Ameritrash.nl: Unlock!

Goede en informatieve informatie gezien op een andere site? Plaats hier een link en discussieer!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Flash
Wu Feng

Ameritrash.nl: Unlock!

Bericht door Flash »

Wie of wat is Ameritrash.nl?

Onze nieuwste review gaat over Unlock!.

Afbeelding

Escape rooms, op vrijwel elke plek schieten ze uit de grond. Door middel van het oplossen van puzzels en logisch nadenken onder tijdsdruk zul je moeten proberen uit een kamer te ontsnappen. En dit principe komen we inmiddels ook tegen in bordspellen. Zo ook in Unlock! Je hebt 60 minuten de tijd om de puzzels op te lossen. Redden jullie het?

Labels:
maartend
Critico

Re: Ameritrash.nl: Unlock!

Bericht door maartend »

Ik vraag het hier, je bent hier vrij snel.

Waar gekocht? En hoe denk je dat het is met 2 spelers?
Afbeelding
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

maartend schreef: Ik vraag het hier, je bent hier vrij snel.

Ik heb hem hier tweedehands gekocht van een andere BSM'er. Mijn exemplaar zal overigens worden meegenomen in de Spelen voor Spieren veiling die op 15 mei start.

Met twee spelers lijkt hij mij ook erg leuk. Ondanks dat het spel zelfs solo nog te spelen is, is dat het enige spelersaantal waarmee ik het niet zo spelen, met name omdat dan het samen zoeken naar de oplossingen volledig in het water valt. Maar met 2, 3 of 4 spelers komt dit gewoon goed tot zijn recht.

Wel nog een kleine spoiler met betrekking tot het spelen met twee spelers
Het derde scenario lijkt mij minder geschikt om met twee spelers te spelen. Je speelt daarbij namelijk in team. Speel je met twee, dan speel je met twee solitaire teams. Kan wel, maar lijkt mij minder.
Robertopellizini
Genius

Bericht door Robertopellizini »

maartend schreef: Ik vraag het hier, je bent hier vrij snel.

Op Zuiderspel had De Rode Pion ook een handjevol exemplaren. Daar heb ik hem gekocht.
Ik sluit me aan bij Flash qua speleraantal.
Zonder inhoudelijk spoilers te geven: Het verschil met bijv. Escape Room: The Game, is dat je niet heel makkelijk taken kunt verdelen. Je zit allemaal toch gezamenlijk naar de kaarten te kijken. De puzzels zijn doorgaans minder 'uitwerkpuzzels' of 'rekenpuzzels', maar meer logisch beredeneren, creatief oplossen, enz... Dan is het handig als je meerdere mensen hebt (elk stel hersens kan een frisse blik erop werpen), maar niet noodzakelijk. Er staat 2-6 mensen op de box, maar 5-6 lijkt me niet aan te raden, omdat dan teveel mensen naar de kaartjes moeten kijken (die dan dus continu gedraaid worden). Ik denk dat 3 of 4 ideaal is, afwisselend per scenario. Ik heb tot nog toe de eerste twee scenario's met 2 (1e) en 3 (2e) gespeeld. En door een toenemende moeilijkheidsgraad vond ik dat beide goede aantallen (overigens beide keren niet binnen tijd gehaald :oops: :lol: ).
Afbeelding
Plaats reactie