Recente review op www.speltafel.be: 'Altiplano'

Goede en informatieve informatie gezien op een andere site? Plaats hier een link en discussieer!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Speltafel
Sojaboon
Contacteer:

Recente review op www.speltafel.be: 'Altiplano'

Bericht door Speltafel »

Regelmatig verschijnen op http://www.speltafel.be reviews van (recente) spellen.
Dit lees je er over 'Altiplano' (White Goblin Games):

Ik had Altiplano een opvallende plaats gegeven tussen het spellengamma van die clubavond. Het verliep zoals ik had verwacht. Onze meest geroutineerde spelers kwamen als eersten binnen en merkten het op. ‘De nieuwe van de Orleans-auteur… Voor 5 spelers? Dat spelen we vanavond!’

Wanneer ik een halfuurtje later aan hun tafel een kijkje neem, is iedereen verwikkeld in het harde economische leven van de Andes: de kweek van maïs en cacao, handel en ruilhandel, ontginning van hout en mijnen, productie van voedsel, wol, …
...

De volledige tekst is te vinden op:
http://users.skynet.be/fb208352/recensie-altiplano.html

Labels:
Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Recente review op www.speltafel.be: 'Altiplano'

Bericht door Jerome »

Wat een vaag verhaal. Je hebt het zelf niet eens gespeeld maar terloops naar anderen gekeken.
Hier ben ik echt niks wijzer van geworden. Voor wie is deze review bedoeld?
Op mij komt het over als een dagboekaantekening.
Speltafel
Sojaboon
Contacteer:

Bericht door Speltafel »

Het merendeel van onze reviews zijn geschreven voor een ruim publiek en verschenen oorspronkelijk in het ledenblad van een socio-culturele organisatie. De uitgever vraagt een vlot leesbare tekst van max. 1500 tekens. Dus geen klassieke 'spelregels en beoordeling'. Het is de bedoeling om ook niet- of weinig-spelers te interesseren voor hedendaagse bordspellen.
Enne... het is niet omdat ik niet schrijf dat ik het zelf speelde, dat ik het niet zou gespeeld hebben.
Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Jerome »

Speltafel schreef: Het merendeel van onze reviews zijn geschreven voor een ruim publiek en verschenen oorspronkelijk in het ledenblad van een socio-culturele organisatie. De uitgever vraagt een vlot leesbare tekst van max. 1500 tekens. Dus geen klassieke 'spelregels en beoordeling'. Het is de bedoeling om ook niet- of weinig-spelers te interesseren voor hedendaagse bordspellen.
Enne... het is niet omdat ik niet schrijf dat ik het zelf speelde, dat ik het niet zou gespeeld hebben.
Dankjewel voor de toelichting.
Plaats reactie