Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




14 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2020, 12:36 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 70
Bord Voor Je Kop recenseert het bordspel De Zoektocht Naar El Dorado, dat in Nederland op de markt is gebracht door 999Games



De Zoektocht Naar El Dorado is niets meer en niets minder dan een onvervalste race door de jungle. Je neemt het op tegen één, twee of drie andere schatzoekers. Jij bent de teamleider van deze expeditie. Je hebt de taak om zorgvuldig de juiste mensen bij elkaar te zoeken, de beste en snelste route uit te stippelen, om je zo snel mogelijk een weg door de exotische wildernis te banen. Je wordt namelijk opgejaagd door de andere schatzoekers, want schatzoeken wordt nog net iets leuker als er iemand in je nek zit te hijgen. Je wint het spel door als eerste El Dorado, de legendarische stad van goud, binnen te stappen. Maar de route is woest en lang en doorspekt van de hindernissen die je met je team moet zien te overwinnen.

_________________
BORD VOOR JE KOP WEBSITE: https://bordvoorjekop.com/
BORD VOOR JE KOP INSTAGRAM: https://www.instagram.com/bord_voor_je_kop/

Tot de volgende!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2020, 17:28 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Leuk filmpje over een fantastisch spel!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2020, 20:38 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
maxitaxi777 schreef:
Leuk filmpje over een fantastisch spel!


We zijn het twee keer eens.

Sowieso leuk om naar de video's van die gasten te kijken. Tikkie anders, tikkie apart, maar vooral erg vermakelijk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 12 jun 2020, 21:55 
9. Pandemie (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Ik had al verschillende review video’s gekeken over El Dorado, en wist al dat het spel niet echt wat voor ons is.
Maar jullie video’s zijn altijd erg grappig en vermakelijk, dat ik dus zelfs kijk als het spel me niet echt aanspreekt.
Dik compliment :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 13 jun 2020, 12:53 
Avatar gebruiker

Berichten: 2092
Woonplaats: Eindhoven
Leuke video.
Het Nederlandse antwoord op SU&SD?

Overigens zou ik voor een voorbeeld van Dutraits werk eerder kijken naar die andere succesvolle samenwerking met Knizia: Lost Cities, de nieuwste editie.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2020, 18:05 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 183
Woonplaats: Terneuzen
maxitaxi777 schreef:
Leuk filmpje over een fantastisch spel!

Ja ook helemaal mee eens.

Maar, volgens mij is niet correct wat rond 6:30 in het filmpje wordt gezegd over de geldwaarde van de avonturier. Volgens mij mogen enkel de kaarten die aan de bovenkant een gele kleur hebben gebruikt worden om andere kaarten te kopen.
Zie hiervoor de achterzijde van de spelregels:

Citaat:
Gele kaarten geven munten om door dorpen te reizen en nieuwe teamleden en voorwerpen aan te schaffen.

Witte jokerkaarten staan een speler toe om bij het spelen ervan één van de 3 symbolen te kiezen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2020, 19:03 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Leuk gedaan :thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2020, 20:23 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 888
Woonplaats: Genk (B)
Erwin schreef:
maxitaxi777 schreef:
Leuk filmpje over een fantastisch spel!


We zijn het twee keer eens.

Sowieso leuk om naar de video's van die gasten te kijken. Tikkie anders, tikkie apart, maar vooral erg vermakelijk.


2x een leuke verrassing deze week: het spel en dit YT kanaal (subbed!). :thumbup:

_________________
Instagram: SigiScsi Plays Games

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2020, 20:37 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Bert B. schreef:
maxitaxi777 schreef:
Leuk filmpje over een fantastisch spel!

Ja ook helemaal mee eens.

Maar, volgens mij is niet correct wat rond 6:30 in het filmpje wordt gezegd over de geldwaarde van de avonturier. Volgens mij mogen enkel de kaarten die aan de bovenkant een gele kleur hebben gebruikt worden om andere kaarten te kopen.
Zie hiervoor de achterzijde van de spelregels:

Citaat:
Gele kaarten geven munten om door dorpen te reizen en nieuwe teamleden en voorwerpen aan te schaffen.

Witte jokerkaarten staan een speler toe om bij het spelen ervan één van de 3 symbolen te kiezen.

Zoals ik het begrepen heb, klopt de uitleg hierover in het filmpje wel. Gele kaarten gebruik je voor de waarde die erop staat, maar andere kaarten (ongeacht de kleur), mogen worden gebruikt voor een halve munt. Als je dat wenst, moet je wel afzien van de actie die deze kaart normaal zou bieden. Een kaart die voor eenmalig gebruik is (en je normaal dus uit je stapel zou gooien), komt gewoon op je aflegstapel als je hem besluit voor een halve munt in te zetten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 18 jun 2020, 15:35 
Veenboer

Berichten: 161
Woonplaats: Nijmegen
maxitaxi777 schreef:
Zoals ik het begrepen heb, klopt de uitleg hierover in het filmpje wel. Gele kaarten gebruik je voor de waarde die erop staat, maar andere kaarten (ongeacht de kleur), mogen worden gebruikt voor een halve munt. Als je dat wenst, moet je wel afzien van de actie die deze kaart normaal zou bieden. Een kaart die voor eenmalig gebruik is (en je normaal dus uit je stapel zou gooien), komt gewoon op je aflegstapel als je hem besluit voor een halve munt in te zetten.

