Aflevering 2 is te beluisteren.
http://hetludiekegezelschap.libsyn.com/ ... s-en-pizza
In aflevering 2 worden we CEO van een fastfoodketen in Food Chain Magnate, interviewen we Dierik Joolink van Bordspelmania, verkennen we het spelconcept deckbuilding en nemen we een aantal andere spellen door waaronder Terra en Time Line.
00:00 Intro / 00:51 Welkom / 01:30 Deze maand gespeeld: Time Line, Duckomenta Art, Terra, Jaipur en Zombie in my Pocket / 20:32 Onder het stof: Pinguin / 22:59 Spelkunde: Deckbuilding / 43:01 Onder de loupe: Food Chain Magnate / 65:43 Interview: Dierik Joolink / 83:50 Spellennieuws / 92:20 Afsluiting
je kan ons vinden op http://hetludiekegezelschap.libsyn.com/podcast. De podcast is ook terug te vinden via iTunes, TuneIn en Stitcher.
Opmerkingen, vragen of suggesties? Laat het ons weten. Bezoek ook eens onze facebookpagina http://www.facebook.com/HetLudiekeGezelschap, waar we regelmatig updates zullen plaatsen.
"Het Ludieke Gezelschap", de Nederlandse podcast - afl.2
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- HetLudiekeGezelschap
- Matroos
- Persoonlijke Ondertitel: Podcast
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Lyon
- Grote Dienaar
- Persoonlijke Ondertitel: サイコロさん
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: "Het Ludieke Gezelschap", de Nederlandse podcast
Wederom een leuke aflevering! Ook dit keer was het interview erg interessant! Ga hier vooral mee door!
Ikzelf heb de soloversie van Zombie in my Pocket nog nooit geprobeerd, maar de multiplayer ZimP van Cambridge Games vind ik wel erg leuk (ondanks het afzichtelijke artwork); dat is echt 'Prisoner's Dilemma: The Game'. Heeft ontzettend veel lachmomenten opgeleverd met vrienden wanneer iedereen behalve één speler voor zichzelf koos.
Een tweede, mooi uitgevoerde editie hiervan zou ik zeker niet afslaan...
Leuk ook dat deckbuilders werden besproken: één van m'n favoriete spelmechanismen. Vooral blij verrast dat Tanto Cuore werd genoemd: Dominion, maar dan net iets anders (met leuk artwork
). Kort geleden is de app uitgekomen van 'bagbuilder' Puzzle Strike, en dat is nu misschien toch wel mijn favoriete deckbuilder geworden: de vele mogelijke combo's zijn fantastisch! Jammer dat je nooit meer iets over dit spel hoort...
Al met al, goede podcast! Veel succes (en vooral plezier!) in de toekomst!
Ikzelf heb de soloversie van Zombie in my Pocket nog nooit geprobeerd, maar de multiplayer ZimP van Cambridge Games vind ik wel erg leuk (ondanks het afzichtelijke artwork); dat is echt 'Prisoner's Dilemma: The Game'. Heeft ontzettend veel lachmomenten opgeleverd met vrienden wanneer iedereen behalve één speler voor zichzelf koos.
Leuk ook dat deckbuilders werden besproken: één van m'n favoriete spelmechanismen. Vooral blij verrast dat Tanto Cuore werd genoemd: Dominion, maar dan net iets anders (met leuk artwork
Al met al, goede podcast! Veel succes (en vooral plezier!) in de toekomst!
'Wie 'A' zegt, moet ook 'gricola' zeggen!'
- Dierik
- Erelid
Ik vond het leuk dat ik deze keer voor het interview gevraagd werd en zo onder andere Bordspelmania een beetje onder de aandacht kon brengen.Lyon schreef:Wederom een leuke aflevering! Ook dit keer was het interview erg interessant! Ga hier vooral mee door!
En ik hoop stiekem dat er nog iemand op mijn oproep reageert.
- roubosga
- El Capitan
Leuke aflevering weer. Erg moeten lachen om 'Tante Corrie' (Tanto Cuore).
Mocht ik dit spel ooit nog eens te spelen krijgen, zal ik dit dus nooit meer vergeten.
Mocht ik dit spel ooit nog eens te spelen krijgen, zal ik dit dus nooit meer vergeten.