over voor deze groep schuldeisers.

De schulden blijven wel bestaan na afloop van een faillissement, maar in de meeste gevallen zal een BV zich niet meer voortzetten en zullen de schuldeisers hun geld niet meer zien.

Ik hoop jou hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Groeten


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2011, 16:35 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
faillissement blijkt zelf aangevraagd te zijn. Voornamelijk Pokemon bleek de schuldige te zijn:
http://www.kvdeckmasters.org/Forum/inde ... #msg257356


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2011, 16:54 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
P.T. schreef:
faillissement blijkt zelf aangevraagd te zijn. Voornamelijk Pokemon bleek de schuldige te zijn:
http://www.kvdeckmasters.org/Forum/inde ... #msg257356


Ik heb Pokemon ook nooit gesnapt.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2011, 18:57 
9. Elder Sign (2011)
Avatar gebruiker

Berichten: 916
Woonplaats: Heemskerk
Toen Pokemon voor het eerst uitkwam ontstond mijn generatiekloof met de jongere mensen onder ons... :D
Het verbaast me dus niks dat dat voor problemen gezorgd heeft..

_________________
This is what happens when you find a stranger in the Alps!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2011, 21:31 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Drekster2001 schreef:
Toen Pokemon voor het eerst uitkwam ontstond mijn generatiekloof met de jongere mensen onder ons... :D
Het verbaast me dus niks dat dat voor problemen gezorgd heeft..


In die tijd zorgde Pokémon zeer zeker niet voor financiele problemen bij de distributeurs 999 Games en PS Games. 999 Games heeft in 2000 via de grote speelgoedketens enkele tientallen miljoenen guldens omgezet met die kaartjes. PS Games moest het doen met de voor dit kinderspel minder lucratieve speciaalzaken, maar zal toen ook een mooie Pokéboterham hebben belegd.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 19 jul 2011, 15:08 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Ik hoorde vandaag meer over een 'doorstart'. O.a. de vorige eigenaar Frank Tibosch (tot 2 jaar geleden) en een Deense distributeur zouden een nieuwe Bergsala Enigma BV uit grond hebben gestampt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 22 jul 2011, 11:33 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 1298
Woonplaats: Heemskerk
Is er nog nieuw nieuws rond PS Games?

_________________
Reiki & readings https://www.athousandreasons.nl/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 28 jul 2011, 18:42 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Ik las dit op twitter:
Citaat:
Bergsala Enigma Benelux B.V. heeft de activa en bedrijfsactiviteiten van PS-Games officieel overgenomen met goedkeuring van de rechter.


Citaat:
Vanaf volgende week is Bergsala actief in het oude PS games pand en bereikbaar op het oude PS nummer met de oude PS games voorraad. Succes!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 28 jul 2011, 20:51 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 1298
Woonplaats: Heemskerk
Goed nieuws aan de horizon! :clap:

_________________
Reiki & readings https://www.athousandreasons.nl/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
53 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Uitgevers  
 Feed - Onderwerp - Spellendistributeur PS-Games failliet  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®