Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





33 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017, 19:46 
Regenmaker

Berichten: 274
Woonplaats: Groningen
Het voordeel van Scythe zijn de verschillende facties die in combinatie met de verschillende Player Mat elk spel weer anders kan maken. Vooral omdat elke factie op een vaste plek van de kaart begint. Het is aan jezelf om de factie zo succesvol mogelijk te maken, wat bij elk worker placement spel terugkomt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017, 21:14 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Ik ben ook zeer benieuwd. Hopelijk komt het morgen op tafel :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017, 21:48 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 189
Woonplaats: Tilburg
Persoonlijk vind ik het echt een top spel, zeker om tegen een automa te spelen als verder niemand zin heeft om een avondje te gamen, gelijk 2 sets erbij besteld


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 13 jul 2017, 08:59 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
Ik ben ook zeer gecharmeerd van de solo variant van Scythe. Met meerdere spelers word je nog wel eens verrast door de mogelijkheden van de andere facties.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 13 jul 2017, 10:36 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
Nautilus schreef:
Het is aan jezelf om de factie zo succesvol mogelijk te maken, wat bij elk worker placement spel terugkomt.

Omdat ik me al eerder als mechanisme-nazi heb opgeworpen in dit draadje :ugeek: :
Scythe is géén worker placement (of je moet je workers op de kaart zo opvatten, maar dat is alles behalve een gangbare opvatting van worker placement)

Met "succesvol maken" bedoel je waarschijnlijk het engine building aspect van het spel?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 13 jul 2017, 11:22 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Bruno schreef:
Nautilus schreef:
Het is aan jezelf om de factie zo succesvol mogelijk te maken, wat bij elk worker placement spel terugkomt.

Omdat ik me al eerder als mechanisme-nazi heb opgeworpen in dit draadje :ugeek: :
Scythe is géén worker placement (of je moet je workers op de kaart zo opvatten, maar dat is alles behalve een gangbare opvatting van worker placement)

Met "succesvol maken" bedoel je waarschijnlijk het engine building aspect van het spel?


Ik sluit me aan bij Bruno. Dit worker placement noemen omdat je toevallig 1 pion hebt die je afwisselend op een locatie plaatst is een wel heel erg losse interpretatie.
Op BGG onder mechanisme Worker Placement:
"More precisely referred to as "action drafting", this mechanism requires players to draft individual actions from a set that is available to all players."

Aan deze voorwaarde wordt al niet voldaan. Je player mat is alleen voor jou. Je kunt alleen niet je zojuist gedane actie nogmaals doen (m.u.v. Rusviet). Jouw 'worker' plaatsing heeft 0 directe invloed op de worker plaatsing van de andere persoon.

Het is correcter om het mechanisme van Scythe 'action selection' te noemen (al bestaat die categorie niet, enkel simultaneous action selection). Elke beurt selecteer je een specifieke actie, die daarna tijdig niet beschikbaar is.

Ja, er is wat overlap. Je zou Scythe kunnen zien als een 'worker placement' waarbij je eigen worker zichzelf in de weg zit. Dat vind ik nogal een stretch. Om die reden wordt Scythe op boardgamegeek ook niet onder de worker placement spellen geschaard (terwijl die term toch vaak heel breed wordt toegepast).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 13 jul 2017, 12:06 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3724
Woonplaats: Amersfoort
Bruno schreef:
Met "succesvol maken" bedoel je waarschijnlijk het engine building aspect van het spel?


Correct.

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 13 jul 2017, 14:26 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
spanny schreef:
Persoonlijk vind ik het echt een top spel, zeker om tegen een automa te spelen als verder niemand zin heeft om een avondje te gamen, gelijk 2 sets erbij besteld

Is die solo-uitbreiding ook ergens in Nederland te verkrijgen?

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 13 jul 2017, 15:48 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
Stijnhoofd schreef:
spanny schreef:
Persoonlijk vind ik het echt een top spel, zeker om tegen een automa te spelen als verder niemand zin heeft om een avondje te gamen, gelijk 2 sets erbij besteld

Is die solo-uitbreiding ook ergens in Nederland te verkrijgen?


Zit er standaard bij. Sommigen willen echter meerdere automa's gebruiken om tegen te spelen.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 13 jul 2017, 15:54 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Ah op die manier. Dacht ik eigenlijk al. Spel ligt thuis op me te wachten maar kan niet wachten dus ben er in m'n hoofd de hele tijd mee bezig en ga dan vragen lopen stellen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 jul 2017, 08:36 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 189
Woonplaats: Tilburg
Stijnhoofd schreef:
spanny schreef:
Persoonlijk vind ik het echt een top spel, zeker om tegen een automa te spelen als verder niemand zin heeft om een avondje te gamen, gelijk 2 sets erbij besteld

Is die solo-uitbreiding ook ergens in Nederland te verkrijgen?


