Disney Lorcana

De plek voor 'collectible cardgames' zoals Magic, YuGi-Oh!, Pokémon en anderen

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

JelmerB
Caballero

Disney Lorcana

Bericht door JelmerB »

De release van Disney Lorcana van Ravensburger staat er aan te komen, 18 augustus is het zo ver. Zijn er hier mensen die er ook naar uitkijken? Benieuwd wat jullie eventueel al in pre-order hebben staan.

Labels:
Spelmaecker Davy
Garnaal

Re: Disney Lorcana

Bericht door Spelmaecker Davy »

Ik ben wel benieuwd. Niet dat ik er naar uitkijk, maar ik wil het zeker een kans geven. Mocht het iets zijn dat met de dochter te spelen is, dan zal het zeker scoren.
lordyazos
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Yannick

Bericht door lordyazos »

Ik hoop zo hard dat dit leuk is.
Ik vrees wel voor de houdbaarheid. Blijft dit leuk? Is het zijn geld waard? Zal het net zoals magic geld opbrengen als je investeert? Spannend.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

Ik kijk uit naar Disney Lorcana. Verheug me op de eerste potjes.

De 'bloedzuigers' van Bazaar of Magic staan ondertussen klaar om je (nota bene in de voorverkoop) een poot uit te draaien. De blijkbaar schaarse Illumineer’s Trove is bij hen ruim honderd euro duurder dan normaal. Marktwerking ontmoet schaamteloosheid. Zoiets schuurt met mijn beeld van een mooie uitgever als Ravensburger.
lordyazos
Caballero

Bericht door lordyazos »

Gho 1 september gaan ze mass market dan daalt de waarde wel :lol:
Afbeelding
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek

Bericht door Peter Hein »

Erwin schreef: De 'bloedzuigers' van Bazaar of Magic staan ondertussen klaar om je (nota bene in de voorverkoop) een poot uit te draaien. De blijkbaar schaarse Illumineer’s Trove is bij hen ruim honderd euro duurder dan normaal. Marktwerking ontmoet schaamteloosheid. Zoiets schuurt met mijn beeld van een mooie uitgever als Ravensburger.
Dat is de realiteit van TCG's...

Ik heb voor de rest van mijn leven genoeg geld uitgegeven aan Magic, dus ik laat deze maar even voor wat het is.
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Peter Hein schreef:
Erwin schreef: De 'bloedzuigers' van Bazaar of Magic staan ondertussen klaar om je (nota bene in de voorverkoop) een poot uit te draaien. De blijkbaar schaarse Illumineer’s Trove is bij hen ruim honderd euro duurder dan normaal. Marktwerking ontmoet schaamteloosheid. Zoiets schuurt met mijn beeld van een mooie uitgever als Ravensburger.

Ik heb voor de rest van mijn leven genoeg geld uitgegeven aan Magic, dus ik laat deze maar even voor wat het is.
Dit vat redelijk goed samen waarom ik TCG’s per definitie links laat liggen. Nu heb ik in het verleden geen enorme uitgaven gedaan aan TCG’s, maar ik wil dat graag zo houden. Kun je mensen of bedrijven kwalijk nemen dat ze woekerprijzen gaan vragen als bepaalde kaartjes in veel schaarser oplage worden gedrukt? Ik denk het niet. Kun je het model afschaffen? Dat wel, maar de uitgever zal vast garen spinnen bij het model, anders probeerden ze wel wat anders.

Ik ben oprecht benieuwd of voor een uitgever een TCG of een LCG voor meer aankopen zorgt door klanten? Veel geld heb ik uitgegeven aan Netrunner, dan is bekend welke kaarten er in een pakje zitten, dus geen gezoek en geen woekerprijzen. Daarentegen kwamen er natuurlijk zo vaak nieuwe pakjes uit, dat er alsnog een aardig bedrag doorheen is gegaan, maar wel altijd met garantie op het krijgen van de gewenste kaarten. Het zou me uiteindelijk niet verbazen als LCG’s zorgen voor een trouwe (trouwere?) player base. Alleen op dit moment is die vergelijking niet te maken. Magic en Pokémon zijn ongetwijfeld al jarenlang het best verkopend, maar een LCG bestaat er niet in dat genre. Netrunner was veel meer niche qua thema en ook aanzienlijk complexer qua spel, dus onmogelijk te vergelijken eigenlijk.
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Peter Hein schreef:
Het zal zo zijn. Ik was niet bekend met deze praktijken voorafgaand aan een nieuwe release. Exploderende prijzen herinner ik me van de losse kaartverkoop en de waardestijging van out of print sets.
lordyazos
Caballero

Bericht door lordyazos »

Prijs zal snel kelderen.
Ik hoop vooral dat het een goed spel is.
Afbeelding
Wim G.
Garnaal

Bericht door Wim G. »

Peter Hein schreef:

