Bordspelmania
https://www.bordspelmania.eu/

Dice Masters (Uncanny X-Men) details van de aanval
https://www.bordspelmania.eu/verzamelspellen/topic13337.html
Pagina 1 van 1

Auteur:  pietero555 [ zo 30 nov 2014, 22:43 ]
Berichttitel:  Dice Masters (Uncanny X-Men) details van de aanval

Voila, eerste post op bordspelmania en meteen over een plezant spel dat ik oppikte op Spel 2014 in Antwerpen: Marvel's Dice Masters: Uncanny X-Men.

Ik heb al talloze gameplays, tutorials en reviews gezien en gespeeld maar toch twijfel ik nog bij enkele zaken.

Hopelijk weten jullie het antwoord op een van deze vragen:
- als je aangevallen wordt kan je blockers van je field inzetten om deze aanvallen te blocken. Naar wat ik kan afleiden uit mijn zoektocht is dat je geen levenspunten kan kwijt zijn als alle aanvallende dice opgevangen worden door je eigen blockers (speciale acties en dergelijke niet in rekening gebracht natuurlijk), is dit zo?

- om bij een aanval te bepalen wie K.O. of terug in de field mag, moet je de aanvals- en verdedigingspunten tegen elkaar uitspelen. Is dit hieronder een correcte manier van redeneren:
--> Kitty Pryde (2A-2D) valt Quicksilver (3A-1D) aan: Kitty wint (2 aanval tegenover 1 defense) maar Quicksilver slaat terug (3 aanval tegenover 2 defense) en slaat dus ook Kitty K.O.
DUS als Kitty Quicksilver aanvalt vliegen ze beide naar de (K.O.) Prep area?

hopelijk vallen mijn vraagstukken te ontcijferen! :p
Merci alvast!

Auteur:  Bartjes! [ ma 01 dec 2014, 11:28 ]
Berichttitel:  Re: Dice Masters (Uncanny X-Men) details van de aanval

pietero555 schreef:
Hopelijk weten jullie het antwoord op een van deze vragen:
- als je aangevallen wordt kan je blockers van je field inzetten om deze aanvallen te blocken. Naar wat ik kan afleiden uit mijn zoektocht is dat je geen levenspunten kan kwijt zijn als alle aanvallende dice opgevangen worden door je eigen blockers (speciale acties en dergelijke niet in rekening gebracht natuurlijk), is dit zo?


Klopt! En jij bepaalt als verdedigende partij wie je inzet als blockers, tenzij dit door speciale acties anders wordt bepaald.

pietero555 schreef:
- om bij een aanval te bepalen wie K.O. of terug in de field mag, moet je de aanvals- en verdedigingspunten tegen elkaar uitspelen. Is dit hieronder een correcte manier van redeneren:
--> Kitty Pryde (2A-2D) valt Quicksilver (3A-1D) aan: Kitty wint (2 aanval tegenover 1 defense) maar Quicksilver slaat terug (3 aanval tegenover 2 defense) en slaat dus ook Kitty K.O.
DUS als Kitty Quicksilver aanvalt vliegen ze beide naar de (K.O.) Prep area?


Klopt ook; beide zijn knock-out en gaan naar de prep area.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/