Maar er zijn ook witte kaarten (propeller, avonturier(??)) die wel een munt weergever. Mag je die dan gebruiken als respectievelijk 4 of 2 munten, of geldt deze maximaal als een halve munt omdat het dus geen gele, maar een witte kaart betreft...
Wat ik begreep - maar ik ben er ondertussen achter dat er nogal veel vragen overeind bleven na het doorwerken van de spelregels - is dat je elke kaart met een specifieke muntwaarde mag gebruiken om te betalen. Dus ook een witte kaart met 4 (propeller) of 2 (avonturier) munten er op...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 18 jun 2020, 15:37 
Matroos

Berichten: 49
Voor zover ik het heb begrepen uit diverse filmpjes/reviews is het inderdaad 0,5 muntwaarde voor kaarten die verder geen muntwaarde gespecificeerd hebben. Staat er expliciet een waarde aangeduid op de kaart, ongeacht de kleur van de kaart, dan is dat de waarde bij verkoop.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 18 jun 2020, 15:41 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Jehnnycash schreef:
maxitaxi777 schreef:
Zoals ik het begrepen heb, klopt de uitleg hierover in het filmpje wel. Gele kaarten gebruik je voor de waarde die erop staat, maar andere kaarten (ongeacht de kleur), mogen worden gebruikt voor een halve munt. Als je dat wenst, moet je wel afzien van de actie die deze kaart normaal zou bieden. Een kaart die voor eenmalig gebruik is (en je normaal dus uit je stapel zou gooien), komt gewoon op je aflegstapel als je hem besluit voor een halve munt in te zetten.

Maar er zijn ook witte kaarten (propeller, avonturier(??)) die wel een munt weergever. Mag je die dan gebruiken als respectievelijk 4 of 2 munten, of geldt deze maximaal als een halve munt omdat het dus geen gele, maar een witte kaart betreft...
Wat ik begreep - maar ik ben er ondertussen achter dat er nogal veel vragen overeind bleven na het doorwerken van de spelregels - is dat je elke kaart met een specifieke muntwaarde mag gebruiken om te betalen. Dus ook een witte kaart met 4 (propeller) of 2 (avonturier) munten er op...

Oeps, de witte kaarten was ik even vergeten. Hier staat inderdaad ook een muntwaarde op dus die mag je zeker ook gebruiken voor de aangegeven waarde (en niet slechts voor 1/2).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 18 jun 2020, 19:28 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 183
Woonplaats: Terneuzen
maxitaxi777 schreef:
Oeps, de witte kaarten was ik even vergeten. Hier staat inderdaad ook een muntwaarde op dus die mag je zeker ook gebruiken voor de aangegeven waarde (en niet slechts voor 1/2).

Nou dat is net mijn punt met de opmerking in het filmpje over de Avonturier, dit is een witte jokerkaart die je niet mag gebruiken voor de geldwaarde. Deze witte kaarten kan je enkel gebruiken voor het reizen door de 3 typen gebieden.

Nog even de quote van de achterpagina van de spelregels:

Citaat:
Gele kaarten geven munten om door dorpen te reizen en nieuwe teamleden en voorwerpen aan te schaffen.

Witte jokerkaarten staan een speler toe om bij het spelen ervan één van de 3 symbolen te kiezen (kapmes, peddel of munt).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 18 jun 2020, 20:17 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Bert B. schreef:
maxitaxi777 schreef:
Oeps, de witte kaarten was ik even vergeten. Hier staat inderdaad ook een muntwaarde op dus die mag je zeker ook gebruiken voor de aangegeven waarde (en niet slechts voor 1/2).

Nou dat is net mijn punt met de opmerking in het filmpje over de Avonturier, dit is een witte jokerkaart die je niet mag gebruiken voor de geldwaarde. Deze witte kaarten kan je enkel gebruiken voor het reizen door de 3 typen gebieden.

Nog even de quote van de achterpagina van de spelregels:

Citaat:
Gele kaarten geven munten om door dorpen te reizen en nieuwe teamleden en voorwerpen aan te schaffen.

Witte jokerkaarten staan een speler toe om bij het spelen ervan één van de 3 symbolen te kiezen (kapmes, peddel of munt).

In dat geval zegt de witte kleur inderdaad niet zoveel. Ik moet bekennen dat ik de Duitse Ravensburger versie heb van jaren terug, dus misschien is het ook niet helemaal hetzelfde daar. Als je hanteert dat kaarten met een geldwaarde de aangegeven hoeveelheid munten vertegenwoordigen bij kopen en de overige kaarten een halve munt, moet het goedkomen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
14 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Videoreviews en speluitleg  
 Feed - Onderwerp - Bord Voor Je Kop Review - De Zoektocht Naar El Dorado  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®