Solo variant zit in het spel. Je tegenstander bestuur je met een kaarten deck. Wil je meer tegenstanders dan kan je extra decks bestellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 14 jul 2017, 14:33 
5. Concordia (2013)

Berichten: 1442
Woonplaats: Woudenberg
spanny schreef:
Stijnhoofd schreef:
spanny schreef:
Persoonlijk vind ik het echt een top spel, zeker om tegen een automa te spelen als verder niemand zin heeft om een avondje te gamen, gelijk 2 sets erbij besteld

Is die solo-uitbreiding ook ergens in Nederland te verkrijgen?


Solo variant zit in het spel. Je tegenstander bestuur je met een kaarten deck. Wil je meer tegenstanders dan kan je extra decks bestellen.


Of dezelfde deck gebruiken voor de tegenstanders, dat werkt op zich ook wel. Ze hebben niet per se allemaal hun eigen deck nodig.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 jul 2017, 15:45 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Gisteren eerste keer Scythe gespeeld. Schrok van de symbol overload op bepaalde kaarten, maar dat was een Automa-deck. Gelukkig maar. Maar solo spelen klinkt erg interessant, alhoewel ik wil proberen te voorkomen dat ik straks expert ben en mede-spelers die slechts een paar keer gespeeld hebben geen schijn van kans hebben. Toch wil ik het wel eens proberen.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 jul 2017, 20:37 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 189
Woonplaats: Tilburg
DeKerstman schreef:
spanny schreef:
Stijnhoofd schreef:
spanny schreef:
Persoonlijk vind ik het echt een top spel, zeker om tegen een automa te spelen als verder niemand zin heeft om een avondje te gamen, gelijk 2 sets erbij besteld

Is die solo-uitbreiding ook ergens in Nederland te verkrijgen?


Solo variant zit in het spel. Je tegenstander bestuur je met een kaarten deck. Wil je meer tegenstanders dan kan je extra decks bestellen.


Of dezelfde deck gebruiken voor de tegenstanders, dat werkt op zich ook wel. Ze hebben niet per se allemaal hun eigen deck nodig.


Klopt heb ik ook aan zitten denken. Maar dan heb je toch dat bepaalde kaarten vaker bij de een opduiken dan bij de andere


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 15 jul 2017, 00:02 
7. Race for the Galaxy (2007)

Berichten: 1442
Woonplaats: Woudenberg
spanny schreef:
DeKerstman schreef:
spanny schreef:
Stijnhoofd schreef:
spanny schreef:
Persoonlijk vind ik het echt een top spel, zeker om tegen een automa te spelen als verder niemand zin heeft om een avondje te gamen, gelijk 2 sets erbij besteld

Is die solo-uitbreiding ook ergens in Nederland te verkrijgen?


Solo variant zit in het spel. Je tegenstander bestuur je met een kaarten deck. Wil je meer tegenstanders dan kan je extra decks bestellen.


Of dezelfde deck gebruiken voor de tegenstanders, dat werkt op zich ook wel. Ze hebben niet per se allemaal hun eigen deck nodig.


Klopt heb ik ook aan zitten denken. Maar dan heb je toch dat bepaalde kaarten vaker bij de een opduiken dan bij de andere


De meeste Automa kaarten hebben ook factiespecifieke symbolen, maar aangezien de deck tussendoor een keer geschud wordt is het niet zeker dat alle kaarten voorbij komen. Als je met 1 deck werkt voor meerdere Automata's dan komen alle kaarten vaker voorbij, alleen is het niet zeker of ze ook van de facties voorbij komen wanneer het hun beurt is. Heeft mij nog absoluut niet gestoord. Bovendien, als het symbool niet van toepassing is, dan hebben ze nog steeds hun normale actie, dus je kunt je afvragen hoe belangrijk het is dat een bepaalde Automa ook "eigen" kaarten activeert.

Dus voordat je nog een serie Automa decks aanschaft zou ik het eerst eens proberen, voor hetzelfde geld heb je de uitbreiding en/of de board extension....of een heel ander spel. Maar goed, dat vind ik.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
33 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Videoreviews en speluitleg  
 Feed - Onderwerp - Nox' Spellenzolder - Scythe  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL, Dharquen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

Scythe



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®