Aan Magic heb ik gelukkig mijn vingers nooit aan gebrand, ken nog de tijden dat in Utrecht , Erwin de beursorganisator was, en het hele zooitje Magicmafkezen opsloot in een ander gedeelte van de beurs achter glas! Ver van ons bordspelers, hulde!
JelmerB
Caballero

Bericht door JelmerB »

Ik vind het hele fenomeen erg interessant, en ben heel benieuwd welke keuzes Ravensburger gaat maken. Ze hullen zich ook wel erg in nevelen met betrekking tot bepaalde zaken... blijven ze alle producten reprinten? komen alle producten ook uit in de mass (retail) market, etc?
De introductie van de "enchanted" kaarten was voor mij al een verrassing, dit lijkt niet perse te passen in de casual "family friendly" manier waarop ze het in de markt zetten.

Ik vind het ook reuze interessant om te zien dat mensen blijkbaar de woekerprijzen die momenteel gevraagd worden ook betalen. Op GenCon stond er een reseller boosterboxen te verkopen voor 450$, op marktplaats worden ze verkocht voor 210 euro. De Troves worden met de dag duurder, maar blijkbaar worden ze ook verkocht, anders zou je verwachten dat de prijs daalt ipv stijgt... en dat alles voor producten die over twee weken gewoon in de speelgoedzaken en warenhuizen liggen? Bijzonder!
lordyazos
Caballero

Bericht door lordyazos »

Vandaag voor het eerst gespeeld. Beter dan ik verwacht had.
Voldoende variatie, strategie en tactiek. Regels zijn niet zo moeilijk. Ik volg het met plezier wat verder.
Afbeelding
warjan
Garnaal
Persoonlijke Ondertitel: game on!

Bericht door warjan »

Er loopt ook nog een rechtzaak over copyright, met de hype rond Lorcana wordt dat ook steeds interessanter qua uitkomst...!

https://wdwnt.com/2023/08/upper-deck-al ... o-dismiss/
arjanvanhouwelingen.com
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Wim G. schreef: Aan Magic heb ik gelukkig mijn vingers nooit aan gebrand, ken nog de tijden dat in Utrecht , Erwin de beursorganisator was, en het hele zooitje Magicmafkezen opsloot in een ander gedeelte van de beurs achter glas! Ver van ons bordspelers, hulde!
Beste Wim,

Jouw aversie tegen Magic is mij bekend. Deze intolerantie trof ik 25-30 jaar geleden vaker aan onder een deel van de oude garde van Ducosim. Doe me s.v.p. een lol, projecteer dit gedachtegoed niet op mij. Ik heb er nooit zo over gedacht, ik wil hiermee niet worden geassocieerd.

Ik was in die periode de beursorganisator en daarmee gastheer en regisseur van allerlei soorten speelplezier. Er waren toen geen uitgevers met demoteams, dat moesten ik en mijn spelleiders zelf regelen. Ik organiseerde en/of faciliteerde evenementen met wargames, Duitse gezelschapsspellen, rollenspel, Warhammer en andere miniature games (incl. publieksvriendelijke speeddemo’s) en uiteraard ook Magic. Ik vond en vind dat alle spelsoorten aandacht verdienen. Ook jij en jouw Axis & Allies demo’s (ik denk met waardering terug aan jouw inzet).

Als gastheer vond ik het belangrijk om demo’s, participatiespellen en andere publieksvriendelijke activiteiten op de A-locaties in mijn zalen te plaatsen. Dan konden mijn bezoekers hun speelplezier gemakkelijk vinden.

Bijvoorbeeld Magic- en andere toernooien plaatste ik bij voorkeur achteraf. Enerzijds om de deelnemers een rustige toernooiplek te gunnen. Anderzijds om publiek op zoek naar demo’s niet te laten stranden op een plek waar ze die niet konden vinden.

Ik heb de verhuizing van Ducosim naar de Jaarbeurs begeleid. De Magictoernooien waren toen een belangrijke bron van inkomsten. Dit heeft geholpen om de beurzen betaalbaar te houden.

Tuurlijk zorgde de toevloed van jonge pubers voor een andere cultuur op de beursvloer. Ik herinner me de puinhopen van lege verpakkingen, colaflessen en chipszakken op de vloer, het bezetten van gereserveerde tafels om boosters uit te pakken, incidenten met diefstal van kaartjes en de ‘illegale’ handelaars die duizenden guldens omzet draaiden, maar geen stand wilden huren. Ik had er geen moeite mee om mijn gastheerschap te combineren met resoluut ingrijpen wanneer een situatie dit vroeg. Het lukte mij om eventuele probleempjes vriendelijk, of desnoods streng, op te lossen. Na de eerste kinderziektes was Magic netjes geland op onze beursvloer.

Jouw korte schets doet geen recht aan de werkelijkheid. Ik vond het daarom nodig dit recht te zetten.
Wim G.
Garnaal

Bericht door Wim G. »

Erwin,

Ik sluit mij bij jou uitgebreide uitleg aan.