EEMBC/Bongo schreef:
Niet dat ik me met de lijst wil bemoeien... gaat er mij meer om waarom deze niet vernoemd word..... geen hoge verwachtingen van deze? En zo ja... waarom dan?
Mee bemoeien mag altijd hoor
Dat Fate of the Elder Gods niet in de lijst terugkomt is door een combinatie van 'aan onszelf opgelegde regels' en persoonlijke voorkeur. Wel is het een spel dat we hopen snel eens te kunnen spelen.
Maar allereerst willen we niet dat de Essen top 10 een lijst wordt die grotendeels een kopie is van onze GenCon top 10. En je voelt hem al aankomen, daar stond Fate of the Elder Gods wel in vermeld. Wij schreven daarover het volgende:
Fate of the Elder Gods is een area control spel, van ondermeer Richard Launius. In Fate of the Elder Gods probeer jij als cultist jouw Ancient One als eerste te summonenen. Ja, de vernietiging van de wereld moet wel gebeuren door de juiste Ancient one!
Je Ancient one summonene doe je door meerderheden te krijgen op de Fate klok, waarbij je ook steeds de beschikking krijgt over krachtige magische spreuken om je te helpen in je doel. Let wel op! Hoe actiever je bent, hoe groter de kans dat je ontdekt wordt door de Investigators.
Wat trekt ons aan? Het is vooral Richard Launius, toch de maker van favoriete titels als Arkham Horror, Defenders of the Realm en Elder Sign. Het spel kent leuke mini’s, maar het bord is wat abstract. Ook moeten we het nog zien met de gameplay. Het klinkt leuk, maar ook wel verwarrend en een beetje gek.
We beginnen het artikel over de Essen top 10 wel altijd met een paar 'honorable mentions', titels die voor ons niet in onze top 10 thuishoren/mogen staan, maar die we wel extra in de gaten houden. Daar kom je Unicornus Knights en Approaching Dawn tegen die ook in de GenCon top 10 staan. En dat is dan ook ons tweede punt, dit zijn titels die wij net even interessanter vinden (op dit moment) dan Fate of the Elder Gods. Wat die titels voor hebben (voor ons) op Fate of the Elder Gods is dat het uiterlijk van het spel ons meer aantrekt. Ook vinden we het moeilijk om bij FotEG op basis van de spelregels al een 'duidelijk' oordeel te vellen over het spelverloop.
Maar nogmaals, absoluut een titel die we snel eens op tafel hopen te krijgen.